El pan

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El pan

Messaggio da babatriestina »

questo per noi è un cornetto! :lol:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: El pan

Messaggio da nonna ivana »

babatriestina ha scritto:questo per noi è un cornetto! :lol:
di più di uno...sono due coppie di corna, no???!!! :lol: :lol: :lol:

si chiamano anche "ragni", da noi!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El pan

Messaggio da Nona Picia »

Il pane mostrato da Nonna Ivana, da noi si chiamava ferrarese e credo che si chiami ancora così....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: El pan

Messaggio da Elisa »

Mi intrometto:
Ricordo-richiamo, un sentimento nitido di usanze forse passate!
Bina, spacata, micheta, ciopeta,
questi alcuni nomi del pane al tempo di guerra e dopoguerra, (circa 1943 al 1950) però in Trentino! :shock:

Anche il pane di segala ci piaceva moltissimo, però soltanto....regalato dai tedeschi (militari di passaggio "residenti" a loro agio).
E da ricordare: in un dato momento, forse di breve durata, apparí alla "banca del pan" (il negozio di vendita del pane) un pane bianchissimo! Si mangiava con apprensione, in discussione se fosse vero che conteneva polvere di marmo. Vox populi, non leggenda! ;--D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: El pan

Messaggio da Ciancele »

Legio i post sul pan. De picio i me mandava in paneteria a cior pan. Quela volta no xe diseva do (o tre) bighe o altro, ma 20 deca, 30 deca ecc. La baba taiava un o più tochi de pan. Po mancava qualche deca, forsi anca la fazeva posta (apposta), e i dava la famosa zonta de pan de fighi. Che noi muli magnaimo par strada, tornando a casa. ‘sai volta la zonta iera una zontona. Lignade (Schiaffoni) a casa. Mio papà magnava ‘sai volentieri el famoso pan de Servola. El ghe diseva a mama: Ma va a ciorlo de quela. Cioè in un forno particolare. Dove che secondo mio papà i fazeva el pan più bon. Le bighe le conoso anca mi, i corneti, del quel che me ricordo, i gaveva una forma diversa de quela che fazè veder qua. Quel pan nela foto devo ‘verlo magnà a Milan ala fine del 1990. Iero solo con mia fia e lo gavemo magnà cusì, suto. Un fato xe che co’ vignivo in Italia in vacanza, e andaimo a magnar in ristorante, magnaimo tanto pan. Iera el meo de quel che i ne serviva. So che esagero, ma no tanto. Me par de ricordarme (os’cia, me par de eser come Alberto da Giusano, che ghe soveniva tuto) che la s’ciopeta e la bigheta iera el pan più usado per i sanduich (sandwich). Viva le sete sorele!
Qua te trovi la roseta (Rosenbrötchen), la Kaiserbrötchen, con una forma legermente diferente e tante spaccatine. I nomi xe diversi de region in region, come che gavè scrito. In Baviera no i capisi panini (Brötchen), bisogna che te ordini Semel (Semmel). Ghe vol el vocabolario. Pol darse che la qualità del pan tedesco sia più bona, o anca no, ma mi volevo parlar del gusto. E el gusto del pan talian el pan tedesco no lo ga! Me ricordo anca dela bombeta, ma go paura de confonderme dopo tanti ani. No so parchè ma vien inamente el panin cole zibibe. Me ricordo che qualche volta mio papà fazeva crompar el pan de segala col kimel. De quel Pepi (no go scrito s’ciavo, go scrito solo Pepi) e anca in quel bufè in piaza Ponteroso sul canton (angolo), di fronte el posto barca de mio papà, magnanimo qualche volta una de porzina, e sempre pan de segala col kimel. Ma mi credo che gusti xe gusti e che ognidun ga la sua forma preferida, ch’el ciol. Mi, par no sbaliar, mostro sempre col dito.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: El pan

Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Me pareria giusto meter insieme i vari nomi che ga el pan; qualchedun xe cità nel forum, altri no me par. Ve ne vien in mente altri? Volè coreger le mie definizioni, che cusì dopo le metemo nel vocabolario?
Sempre in dialetto trentino, però, ed a quei tempi descritti! :-)

la pagnoca era un grosso pane, specialmente quello di segála, con quell' aroma intenso e gustoso!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: El pan

Messaggio da AdlerTS »

mandi_ ha scritto:Non sono tanto d'accordo.Se mi vago dal paneter e ghe domando tre panini, me risponde: "cossa volela? Ciopete, rosete, ciabata, pan de molche o ....
Me xe capitado in Lombardia !


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “El nostro dialeto”