Ovi

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8728
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Ovi

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

De un'altra parte (in salotin al bongiorno) Babatriestina scrivi
babatriestina ha scritto:...
però una volta un ovo iera un ovo, no digo un secondo ma quasi . Va ben che iera une vecia siora che diseva Mi a ala dona ghe dago per zena de magar un ovo, solo un...
Mio papà me contava che sua nona diseva cusì: "Uno ovo ga la sostanza de un eto de carne de vedel. 7 mandole ga la sostanza de un ovo". E mio papà concludeva, ricordandose che in sofita i tegniva le mandole che i ingrumava de un albero che i gaveva in campagna, "Ara ti quante bisteche de vedel che go magnà in vita mia senza saver..."

Comunque, tornando ai ovi, co iero picio MAI più de un ovo al giorno perché fa mal. Come secondo in fritaia morbida o al ocio de bue; ala sera, anche ala coque. Crudo ala matina, in zavaion per merenda al dopopranzo. A mi crudo el me piaseva (ogi xe vietato per el ris'cio de salmonella): un buso un poco più grande co le forbici de una parte e un un poco più picio de l'altra e se lo beveva; mio cognà, invece, me contava che lui l'ovo crudo ciolto cusì no lo podeva sofrir: ghe pareva de basarghe el cul ala galina ;-) :-D :-D.

E ve ricordè co i ve dava i sulfamidici (sostituidi ogi dai antibiotici): guai a magnar ovi.

E per finir, vedemo cosa che conta dei ovi Pellegrino Artusi (testo ciolto da http://www.liberliber.it)
Pellegrino artusi - La scienza in cucina e l'arte di mangiar bene ha scritto:UOVA

Le uova, dopo la carne, tengono il primo posto fra le sostanze nutritive. L'illustre fisiologo Maurizio Schiff, quando teneva cattedra a Firenze, dimostrava che la chiara è più nutriente del torlo, il quale è composto di sostanze grasse e che le uova crude o pochissimo cotte sono meno facili a digerirsi delle altre, perché lo stomaco deve fare due operazioni invece di una: la prima di coagularle, la seconda di elaborarle per disporle all'assimilazione. Meglio è dunque attenersi alla via di mezzo, e cioè: né poco, né troppo cotte.

La primavera è la stagione in cui le uova sono di più grato sapore. Le uova fresche si danno a bere alle puerpere e il popolo giudica sia cibo conveniente anche agli sposi novelli.

Ci fu una volta il figlio di un locandiere da me conosciuto, un giovinastro grande, grosso e minchione, il quale essendosi sciupata la salute nel vizio, ricorse al medico che gli ordinò due uova fresche a bere ogni mattina. Datosi il caso favorevole e sfavorevole, insieme, che nella locanda v'era un grande pollaio, ivi si recava e beveva le uova appena uscite dalla gallina; ma, come accade, il tempo dando consiglio, dopo qualche giorno di questa cura il baccellone cominciò a ragionare: «Se due uova fanno bene, quattro faranno meglio» e giù quattro uova. Poi: «Se quattro fanno bene, sei faranno meglio che mai» e giù sei uova per mattina; e con questo crescendo arrivò fino al numero di dodici o quattordici al giorno; ma finalmente gli fecero fogo, e un forte gastricismo lo tenne in letto non so quanto tempo a covar le uova bevute.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41451
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ovi

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Comunque, tornando ai ovi, co iero picio MAI più de un ovo al giorno perché fa mal.
sta legenda xe dura a morir, za un piato de ovi de solito per una persona se fa con due...
ma mio papà che iera medico, ghe rideva drio e ne contava sempre, forsi el esagerava, che una volta in gita in un giorno el gaveva magnado 24 ovi e nol gaveva avudo alcuna reazion. Mi me sa che iera 12.. comunque el contava che el li gaveva messi in zaino, un pochi duri e un pochi crudi, altro no i se gaveva portado o quasi e cussì magna che te magna un ovo duro ala volta, ala fin lu e i amizi ga visto i ultimi i ga pensado "meio in stomigo che sula schena, pesa meno" e i ga fato una gran fritaia nel forneletto a meta! forsi el caminar in gita li ga 'iutadi a smaltir!
te ga dimenticado la bistecca ala bismarck, che no fa quasi più nissun, fetina con un ocio de manzo de sora, i ovi al funghetto ( ovi duri taiai in due e ripassai in tecia con oio, persemolo e aio). Anche mi adoravo i ovi crudi che magnovo in casa dei mii cugini che gaveva viletta drio del Sanatorio con giardin e caponera cole galine. E po anche mia nona, i ultimi anni che la gaveva a volte meno apetito la se fazeva far un ovo al ostriga (el solo giallo, con pevere sal e limon e ghe iera una salsierina special) e no ghe ga impedido de passar i zento ani..
te sa che no gavevo mai savudo quela dei sulfamidici e dei ovi?: i sulfamifìdici iera cattivissimi ( me ricordo el famigerato Cremosulfa) e i fazeva passar la voia de qualsiasi altra roba, po co stavo mal no so perchè ma per el stomigo i evitava el più possibile le proteine, quindi no carne, no pesse, no ovi, ma : minestrine, pirè de patate ( che co go domandado in ospedal i me ga dito Ma no! che gonfia!) pomi coti... i diseva che carne in intestin fermenta


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5363
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Ovi

Messaggio da nonna ivana »

I genitori dei ovi!

Buona domenica!!!
Allegati
gallo e gallina all'aperto
gallo e gallina all'aperto
fattoria anna 7.8.11 037.jpg (108.34 KiB) Visto 1075 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Ovi

Messaggio da Nona Picia »

A proposito dei sulfamidici e dei ovi....me contava el dotor Ravalico, pediatra mio (per pochissimo), e dei mii fioi, che anche la storia del no magnar ovi co se ciol sulfamidici iera un poco cussì..el me ga dito che col iera in guera e me par in grecia o zo de là i gaveva de magnar solo ovi e ai malai sulfamidici o no, solo quel i ghe podeva dar....e no xe mai sucesso niente.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5363
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Ovi

Messaggio da nonna ivana »

Metto anche il prodotto delle suddette galline, notare il colore bianco delle uova di campagna, non rossiccio come nelle uova di galline in batteria!

Una usanza dei tempi andati: il pollaio era governato dalla szdòura, reggitrice come la chiamano qui da noi la casalinga, che nei giorni di mercato andava con la sua sporta di lesca, erba acquatica, a vendere le sue uova...forse unica fonte per lei di contante!

Mi avete ricordato che posso fare oggi: la minestra di passatelli per il brodo di cappone!!!
Allegati
uovafattoriaannaIS1.JPG
uovafattoriaannaIS1.JPG (66.93 KiB) Visto 1069 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41451
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ovi

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto: el dotor Ravalico, pediatra mio (per pochissimo), e dei mii fioi,
anche a mi de picia un per de volte me ga vista Ravalico, el me pareva assia cocolo e adesso che te disi el me par assai de bon senso :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Ovi

Messaggio da Ciancele »

No gavesi mai credù che la question dei ovi fusi cusì importante de dedicarghe adiritura un top tuto par lori. Mi gavevo un dotor che me ga proibì quel par quel, quel altro par un’altra ragion. Scurtemo: lo go cambià. El mio novo dotor (dal 1983) no me proibisi gnente. Co’ vado de lu a far le analisi el me disi sempre che son san. Speremo che non menta sapendo di mentire. La parola sulfamidico la go sentida par la prima volta nel 1946 de mio zio che iera prigioniero in Chenia. Al posto dei sulfamidici xe vignuda la penicilina. Po xe quel che ghe se alza el colesterolo solo a leger un articolo sui ovi, altri magna do al giorno e no ghe vien gnente. Xe tuto sogetivo. Capiso che magnar ovi par pranzo e zena no xe bel, ma un oveto al giorno, fato in modo diverso, no fa mal. Mal fa co’no xe. Mi go spaurì el dotor co’l me ga misurà el colesterolo. No devo magnar 20 ovi al giorno e el buro a chili, el me ga dito. Po el me ga domandà cosa che co magnà e mi ghe go contà de tre zavaioni al marsala. Poco dopo el colesterolo xe tornà normale. Qualche volta, par zena, facevo fritaia de ovi (no strapazai = scrambled) con parsuto, de solito coto. Una specie de omlet. Ciolemo cinque ovi in do. So che cinque xe dispari e non divisibile per due. :cheezy_298: Ma più che te va al nord e meno problemi te ga col graso. Pensè che co’ iero picio no go mai magnà a Trieste carne de porco tipo ‘rosto o costoleta. Solo dopo la guera a Tarvisio. In Germania magno carne de porco e stago nome che ben. (No, no ve mando una mia foto in profilo!) A Baba Triestina che digo e auguro de far sempre, co’ la va in giro, una bela merenda, anca con l’ovo. Una volta i dava in albergo un toco de pan, buro e marmelata pesai fina al microgramo. Nel 1957 iero a Amsterdam e in un albergo go fato merenda, par la prima volta in Olanda. Fioi mii, un bufet che bastava par un pranzo de giovine famà. A Trieste, o in Italia, un tochetin de pan e un espresso. No go ‘sai esperienza coi alberghi italiani (a Trieste ‘ndavo sempre a Opcina, sempre de quel), ma solo al Jolly a Trieste go fato una merenda decente. Con quei soldi gavaria podesto però crompar una porziteria (salumeria) intiera. Co’ i mii nipotini dormi de mi e i fa merenda, ghe devo far sempre ovi friti con le fete de bacon. Po i magna magari solo el bacon e mi me toca magnar do ovi. Un ano de cusina militar inglese me ga imparà anca a magnar ovi. Continental breakfast, i me diseva, e i rideva. Per serar: Scolteme a mi, scoltè solo quel dotor che no ve proibisi gnente. Se no magno quel, no magno quel altro, sarò san, ma suto come un spin. Mi mia mama me lo dava sbatù. Anca al mio amico Nino (purtropo el xe morto qualche ano fa) su mama ghe dava un ovo sbatù. Mio papà se beveva par merenda l’oveto. Quando se parla de bever oveti, me vien sempre inamente la lezion de paracadutismo. El colonelo ghe domanda a un: Salti. Cosa fai? El mulo: Tiro la cordela e el paracadute se verzi. El colonelo: Non si apre. ‘lora tiro la seconda cordela. Non si apre. La baraca se mala. Me bevo un oveto. El colonelo: Sei scemo? Sei caduta libera e bevi un uovo? Sì, mia mama disi sempre: Bevi un oveto ch’el te tien su.


Torna a “Mio nono me contava che ...”