CORSO DI CUCINA

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

danilo43 ha scritto:Me vien rimorso perchè una volta, no me ricordo più dove, ghe go dito a Ciancele che la mia abilità in cusina la xe pari o inferior de la sua, lasando implicitamente far creder che pensavo che nol fusi bon de far niente.
Man man che legio i tui post me rendo sempre più conto de sta monada che me xe scampada e magari in ritardo vojo scusarme. Ma no xe questo el vero e proprio motivo.
Volevo domandarte Ciancele, come che te fa a meter la scharfes es, che go provà anche mi ma che no trovo inserida nei carateri speciali. Sarà forse una roba dei computer gnochi! :arf2_140:
Danilo43. te ga scrito che la tua xe inferior ala mia e te ga dito la verità. ;--D No te ga ragion de scusarte.
Vedo anca che no te ga amici nel forum (scharfes es). Gnanca mi no podevo, ma go un amico: Son Picolo Ma Creserò. Lu sa tuto. Prova a pregarlo. :lol:
Adeso serio: Son Piccolo Ma Crescerò me ga 'iutà.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: Gnanca mi no podevo, ma go un amico: Son Picolo Ma Creserò. Lu sa tuto. Prova a pregarlo. :lol:
Adeso serio: Son Piccolo Ma Crescerò me ga 'iutà.
mi no son brava come Son Picolo e spesso ghe domando, ma per ste robe go un sistema.. mi go windows e tegno sempre nela riga della applicazioni la mappa caratteri. Solo che spesso son pigra e no la dopro. Là ghe xe tuti i caratteri che se vol. Copiaincolla ß


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

danilo43 ha scritto:Me vien rimorso perchè una volta, no me ricordo più dove, ghe go dito a Ciancele che la mia abilità in cusina la xe pari o inferior de la sua, lasando implicitamente far creder che pensavo che nol fusi bon de far niente.
Man man che legio i tui post me rendo sempre più conto de sta monada che me xe scampada e magari in ritardo vojo scusarme. Ma no xe questo el vero e proprio motivo.
Volevo domandarte Ciancele, come che te fa a meter la scharfes es, che go provà anche mi ma che no trovo inserida nei carateri speciali. Sarà forse una roba dei computer gnochi! :arf2_140:
Ciancele è un pochino...sornione...non ce la racconta tutta, e si disvela un "onnisciente" in tutte le branchie dell scibile umano, compresa l'arte culinaria!!!

Ci dobbiamo proprio scusare con lui, per la nostra...poca fede!!!

Alcuni anni fa, anche con le riviste (tedesche) veniva distribuito un opuscoletto, che ho da qualche parte con le 32 nuove regole per l'uso dei caratteri dell'alfabeto tedesco, e diceva che lo scharfes Es è "obsoleto", quindi non più utilizzato nel giornalismo e nei documenti...Ciancele saprà dirla con più autorevolezza, io devo prima scovare dove ho riposto 'sto opuscoletto!

Buona serata a tutti!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nini Naridola »

Prova, cara Nonna Ivana, con ALT 225


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

Nini Naridola ha scritto:Prova, cara Nonna Ivana, con ALT 225
Nini, grazie, ma non sono io a cercare la scharfes Es...bensì Danilo43...ma grazie...io mi sono messa le vocali con l'Umlaut, o i caratteri supplementari di altre lingue, in una paginetta del blocco note, e mi faccio un copia/incolla alla bisogna...non conosco il linguaggio del computer...sono pigra...e alla mia età non mi entra più in zucca!!!


Buona serata a te...corro giù che sono arrivati i nipotini!!!

da


ivana

la curiosità è il colore della mente
danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

Baba, ti me ga batu sui tempi e nel fratempo anche nona Ivana. Il sonno porta consiglio. No volevo tazarghe l'anima ancora una volta a Son Piccolo e dopo una spavadina go guardà meo in tei carateri speciali che dopero sempre e la go trovada, ecola: ẞ
Ma sti mati ga sai fantasia a meterla soto la vose latino esteso addizionale e la me iera propio scampada. :oops:
Picolo sugerimento: al posto de sparar caXXde i dovesi meter un coretor del dialeto triestin, che quando che scrivo no me diventi tuto roso.
Oviamente me riferiso ai programadori dei sistemi informatici del mio pc. :arf2_140:


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

Caro Ciancele go provà anche col tuo sugerimento. Semo vizini, ma me salta fora l'euro: €
Bona anche questa, che no savevo far. :clapping_213:


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

Zerto che sti zinque minuti che i ne concedi per far corezioni xe sai pochi. No volesi trasformar un serio Forum come el nostro in una chat, come che xe in voga fra la mularia, ma volevo zontarve, e me toca far un altro post, che quando che studiavo tedesco se doveva leger obligatoriamente in gotico e anche se la scharfes s la xe considerada sorpasada, per mi la resta un vezzo de altri tempi. (vezzo in italian perché no me vien la parola corispondente)
Come la Mesa in Latin. :-D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

danilo43 ha scritto:Caro Ciancele go provà anche col tuo sugerimento. Semo vizini, ma me salta fora l'euro: €
Bona anche questa, che no savevo far. :clapping_213:
Danilo43, anca noi do dovemo eser fradei gemei. Mi fraco qualcosa e vien fora altra roba. Mio fradel, che iera sempre cusì bon con mi, el me diseva: Ciancele, fichite i diti in tel (el resto el mastigava e no go mai savesto dove che li devo meter). Par quel me sucedi tanto.
Nonna Ivana, sei troppo buona nei miei confronti. Forse perchè dico sempre la verità. La mia verità. ;--D ;--D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

nonna ivana ha scritto: [
Alcuni anni fa, anche con le riviste (tedesche) veniva distribuito un opuscoletto, che ho da qualche parte con le 32 nuove regole per l'uso dei caratteri dell'alfabeto tedesco, e diceva che lo scharfes Es è "obsoleto", quindi non più utilizzato nel giornalismo e nei documenti...Ciancele saprà dirla con più autorevolezza, io devo prima scovare dove ho riposto 'sto opuscoletto!
Diciamo che qualche anno fa c'è stata un a correzione della lingua tedesca. Quella scritta. La S tedesca è quella di rosa. La scharfes S è detta anche SZ, perchè nella scrittura gotica sembra una S con una Z attaccata, non è stata abolita. In qualche parola è stata sostituita da una doppia S. Se la vocale che precede è corta, una doppia S, se è lunga una SZ.
Io sono obbligato sempre a leggere quello che scrivo per evitare errori di ortografia od altro. Per tale ragione scrivo sempre in sporco e poi copia/incolla. Il correttore automatico ti aiuta, ma non sempre. Un esempio: torino e torrino. Sono due parole della lingua italiana e quindi non sono errori. Ma torino devi scrivere maiuscolo e qui il correttore non ti corregge. Anche la separazione delle sillabe è un'arte per sé, peggio dell'inglese. Non rimane che prendere il Duden, la bibbia del tedesco, e verificare.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

danilo43 ha scritto:Zerto che sti zinque minuti che i ne concedi per far corezioni xe sai pochi. No volesi trasformar un serio Forum come el nostro in una chat, come che xe in voga fra la mularia, ma volevo zontarve, e me toca far un altro post, che quando che studiavo tedesco se doveva leger obligatoriamente in gotico e anche se la scharfes s la xe considerada sorpasada, per mi la resta un vezzo de altri tempi. (vezzo in italian perché no me vien la parola corispondente)
Come la Mesa in Latin. :-D
Caro Danilo 43, penso che el 43 sia el tuo ano de nasita. Nel 1942 gavemo cesà de scriver in gotico e gavemo ciolto l'alfabeto latin. Quando te studiavi tedesco? O dovevi saver leger anca in gotico? El mio ultimo ano de tedesco a scola xe sta el 1944. E gavevimo slo letere in latin. In tei ultimi ani de guera i scriveva bastardà, mezo gotico (Sütterlin) e mezo latin.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

Visto che sono anni/decenni, che non pratico tedesco, mi fa sempre piacere rinfrescare i ricordi...grazie anche a te, per l'occasione che mi dai di collocare i mattoncini al loro posto nell'archivio del tedesco nella mia mente!

Dire la verità serve a noi stessi, sarebbe troppo faticoso creare situazioni parallele, non corrispondenti al reale che conosciamo!


Buona serata...mi separo dal PC, per ora!!!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

eco, quel che xe divertente de sto forum xe che se comincia con la cusina e se finissi con l'ortografia tedesca.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

babatriestina ha scritto:eco, quel che xe divertente de sto forum xe che se comincia con la cusina e se finissi con l'ortografia tedesca.. :-D

ha...ha...ha.... ci vuole un po' di "disordine", è più eccitante!!!!


Buona serata! :-D :-D :-D :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nona Picia »

Come che sucedi anche in salotin...se comincia con un "Bongiorno" e se finissi magari parlando de arte o de attualità o de magnar o chissà cossa altro che magari fa rider tuti...La varietà ghe vol ogni tanto, no?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

Eco, ancora questa e dopo ghe la molo.
Si Ciancele, 43 xe proprio el mio milesimo, ma me par che semo fradei zemei in sai robe anche se me par de eser un muleto nei tui confronti: so che tra l'altro te ieri anche ne la todt.
Go scominzià a studiar tedesco al liceo sientifico, per sie ani, perchè me ga toca far la matura due volte, causa de la condota (femminile), non solo la mia ma general de tuta la clase. Già lo mastigavo bastanza, perchè mio nono lo parlava franco e tuti saveva in familia. Naturalmente xe come che ti disi ti: dovevimo saver leger, no scriver, anca in gotico, ma nel mio caso “anca” xe pitosto ridutivo e no per niente go doprà l'averbio obligatoriamente. La nostra preside iera Frau Vembacher e profesoresa de lingua la austrotriestina Anna Freund. Sta malignaza, in senso bon perchè la ricordo con afeto, la gaveva adotato testi de leteratura scriti per gran parte in gotico e bisognava per forza saver.
Io sono obbligato sempre a leggere quello che scrivo per evitare errori di ortografia od altro. Per tale ragione scrivo sempre in sporco e poi copia/incolla.
.
Anche mi uso da sempre questo sistema, anche perchè per sbadatagine, senza volerla ciamar col suo vero nome, ma non solo la mia, quando che go scominzià a tatarar col pc, go perso testi de ore, e dopo oltra de la fadiga no te vien mai come prima. Sempre per questo motivo me xe sbrisado de dirghe a la molie de meterse i dedi.... a modo tuo. Ma pian, che no la sentisi. Inveze la ga le orece bone. Orori.

Ga ragion Baba, insolita questa rubrica de cusina, credo che se ghe sarà altri prosegui se podesi meterle de un'altra parte.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Oltre a ti go un'altra anima gemela: Nona Picia. Ghe dago sempre ragion, parchè la ga ragion. In triestinse disi che se salta de pal in frasca. Per dirla ala setimana enigmistica.Basta salute. Cioè gavemo problemi pù grandi che quei de OT. No te par? Bona note. Son con un pie za in paion.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nona Picia »

Ciancele ha scritto:Oltre a ti go un'altra anima gemela: Nona Picia. Ghe dago sempre ragion, parchè la ga ragion. .
Ciau Ciancele gemel mio! :lol: Anca mio marì me dà sempre ragion....per no dirme che magari son insempiada..... :lol: :lol: :lol: :lol: Te fa cussì anca ti?????

Saltando de pal in frasca, secondo mi sti ultimi saria argomenti de salotin e no de corso de cusina...xe ciacole per no pensar al pezo....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

segue CORSO di CUCINA:

CIMA di RAPA a casa mia, dopo che, recatami in Puglia da amici, segui l'esecuzione casalinga del piatto di orecchiette con cima di rape...e da allora esse cime di rapa, compaiono qualche volta anche sulla mia tavola!
Dalle nostre parti non c'era un grande commercio, o almeno io non le consideravo...le incontravo nelle mie intrusioni nell'orto comunale dei pensionati, dove le famiglie di origine meridionale, qui trapiantate, coltivano anche le cime di rapa!

Poi mi è capitato di visitare un'azienda ortofrutticola, e imparai che la si coltivava per altro utilizzo, ossia come seme, ma anche come coltura alternata ad altri coltivi, per rinfrescare il terreno, diciamo così:

Campi estesi di cima di rapa da seme, inizi aprile, quando il fiore è già aperto, quindi già oltrepassato il periodo di raccolta della pianta commestibile..naturalmente i periodi di semina della cima di rapa per ottenere il seme viene collocato in modo da avere una conveniente maturazione stagionale, per fine maggio la mietitura!

I piatti eseguiti per la mia famiglia vengono interpretati da me per ovviare eventuali "rifiuti condizionati"
Allegati
cima di rapa per seme, aprile
cima di rapa per seme, aprile
cimarapacampiIS (1).jpg (68 KiB) Visto 4823 volte
cima di rapa da cucinare
cima di rapa da cucinare
cimadirapaIS01B.jpg (64.77 KiB) Visto 4823 volte
condimento con cima di rapa
condimento con cima di rapa
cavatellicimarapaIS03.jpg (89.51 KiB) Visto 4823 volte
cavatelli nel iatto con Asiago e mortadella
cavatelli nel iatto con Asiago e mortadella
cavatellicimarapaIS05.jpg (53.82 KiB) Visto 4823 volte
orecchiettecimadirapaIS01A.jpg
orecchiettecimadirapaIS01A.jpg (45.69 KiB) Visto 4823 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia, te go dà ragion par via del tuo post de ieri, ore 20.40. No credo che andaremo 'vanti per ani e ani coi OT. Sicome che no xe gnente de interesante, no merita spostar.


Torna a “Ricete”