Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfenberg

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

zac ha scritto:Tornando alla domanda del primo post:
St.B. saria Staatsbahn.
Grazie!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
zac
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 95
Iscritto il: ven 1 ago 2008, 21:30
Località: Trieste, Austria

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da zac »

Tornemo sull'argomento.
Son uno dei contributori al progetto de openstreetmap.org e anche lá ghe xe dei problemi con 'sto Fünfenberg. In continuazion vien spostado o vien cambiadi i nomi e me piasessi finalmente far un poca de chiarezza.
Intanto zontemo ancora un nome: grazie ad un utente sloveno che ga fatto degli aggiornamenti su openstreetmap intorno al Tabor, go appreso che lo speron su cui sorgi el Tabor se chama Sv. Lorenc o Lorencan (come conferma el catasto franceschino) e che el xe sede de un sito archeologico de cui resta poco, in quanto i ghe ga costruido sora el Tabor (o almeno questo go capido da qua: http://www.arzenal.si/sarnas/najdisce/755).
Anche la wikipedia slovena ga due voci riguardanti Fünfenberg. Questo sembreria confermar che i castei saria due, ma me par che anca lori i se confondi e i finissi a parlar del stesso logo: http://sl.wikipedia.org/wiki/Tabor_nad_Bota%C4%8Dem e http://sl.wikipedia.org/wiki/Grad_Vikumberg
Su openstreetmap qualchedun ga messo un Vikumberg sulla vetta del Žerjalski vrh, la collina de 390m tra el Grisa e el Botazzo,i due patok che a Botazo se unissi a formar la Rosandra , ma non so quanto questo sia affidabile.
Ah, a proposito, per incasinar el tutto anche Grisa e Botazzo i xe invertidi in certe mappe (non me ricordo se quelle dell'IGM, quelle dell'esercito jugoslavo o tutte e due).

Insomma, qualchedun me sa dir dove doveria trovarse precisamente el secondo castel? Quel vizin Beka.
Sulle mappe del catasto franceschino non trovo, ma baba dixeva de gaverlo visto su qualche mappa. E a ‘sto punto qual dei due saria Fünfenberg e qual Vikumberg?

E comunque, posso confermar che anca quel de Moccó xe stato ciamado (erroneamente?) Fünfenberg: da Cannarella in “Guida del Carso Triestino”.


zac
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 95
Iscritto il: ven 1 ago 2008, 21:30
Località: Trieste, Austria

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da zac »

Leggendo meio me par che le due voci de wikipedia slovene parla de due loghi diversi. Apparentemente ghe saria un secondo Vikumberg appunto sul Zerjalski vrh.
Disemo che per evitar confusioni saria ora de "dimenticar" el nome Fünfenberg e usar Draga, Moccó e Vinchumberg per evitar confusioni.
Comunque esisti qualche foto di Vinchunberg?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da babatriestina »

Go letto anche mi qualcossa e anche mi adesso preferisso dir Tabor de Draga per i resti che xe tacai dela ferovia. Per el altro, no ghe son mai astada ma i disi che.. anche le cartine xe spesso sbagliade! e che nol xe porpio dove che i lo mettiin cartina. No dovessi esser tanto vistose se xe tanta confusion, forsi gaverò visto qualche foto m ano me ga colpido.
A mi Vikumberg e Fuenfenberg me sa de varianti del stesso nome.. e el castel-torre de Moccò po xe ancora altro..
ve metto la scansion dela cartina Tabacco..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da babatriestina »

ecco qua, ho sottolineato i due punti:

Immagine
qua più a nord Fünfenbergov stolp - Torre Fünfenberg lungo la ferrovia e più sotto Fünfenbergov grad castello Fünfenberg
Idem la nuova carte del Carso triestino sloveno, ch eperò metteil castello Fünfenberg proprio a sud della vetta del Zerialski

Ecco, go trovado una foto dei resti de sto castel, la xe su facebook in un gruppo dedicado al Carso la foto dovessi esser pubblica, diseme se se la vedi, se no.. la go salvada
Immagine

https://www.facebook.com/groups/6206725 ... funfenberg


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfen

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: ven 18 ott 2013, 20:43 Il vero Vicumberg si trova poco oltreconfine verso Beka, e mi son sempre riproposta di andarci a dare un'occhiata.
Oggi ci son finalmente passata vicino, gita CAI. Dove non si fermano a fotografare... le recenti carte della zona lo mettono più in basso, invece è sul crinale a nord di Beka, Questo è quel che si vede...
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Castello di Vicumber - Vinchumberg - Finkenberg - Fünfenberg

Messaggio da babatriestina »

se può essere d'aiuto, la cartina della gita che mostra più o meno il percorso fatto, anche se abbiamo credo modificato qualcosa, ho evidenziato i due castelli, quello presso la ciclabile lo chiamano torre Fünfenberg e l'altro Castello Fünfenberg, però gli esperti precisano che è quasi sulla cresta come non sembra dalla cartina
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”