CORSO DE TALIAN

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy. in italiano.
Ciancele
no montar in scagno
no montar in scagno

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele » mercoledì 17 luglio 2019, 19:22

Difati, la parola xe relativamente nova. La xe vignuda fora nei ultimi ani. Xe parole tipo slow food, anca relativamente nova. Penso che forsi la traduzion inglese xe la più meio. Se me capita de doverla dir par talian, inventerò qualcosa, sul tipo dei consigli che go ciapà nel forum. Grazie a tuti.

Ciancele
no montar in scagno
no montar in scagno

Messaggio da Ciancele » domenica 12 gennaio 2020, 13:33

Cari amici, go bisogno de una informazion. Qua, coloquiale, se usa tanto dir “mega”. No xe cabibo, ma grego, e vol dir un milion (106). Go leto anca che peta no vol dir aspetta o conza e iota no xe una minestra de capuzi.
Ma tornemo a mega, che se usa come raforzativo. Mega caro, mega grando. Se usa anca par talian o solo par gnoco? Grasie in anticipo.

babatriestina
Capo postin
Capo postin

Messaggio da babatriestina » domenica 12 gennaio 2020, 14:23

se parla de un megacentro. de sempre de una megalopoli. Imagino che i crafen de Trojane se li possi ciamar megacrafen. Disemo no come aggettivo, ma come termine per crear parole composte. In oposto a micro : Microarea . perché te disi 106 te vol dir 10 elevado ala sesta? in grego no, in grego vol dir grande ma lori no rivava a oltre diesemila che iera una miriade..

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

sono piccolo ma crescero
Cavalier del Forum
Cavalier del Forum

Messaggio da sono piccolo ma crescero » domenica 12 gennaio 2020, 15:18

Se te se vol divertir con peta yotta e anche zepto e yocto (ma dove i ga trovado sti nomi!) te li trovi qua

https://it.wikipedia.org/wiki/Prefissi_ ... _di_misura

El bon de sti nomi assurdi xe che i va ben sia per italian che gnoco, francese o perfin in inglese dove che americani e inglesi no va gnanche d'acordo tra de lori col billion.

Non sono abbastanza giovane da sapere tutto. (J.M. Barrie - The admirable Crichton)

babatriestina
Capo postin
Capo postin

Messaggio da babatriestina » domenica 12 gennaio 2020, 19:02

sono piccolo ma crescero ha scritto:
domenica 12 gennaio 2020, 15:18
Se te se vol divertir con peta yotta e anche zepto e yocto (ma dove i ga trovado sti nomi!) te li trovi qua
no xe grego vero o meo xe grego ma ssai futizado..

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Ciancele
no montar in scagno
no montar in scagno

Messaggio da Ciancele » lunedì 13 gennaio 2020, 9:20

sono piccolo ma crescero ha scritto:
domenica 12 gennaio 2020, 15:18
Se te se vol divertir con peta yotta e anche zepto e yocto (ma dove i ga trovado sti nomi!) te li trovi qua:
https://it.wikipedia.org/wiki/Prefissi_ ... _di_misura
El bon de sti nomi assurdi xe che i va ben sia per italian che gnoco, francese o perfin in inglese dove che americani e inglesi no va gnanche d'acordo tra de lori col billion.
Go trovà in Internet: Kilobyte, mega, tera. In Internet se trova de tuto, anca Faceta nera.

Rispondi

Torna a “El salotin”