PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Stasera dopo magnà (filetto di merluzzo), me go sentà in poltrona, come i veceti, vardavo la television e me ciuciavo l’otavo de bianco, un Riesling. I dava le solite monade che squasi me indormenzavo. Po go incomincià a pensar. Fioi, co’ mi incomincio a pensar xe caligo. Me go dito: Ara, xe pasà San Giusepe sensa la Milano-Sanremo. No so gnanca se i la ga fata o se i la farà. Po stavo legendo el giornal e i ga ricordà che setanta ani fa i ga bombardà la cità e squasi butada zo. I ga lasà su solo qualche muro par chi che ghe tigniva. Go zercà de ricordarme cos’ che fazevo mi setanta ani fa. Andavo a scola, a leger el Guerin Sportivo del mio amico Giorgio. Dopo scola andavo a cior lezioni de latin e matematica. Iera guera e poco dopo el ribalton (8 setembre). El giornal scriveva anca de Putin e dela Crimea. Iera una vigneta dove che tre ditatori se congratula con lu e i ghe diseva: Savevimo de poder contar su de ti. E tanti se ricorda de mustacia de fil de fero (Hitler) che ga fato el plebiscito par l’Austria. Se i gavesi fato un plebiscito in Baviera, i ga scrito che la gavaria selto l’Austria e no la Germania. I se ga ricordà anca che la Rusia nel 1939 ga ocupà meza Polonia par difender i citadini rusi in Polonia. Do o tre. Adeso i ga invaso la Crimea par difender i cittadini rusi. E le tre republiche baltiche ga paura che i voli difender i rusi che vivi in ‘sti tre paesi. L’ovest pensa ale sansioni. Po i ga paura de l’economia. Alora sansioni sì, ma blande. Blaanndeee. Blandizzzime! Un ga scrito ch’el ga paura che Putin mori. De rider. Pensando ale sansioni. In triestin se diria ch’el no ne ga gnanca pal ... zervel. Una volta go scrito che zervel pol eser un sinonimo de quel’altra parte anatomica. Testa lustra (il famoso Benito) parlava dei confini naturali de l’Italia. Putin devi ‘ver leto de Campione, che xe fora dei confini naturali, e devi ’ver dito in american: Me too. Sul giornal i parla anca dela visita del primo ministro talian a Berlino e ch’el ghe ga dito ala Merkel che i se devi unir. Che quando Germania e Italia marcia spala a spala, viene fora sempre qualcosa. Go comincià a pensar cosa e me xe vignù inamente solo l’asse Roma-Berlino. Se a Voi ve vien inamente altra roba, conteme, cusì imparo. Par no imbriagarme de vin go meso via la botilia. E son ‘ndà ‘vanti a trapete. Adeso vado in paion, curioso de veder cosa che succederà doman. Bona note anca a voi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da babatriestina »

pensierini de una meno che otuagenaria... i confini naturali: i primi che ga tirado fora sta roba no xe stado el teston spelado, ma la Rivoluzion francese . De un aparte el Reno, el Belgio no i ga mia capido dove che sia ben i confini e per le Alpi i gaveva cominciado za alora col aneterse la Savoia, po i ga dovudo spetar el 1860 per tegnirla definitivamente , regalandoghe in cambio la Lombardia al Piemonte.
La Crimea.. ve go messo le foto in forum che iero do anni fa... i xe culturalmente alquanto russi, anche perchè co la Russia ga ciapado la Crimea , e xe apena con caterina la Grande, ala fin del setecento, prima la iera musulmana! i la ga ben russificada, ciò sto bendidio de riviera meridional per sti mati del nord no ghe pareva vero! e zò ville! e po Stalin , dopo la guera che par che co i Tedeschi xe rivai no tuti li ga acolti malvolentieri, nel dubio ga butado fora tuti i Tartari de Crimea, che xe tornai de poco, dopo el 89.. ma digo xe de novo i tempi che i Stati devi tegnir tuti i posti che ghe xe le propie minoranze nazionali?
ti te ricordi i russi in Polonia, ma Baffetto gaveva fato istesso in Cecoslovacchia... e adesso proprio laà, con tuto che dopo la guera per evitar rogne i ga butado fora i tedeschi, nela zona de Ceski Krumlov i ricorda che lori ga un passato mezo tedesco o austriaco che dir si voglia..
mi ste robe no le go vissude, ma le go lette sui libri. E devo dir che a volte aleger sui libri quel che gavevo segudo dsui giornai lo ved con altri oci, come un fil logico che prima no ghe iera..
E ve go messo anche una foto.. i Genovesi in Crimea?? i ga durado alcuni secoli nele loro basi... credè che li gabi butai fora i Russi? no, i Turchi!! nel Cinquecento...
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da VetRitter »

Ciancele ha scritto:dela visita del primo ministro talian a Berlino e ch’el ghe ga dito ala Merkel che i se devi unir.
'spetemo ancora un atimin che la Angiola la vadi a trovar l'Imperador del Sol Levante, e pò preocupemose.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Go visto el webcam de San Giusto sul porto e i monti in fondo, con neve. E tuto soto el sol. Me xe vignù inamente che, più de setanta ani fa, in mezo a quel golfo qualche domenica ghe iero anca mi, in barca con mio papà, a ciapar menole. Mi iero quela volta forsi una “meza”. Iera circa le quatro e meza o zinque de matina e el sol stava per vignir fora drio de Muia. Quante volte go visto ‘sto panorama. E come che ierimo contenti se gavevimo ciapà qualche roba. A casa mama frizeva un per de pesi par la zena e el resto in savor: a futura mangiata. I diseva che se gaveimo divertì in barca. La m... se gavemo divertì. Iera lavor, e lavor duro. Co’ papà tornava a casa senza menole, gnanca guati o sacheti, iera de trovar qualche altra roba par magnar. Tanti, ma tanti, ani dopo, co’ iero anca mi papà, go visto mio papà con altri oci. E go capì quanti sacrifici ch’el ga fato par noi. Tanti secoli prima iera i caciatori e se i tornava a casa sensa gnanca un levro, iera caligo. Dirghe che i se ga divertì a caminar pal bosco saria sta come ciorli in giro. No ve par?
Scusè se son diventà patetico e perdonate un "povaro" ottuagenario.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2951
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Piereto »

Caro ciancele col pathos ne vizina a la realtà vol dir che gavemo sentimento e semo più naturali e no artificiali, come xe inveze arido sto mondo in cui vivemo. Va tuto ben no xe niente de cui scusarse.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Ciamemole giornate del ricordo, commemorazioni, rievocazioni storiche, ciamemole come vole, ma xe tuto un. Xe sempre una giornada dove che xe suceso qualcosa, de solito gnente de bon. Anca el 20 luglio iera una de queste giornade. Quela matina, nel 1944, son andà a lavorar, mi lavoravo al giornal in lingua tedesca, e, come ogni matina, sul tavolo go trovado el Picolo e el giornal tedesco. In prima pagina, a carateri enormi, l’atentato a Hitler. Penso che la stesa roba gabi provà chi che el 28 giugno o 28 lulio 1914 ga leto sul giornal dela prima guera. Adeso se ricorda, se comemora tuto, a cominciar dala fondazione di Roma a l’ultima roba sucesa. De solito una guera xe un contro un altro e de solito vinzi un. Dopo la guera i xe de novo fradei. Deretano e camicia, se diria par talian. Co’ un comemora qualcosa, ghe meti qualcosa in piato a l’altro. Par quel mi no comemoro mai gnente, parchè se go pase con un no vado a zercar barufa de novo. Gente cativa diseva che i francesi ghe tien tanto a Magenta parchè xe stada l’unica bataglia che i ga vinto: Boulevard Magenta, rosso Magenta. La storia ga dimostrà che le guere no servi a gnente e che la fine de una guera xe el principio dela prosima. Prima de tuto bisogna insempiar la gente e farghe creder che xe l’altro el cativo che vol far guera. Po bisogna far veder che bel che xe in guera. Ogni tiro un funeral e ... mori sempre solo i altri. Noi la morte l’abbiam vista con due bombe e in bocca un fior. I più giovini no se pol ricordar de ‘sta propaganda. A noi muleti (nel 1938-1939) i ne presentava i inglesi tuti come negri. Un mio amico australian, morto purtropo qualche ano fa, el me ga dito che de mulo el zigava “Dio stramaledica gli inglesi” e adeso el xe sudito de sua maestà. Nei ultimi tempi le guere xe stade fate par l’ideal. Par l’ideal triestin naturalmente. Par la pansa. Insoma par interesi. I americani xe andai in Vietnam, i xe ‘ndai in Irak. Dove che no i xe andai xe in Kosovo. L’Irak ga petrolio, el Kosovo solo clobase e parsuto che se pol crompar anca ale coperative. Vardemo adeso in Siria e in Palestina. Chi mori? Solo la popolazion civil. Vardemo la lota in Ucraina. El mondo proclama sanzioni contro el russo (me ricorda el 18 novembre 1935, no so parchè). Ma el russo se ne frega, parchè el paron (o i paroni) magna ogni giorno el suo oveto. I altri che i magni zuf o polenta e late. Tra l’altro xe anca san! Gnente brusori de stomigo, gnente colesterolo, gnente alta presion. No capiso parchè tuti voli magnar fileto de bue e roba compagna, che fa mal. Devi eser tuti masochisti. No ve par? OT, scusè. L’America spia la Germania. I ga ragion. La Germania xe sempre stada un pericolo par l’America. No bisogna dismentigar che za una volta i gnochi xe sbarcai in America. Nela guera de indipendenza americana (1775-1783). I soldai assiani i iera teribili. Co’ i vigniva, scampava tuti zigando: Erbarmen! Zu spät! Die Hessen kommen (Pietà! Tropo tardi! I Assiani ‘riva)! Go leto in tun post che l’Inghiltera no pol potenziar l’esercito e no i se pol difender in caso de bisogno. Ma contro de chi? Chi xe in ‘sto momento in grado de far guera: I russi. No tanto par conquista de tera quanto de tecnologie. I sa però che se no i vinzi nei primi giorni i gavarà caligo col magnar. Se i se alea coi cinesi no i sa se dopo i cinesi no li magna. La Cina. Ma la ga i stesi problemi dei russi. I sarà boni tra un diese o vinti ani, ma forsi tra diese o vinti no ghe interesa più far guera. 'lora contro chi? I cinesi esporta za disocupai. Badanti cinesi xe sbarcai in Giapon, Arabia, Australia e adeso anca in Germania. Ma forsi no xe badanti, ma futuri soldai, corpo militare, teste de ponte in tuti i paesi. Ma forsi teste de ... ponte xe quei che pensa de poder vinzer una guera contro tuto el mondo. Tuti quei che vol far guera xe sonai. El mondo sta meio esportando che sparando. Qualchedun però spara per poder esportar meio. L’industria dele armi fiorisi in tanti paesi, anca in quei democratici par antonomasia. Pecunia non olet parchè quei i soldi no i li vedi. Bonifici online!. Gente povera che se unisi par scombater contro el governo cativo. Prima i tira sassi, che no costa gnente. Basta cuciarse par ingrumarli. Po i ga cari armati e rochete. Tuta roba do it yourself, fata nele lunghe serate invernali. No servi dirghe dela prima e dela seconda guera mondial o dele guere fate ancora prima. No servi farghe veder le trincee, la gente morta, i sbarchi dela seconda guera, le cità distrute e i morti dela bomba atomica. Tuti combati par una roba giusta. Ma quala roba xe giusta? Per ogni parte una roba diversa. Come nei bombardamenti, i maza gente inerme parchè xe meno pericolo che i sbari anca lori. No servi gnanca pregar, parchè anca i altri prega. Ognidun el suo dio. Chi che ga provà, chi che xe sta za in mezo ale bale, se varda ben de ciapar in man un s’ciopo. Gnanca un a tapi. Ma co’ te son là, te sbari ti se no el sbara lu. Mors tua vita mea, se usava dir. Purtropo xe sempre qualchedun che ziga armiamoci e partite e dopo xe le comemorazioni. Noi che gavemo provà diventemo sempre meno e semo la famosa vose in tel deserto. Presto gnanca quela più.
Inveze de sbarar se podaria andar del nemico e bever un otavo insieme. Dopo el terzo bicer anca el nemico butaria via el s’ciopo e el cantaria insieme. E el ghe diria al paron: Cici, se te vol sbarar, sbara ti. Mi no sbaro sui amici. Dopo la guera un mucio de gente xe ‘ndada a far vacanza sul teritorio nemico e se ga inacorto che anca l’ex nemico iera un come lori. E se nate le fratelanze, le amicizie, quele vere.
Ma questi xe sogni. La verità sta nele Metaformosi: ... et amor sceleratus habendi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da babatriestina »

Tuto de condivider..
meno una roba, diria: i francesi no ga vinto solo che a Magenta... no stago a far el elenco de tute le battaglie napoleoniche che i ne ga fato studiar a scola e che xe in tute le strade de Parigi (Arcole, Rivoli, Marengo,Iena, Wagram.... cussì le prime che me vien), anche se ala fin i se ga becado la Beresina, Lipsia e Waterloo.. ma per restar nel Otocento: Solferino... che no se la ga dimenticada el vecio Franz Josef che co i ghe ga dito "Firmemo la guera contro la Serbia" lu ghe ga dito "Siori mii, voi no savè cossa che xe la guera. Mi la go vista. A Solferino". Po el ga firmado istesso..
attentato a Hitler... no savevo che el iera sui giornai, pensavo che i gavessi sconto, come che i ga fato passar per malattia el suicidio de Rommel co i lo ga becado, col consiglio ti te se suicidi e noi no contemo che te ieri implicado nela congiura. Co legio de sta congiura, penso al concetto de tirannicidio... vecio come el cucco e me domando Ma Bruto e Cassio iera regicidi o tirannicidi? secondo mi la risposta dipendi del clima politico de chi che giudica..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto:Tuto de condivider..
meno una roba, diria: i francesi no ga vinto solo che a Magenta... no stago a far el elenco de tute le battaglie napoleoniche che i ne ga fato studiar a scola e che xe in tute le strade de Parigi (Arcole, Rivoli, Marengo,Iena, Wagram.... cussì le prime che me vien), anche se ala fin i se ga becado la Beresina, Lipsia e Waterloo.. ma per restar nel Otocento: Solferino... che no se la ga dimenticada el vecio Franz Josef che co i ghe ga dito "Firmemo la guera contro la Serbia" lu ghe ga dito "Siori mii, voi no savè cossa che xe la guera. Mi la go vista. A Solferino". Po el ga firmado istesso..
attentato a Hitler... no savevo che el iera sui giornai, pensavo che i gavessi sconto, come che i ga fato passar per malattia el suicidio de Rommel co i lo ga becado, col consiglio ti te se suicidi e noi no contemo che te ieri implicado nela congiura. Co legio de sta congiura, penso al concetto de tirannicidio... vecio come el cucco e me domando Ma Bruto e Cassio iera regicidi o tirannicidi? secondo mi la risposta dipendi del clima politico de chi che giudica..
Mi go dito Magenta parchè dopo Magenta no i se ga becà gnente. La prosima "becada" xe stada contro un altro stato (1870).
L'atentato xe su tuti i giornai par via dela comemorazion de quei dela congiura. In altri paesi probabilmente no i disi gnente.
Traditori o eroi? Gavemo za discuso in altro luogo. Bisogna veder de che parte che se vedi.
In tedesco xe un modo de dir: è stato suicidato. De solito se usa quando un vien costretto a dimeterse ma i scrivi che el se ga dimeso: Er ist gegangen worden (quel WORDEN xe nela costruzion del pasivo).


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Penso che sia poco importante se Magenta sia l'unica, l'ultima o una delle tante vittorie francesi.

La cosa che mi piace sottolineare di più è che Ciancele ha fatto proprio un bel intervento che merita un'altra frase latina: "Castigat ridendo mores".


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da mandi_ »

Ciancele, mi è piaciuto molto il tuo intervento, che condivido in pieno. Per fortuna so lezer e capir ben el triestin, perché mi sarebbe dispiaciuto perder el senso pieno de quel che te scrivi. Xe roba che un pò tuti pensem in questi giorni, vardando Russia e Israele.

Mi è piaciuta la tua frase, che si scrive esattamente così anche in trentin:
Cici, se te vol sbarar, sbara ti. Mi no sbaro
Se tanti la pensassero così...
El problema xe che i padroni del mondo trova sempre en modo de convincer la pora zent che le guere xe necesarie, xe onorevoli. Bah.


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da babatriestina »

mandi_ ha scritto:
Cici, se te vol sbarar, sbara ti. Mi no sbaro
Se tanti la pensassero così...
Sto leggendo in questi giorni diversi libri sulla prima guerra mondiale. Qualcuno lanciò sul fronte questa frase , o anche la più famosa " Ma cossa sparè, no vedè che xe gente là?" . I xe morti in pochi secondi. Un de meno de una parte, vantaggio per i avversari.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ad onor del vero il brano che riporto qui sotto lo salvavo per un altro momento ed un altro forum. Ma visto l'intervento di Ciancele, mi pare che stia bene qua, anche se non è leggero, ma riprende in modo serio i pensieri che lui ha saputo esporre in maniera lieve.

E' un brano preso da "Un anno sull'Altipiano" di Lussu. Lussu fu interventista ed andò a combattere da ufficiale di complemento, convinto che ci fossero dei buoni e dei cattivi. La guerra gli fece cambiare idea.

Nel brano c'è un italiano e c'è un austriaco, ma, dal mio punto di vista, i ruoli potrebbero essere invertiti ed Eric Maria Remarque scrisse, da tedesco, un episodio per certi versi molto simile, in cui i ruoli sono invertiti. Non c'è un buono ed un cattivo, un amico ed un nemico: ci sono due uomini.
Emilio Lussu - Un anno sull'altipiano ha scritto:Addossati al cespuglio, il caporale ed io rimanemmo in agguato tutta la notte, senza riuscire a distinguere segni di vita nella trincea nemica. Ma l'alba ci compensò dell'attesa. Prima, fu un muoversi confuso di qualche ombra nei camminamenti, indi, in trincea, apparvero dei soldati con delle marmitte. Era certo la corvée del caffè. I soldati passavano, per uno o per due, senza curvarsi, sicuri com'erano di non esser visti, che le trincee e i traversoni laterali li proteggevano dall'osservazione e dai tiri d'infilata della nostra linea. Mai avevo visto uno spettacolo eguale. Ora erano là, gli austriaci: vicini, quasi a contatto, tranquilli, come i passanti su un marciapiede di città. Ne provai una sensazione strana. Stringevo forte il braccio del caporale che avevo alla mia destra, per comunicargli, senza voler parlare, la mia meraviglia. Anch'egli era attento e sorpreso, e io ne sentivo il tremito che gli dava il respiro lungamente trattenuto. Una vita sconosciuta si mostrava improvvisamente ai nostri occhi. Quelle trincee, che pure noi avevamo attaccato tante volte inutilmente, così viva ne era stata la resistenza, avevano poi finito con l'apparirci inanimate, come cose lugubri, inabitate da viventi, rifugio di fantasmi misteriosi e terribili. Ora si mostravano a noi, nella loro vera vita. Il nemico, il nemico, gli austriaci, gli austriaci!... Ecco il nemico ed ecco gli austriaci. Uomini e soldati come noi, fatti come noi, in uniforme come noi, che ora si muovevano, parlavano e prendevano il caffè, proprio come stavano facendo, dietro di noi, in quell'ora stessa, i nostri stessi compagni. Strana cosa. Un'idea simile non mi era mai venuta alla mente. Ora prendevano il caffè. Curioso! E perché non avrebbero dovuto prendere il caffè? Perché mai mi appariva straordinario che prendessero il caffè? E, verso le 10 o le 11, avrebbero anche consumato il rancio, esattamente come noi. Forse che il nemico può vivere senza bere e senza mangiare? Certamente no. E allora, quale la ragione del mio stupore? Ci erano tanto vicini e noi li potevamo contare, uno per uno. Nella trincea, fra due traversoni, v'era un piccolo spazio tondo, dove qualcuno, di tanto in tanto, si fermava. Si capiva che parlavano, ma la voce non arrivava fino a noi. Quello spazio doveva trovarsi di fronte a un ricovero più grande degli altri, perché v'era attorno maggior movimento. Il movimento cessò all'arrivo d'un ufficiale. Dal modo con cui era vestito, si capiva ch'era un ufficiale. Aveva scarpe e gambali di cuoio giallo e l'uniforme appariva nuovissima. Probabilmente, era un ufficiale arrivato in quei giorni, forse uscito appena da una scuola militare. Era giovanissimo e il biondo dei capelli lo faceva apparire ancora più giovane. Sembrava non dovesse avere neppure diciottanni. Al suo arrivo, i soldati si scartarono e, nello spazio tondo, non rimase che lui. La distribuzione del caffè doveva incominciare in quel momento. Io non vedevo che l'ufficiale.
Io facevo la guerra fin dall'inizio. Far la guerra, per anni, significa acquistare abitudini e mentalità di guerra. Questa caccia grossa fra uomini non era molto dissimile dall'altra caccia grossa. Io non vedevo un uomo. Vedevo solamente il nemico. Dopo tante attese, tante pattuglie, tanto sonno perduto, egli passava al varco. La caccia era ben riuscita. Macchinalmente, senza un pensiero, senza una volontà precisa, ma così, solo per istinto, afferrai il fucile del caporale. Egli me lo abbandonò ed io me ne impadronii. Se fossimo stati per terra, come altre notti, stesi dietro il cespuglio, è probabile che avrei tirato immediatamente, senza perdere un secondo di tempo. Ma ero in ginocchio, nel fosso scavato, ed il cespuglio mi stava di fronte come una difesa di tiro a segno. Ero come in un poligono e mi potevo prendere tutte le comodità per puntare. Poggiai bene i gomiti a terra, e cominciai a puntare. L'ufficiale austriaco accese una sigaretta. Ora egli fumava. Quella sigaretta creò un rapporto improvviso fra lui e me. Appena ne vidi il fumo, anch'io sentii il bisogno di fumare. Questo mio desiderio mi fece pensare che anch'io avevo delle sigarette. Fu un attimo. Il mio atto del puntare, ch'era automatico, divenne ragionato. Dovetti pensare che puntavo, e che puntavo contro qualcuno. L'indice che toccava il grilletto allentò la pressione. Pensavo. Ero obbligato a pensare. Certo, facevo coscientemente la guerra e la giustificavo moralmente e politicamente. La mia coscienza di uomo e di cittadino non erano in conflitto con i miei doveri militari. La guerra era, per me, una dura necessità, terribile certo, ma alla quale ubbidivo, come ad una delle tante necessità, ingrate ma inevitabili, della vita. Pertanto facevo la guerra e avevo il comando di soldati. La facevo dunque, moralmente, due volte. Avevo già preso parte a tanti combattimenti. Che io tirassi contro un ufficiale nemico era quindi un fatto logico. Anzi, esigevo che i miei soldati fossero attenti nel loro servizio di vedetta e tirassero bene, se il nemico si scopriva. Perché non avrei, ora, tirato io su quell'ufficiale? Avevo il dovere di tirare. Sentivo che ne avevo il dovere. Se non avessi sentito che quello era un dovere, sarebbe stato mostruoso che io continuassi a fare la guerra e a farla fare agli altri. No, non v'era dubbio, io avevo il dovere di tirare.
E intanto, non tiravo. Il mio pensiero si sviluppava con calma. Non ero affatto nervoso. La sera precedente, prima di uscire dalla trincea, avevo dormito quattro o cinque ore: mi sentivo benissimo: dietro il cespuglio, nel fosso, non ero minacciato da pericolo alcuno. Non avrei potuto essere più calmo, in una camera di casa mia, nella mia città.
Forse, era quella calma completa che allontanava il mio spirito dalla guerra. Avevo di fronte un ufficiale, giovane, inconscio del pericolo che gli sovrastava. Non lo potevo sbagliare. Avrei potuto sparare mille colpi a quella distanza, senza sbagliarne uno. Bastava che premessi il grilletto: egli sarebbe stramazzato al suolo. Questa certezza che la sua vita dipendesse dalla mia volontà, mi rese esitante. Avevo di fronte un uomo. Un uomo! Un uomo!
Ne distinguevo gli occhi e i tratti del viso. La luce dell'alba si faceva più chiara ed il sole si annunziava dietro la cima dei monti. Tirare così, a pochi passi, su un uomo... come su un cinghiale!
Cominciai a pensare che, forse, non avrei tirato. Pensavo. Condurre all'assalto cento uomini, o mille, contro cento altri o altri mille è una cosa. Prendere un uomo, staccarlo dal resto degli uomini e poi dire: "Ecco, sta' fermo, io ti sparo, io t'uccido" è un'altra. È assolutamente un'altra cosa. Fare la guerra è una cosa, uccidere un uomo è un'altra cosa. Uccidere un uomo, così, è assassinare un uomo.
Non so fino a che punto il mio pensiero procedesse logico. Certo è che avevo abbassato il fucile e non sparavo. In me s'erano formate due coscienze, due individualità, una ostile all'altra. Dicevo a me stesso: "Eh! non sarai tu che ucciderai un uomo, così!".
Io stesso che ho vissuto quegli istanti, non sarei ora in grado di rifare l'esame di quel processo psicologico. V'è un salto che io, oggi, non vedo più chiaramente. E mi chiedo ancora come, arrivato a quella conclusione, io pensassi di far eseguire da un altro quello che io stesso non mi sentivo la coscienza di compiere. Avevo il fucile poggiato, per terra, infilato nel cespuglio. Il caporale si stringeva al mio fianco. Gli porsi il calcio del fucile e gli dissi, a fior di labbra:
«Sai... così... un uomo solo... io non sparo. Tu, vuoi?»
II caporale prese il calcio del fucile e mi rispose: «Neppure io.»
Rientrammo, carponi, in trincea. Il caffè era già distribuito e lo prendemmo anche noi. La sera, dopo l'imbrunire, il battaglione di rincalzo ci dette il cambio.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da babatriestina »

Vengono riportati tanti di questi episodi nel libri in particolare le tregue del Natale del primo anno. Dai libri, si legge pure che i comandi di entrambi gli schieramenti si preoccuparono del fatto e diedero ordini per evitare che si ripetesse.. penso che li raccontino appunto per la loro eccezinalità. I comandanti delle unità vennero puniti per le infrazioni.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2951
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Piereto »

Pensiero de un che no xe ancora otuagenario. Me ricordo de un spezon de una poesia de Bertold Brecht che disi.....al momento di marciare molti non sanno che alla loro testa marcia il nemico. Quanti no voleva e no vol far guera, e quanti xe inveze quei che vol farla far o farla in prima persona? In tute le vicende umane xe sempre una question de numeri, xe el numero che fa la storia. I apostoli de Gesù e i suoi seguaci iera 4 gati a confronto dei citadini de Gerusaleme e sti ultimi iera 4 gati a confronto dei romani. Xe el numero che ne condiziona, e xe bel pensar che el numero fazi la forza, el dificile xe restar uniti.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Bongiorno a tuti. No credevo che tanti gavesi leto con tanto interese quel che go pensà. Se vedi che go sfondato porte aperte. Ghe saria tanti argomenti de sfondar, ma, come che i scriveva una volta sui cartei dele betole, oltre a no far zerte robe che no fa la persona civile, qui non si fano discusioni di alta politica o di alta strategia ma si lavora. No so che lavor che se fa in spaceto, ma se xe vero che xe lavor, vado a lavorar. ;--D ;--D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

ALFA TAU
Gioite (o piangete, a seconda dei casi), Ciancele xe de novo qua. El xe tornà vitorioso dela sua mision. Child’s pesternation, se diria in inglese. Go consegnà el nipotin tuto intiero, senza sgrafoni. Ale ferovie, picola velocità, i meteva el trimbo: In otime condizioni esterne. Iero una setimana senza internet, senza el forum. Xe sta duro. Un mio amico diseva sempre: Duro xe duro e molo xe molo. Ma sempre molo xe anca duro. Ma no volevo parlar del mio amico, volevo ringraziar tuti quei che me ga pensà, in particolar Nini Naridola che me dà notizie del derby e dele partide, anca quele brute. Anzi solo brute! Niniii! (Nini, sabo noi gavemo vinto contro el Colonia, che ‘sto ano no’l xe tanto forte). E Oli1939 co’le foto del canal. Oli mia, go serà i oci e me go imaginà de eser sentado là, in canal, co’ l’otavo e la trapeta davanti, nasar el profumo de l’aqua, vardar se mio papà riva co’ la barca, se xe ancora do careghe libere al bufet. Po’ go ‘verto i oci e me go visto sentà davanti al PC, sensa otavo, e el profumo de l’aqua salada iera la spusa de cloro de l’aqua in condoto (bagno). Ma te ringrasio lo steso pa’l bon pensier. Meti ogni tanto una foto che me farà piazer. Ti assicuro già fin d’ora la mia gratitudine. Colgo l'ocasione par augurare a tuti bona domenica.


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da danilo43 »

ALFA TAU ! Bona domenica anche a ti caro Ciancele. Anche se te lo ga spiega indiretamente, no so quanti se no fra i più veci e i marineri conosi el significato de questa locuzion (o segnaletica) senza cucar in google. De sicuro anche i cinefili, ma considerando quanto pozi de sienza xe inostri amici poderia anche sbaliarme. ;--D


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi no so. Adeso anderò su google...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Mi no so. Adeso anderò su google...
Se no te trovi domandine a noi (Danilo43 e mi) che savemo tante robe. :clapping_213:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Nona Picia »

Spiegheme voi, che mi no so.... e no so gnache de che parolà che parlè.... forsi trimbo? :)


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “El salotin”