Targhe e Lapidi

Conossè ben la nostra città ?
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

mandi_ ha scritto:Bravo. Manca de importante la targa co i morti in guerra 1914 - 20,(xe scrito 15- 18) sulle mura del Castel. Xe troppo grande forse per lezer i nomi. Però forse a tocheti...
scopro che de targhe dei caduti in guerra per l'Italia ghe ne xe due.. a san Giusto, almeno secondo mi:
Una xe quela sui muri del Castel, rovinada e poco leggibile.
Immagine
Ma ghe ne xe una seconda, più sotto, nel passaggio sotto el monumento ai caduti , dove che xe i muri del antico castel veneto adattai a porta, e che i ga netado. E ghe xe dele altre..
Immagine
fin qualche anno fa la iera coverta in bona parte de rampicanti.
La targa ai caduti per l'Austria
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

e questo xe un quiz per bon anche per mi, perchè no me ricordo dove che go fato la foto e a cossa che la se riferissi
Immagine
la xe in latin .. del 1600 paressi in onor de capitani imperiali..
:?:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

quella rarga se trova all'inizio de via della cattedrale (andando in su sulla destra a livel dei oci -per una persona picia). La ricorda la livelladura della strada nei primi mesi del 1667 con il placet del conte Carlo della Torre Valsassina rettore civico


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

Grazie..
chi iera un rettore civico? che figura giuridica iera?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

son andà a veder sul libron de Vittorio Leschi "Le milizie triestine secoli 18 19 e 20. Nel capitolo introduttivo "TRieste comunale e capitaniale ()48 - 1700) xe un prospetto con gli organi di governo di Trieste nel 17° secolo con Capitaniato della città - capitanio Johan Philipp Graf Cobentzl barone di Prosecco e Jama (1674, poi; locotenente, capitano castellano Vice capitano cesareo Alfiere della fortezza, cancelliere cesareo.
Muda in Zaule (ufficio fiscale) e Ufficio della cesarea muda (con: esattore supremo cesareo e arciducale, Fiscale cesareo, Controscrivano)
Quindi la Magistratura della Città (1679) con il Consiglio Maggiore ed il Consiglio Minore- 3 Giudici e 3 Rettori (nominati con cadenza e in reggimento quadrimestrale) ... continua con il Foro Civile (cariche varie) Curia Criminale altri Stipendiati Civici (compreso il Capo dei pizzigamorti (becchino)) Per tutte le cariche importanti vi è tanto di nome e cognome.
Peccato che il "librone" di 650 pagg non abbia un indice alfabetico


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da mandi_ »

Mi permetto un quiz nel quiz...anche se la cosa mi addolora, se devo essere sincera. Io ho scattato una foto a Trieste della targa sulle mura del castello.Perciò sono in grado di leggere i nomi dei Caduti, che due anni fa si leggevano piuttosto bene.Se volete cerco di inserirla in parti, in modo che i nomi si possano leggere.
Non riesco a capacitarmi di una cosa: tra la prima lapide e la seconda (quella"netada") ci sono svariati nomi mancanti.
Per la precisione mancano i nomi di :
Agolanti Antonio, nato a Trieste

Petranich Nereo, nato a Cherso.

Questi due uomini morirono in Siberia, arruolati con gli Italiani. Ne ho scritto nel topic Tr e Tr. Antonio apparteneva ai Battaglioni Neri arruolato il 1 agosto 1918 a Tientsin. Petranich era uno dei personaggi più di rilievo nella stessa organizzazione(ripeto, no ghe c'entra niente col Fascismo).

Ora me li trovo spariti persino dalla lapide originaria. Ma quale delle due targhe è più vecchia?

Oltre a questi due nomi ne mancano altri.

Faccio un esempio :

Prima Targa (sporca):

AGOLANTI ANTONIO - Trieste
ANCONA UMBERTO - Trieste
ANGHEBEN MARIO - Fiume
ANTONIANI VITTORIO - Trieste
ACCHETTI MICHELE - Trieste
BACCICH IPPARCO - Fiume
BACINELLO MARIO - Trieste
BAINELLA DANTE - Trieste

Seconda targa (netada):

ANTONIANI VITTORIO
BAINELLA DANTE




Come mai ne mancano parecchi rispetto alla prima lista dei Caduti? MAH !


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Se parlava de un altra parte su le visite del re. Dalla targa se legi 23 maggio 1922
vittemIII rwd.jpg
vittemIII rwd.jpg (60.12 KiB) Visto 1673 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Me par tropo facile, ma domando istesso do la xe?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

pieno centro..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Come go apena scrito in “Buon giorno!”, via dala visita medica, iero contento, ma gavevo bisogno de esser un poco solo con mi stesso e cussì go evità le strade traficade e son 'ndà per le fodre come i ghe piaseva dir al diretor del talassografico co ierimo in qualche porto.
Tutintun alzo i oci e cossa vedo? Una lapide che no gavevo nel mio album.
Ecola: bravo chi che indovina dove che la xe! Ogi son in vena de strazar: ghe pago una zena dove ch'el vol. Anzi, per due; perchè xe poco bel magnar soli.
Cordon (5).jpg
Cordon (5).jpg (52.88 KiB) Visto 1650 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

mai vista la lapide e mai saputo del personaggio...
però.. e ti te va cola machina fotografica ale visite mediche? o xe come sempre el telefonin-fa-tuto?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Giusta osservazion! Quasi quasi me l'aspetavo de ti!
Abituà ad andar torziolon pel mondo, mi giro sempre col ruksac sula spala. In dotazion go: el cortel svizero, el Leatherman inglese inox con custodia, un mazzo de carte triestine, un per de ciave de 13, ciave Allen o brugola de 5, spago, penna, matita professionale da 0.9, pennarello indelebile Stabilo S ed F, un Stanley, acendin Bic e dulcis in fundo una Olympus HD 10x 14 megapixel che la xe più picia de un cellulare. Spesso (stamatina no) me porto drio la Nikon D60, senza la sua borsa, ma in un sacheto de plastica la trova spazio nel zaino.
Se no te sa ti de "Cordon" ... posso dir che vado franco co la zena!
Grazie per le bone parole.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

de tuto questo, mi go quasi sempre un cortelin svizzero de quei mini o la version "carta di credito svizzera, appunto de dimension de una carta de credito. Ma doverò zontar el rodolo telado, almeno in gita visto che do volte son restada senza le siole dei scarponi che me se staca per veciaia. Maledetti aerei, che no i te lassa gnanca el cortelin svizzero! mi go la lumix picia TZ18 spesso in borsa, ma a volte per alleggerir lasso a casa tuto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

El mio cortel svizero -primo regalo di mia moglie nel 71- me iera sta sequestrà alla visita de la Sainte Chapelle a Parigi. I ghe gaveva plozkà su un bolin verde con un numero che xe rimasto tacà per anni.
Ritornando alla lapide de Cordon de cui se pol leger qualcossa in internet, voio dar un aiutin: go parlà de "fodre" e posso dir che la via xe intitolada ad un "mestier". Ma no xe via Cordaroli-ve risparmio la salita.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da mandi_ »

Caro Nini, per mi le fodre xe sol le federe dei cusini.Te intendi "strade poco trafficate?"

Se xe dificile per i Triestini, figurite per i altri!


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

sì, non so se lo abbiamo riportato nei modi di dire "andar per le fodre" significa passare per il lato interno, di solito meno frequentato e più riparato.
nb le federe da noi sono intimèle, qualcosa di intimo, immagino


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da mandi_ »

Me permetto de domandar spiegazion, tratandose de quiz e no solo de lapidi.
nb le federe da noi sono intimèle, qualcosa di intimo, immagino
No capiso niente de sta frase. Per una volte, me la pieghi in talian? Così capiso el modo de dir senza fraintender.


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Cara Mandi, già BabaTs ti ha spiegato il significato di quello che intendevo dire (una via secondaria, poco trafficata).
Penso che federe e fodere abbiano la stessa etimologia (longobarda?). Le federe sono la copertura a sacchetto dei cuscini. Le fodere sono i rivestimenti (generalmente interni) degli abiti (in satin?) però fodero è anche una guaina (fodero della sciabola, della pistola)


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da Nini Naridola »

Andar per le fodre se disi anche: andar per le sconte (andare per strade nascoste)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Targhe e Lapidi

Messaggio da babatriestina »

mandi_ ha scritto:Me permetto de domandar spiegazion, tratandose de quiz e no solo de lapidi.
nb le federe da noi sono intimèle, qualcosa di intimo, immagino
No capiso niente de sta frase. Per una volte, me la pieghi in talian? Così capiso el modo de dir senza fraintender.
Traduco:
Nel dialetto triestino le federe sono chiamate intimèle, immagino perchè sono un oggetto alquanto intimo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quiz triestini”