La Lanterna

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: butemo zò la caserma

Messaggio da babatriestina »

ernesto93 ha scritto: PS: el "MON" iniziale xe simile al MOD de Moderatore. Quando posterò deliberatamente de m**a, se me ricorderò, metterò prima el MON
Me raccomando, ricordite anche de serar el tag /MON :-D :-D :-D :-D :-D

Anche perchè cussì te evitera de scriver una parolazza, :oops: che no xe bel de leger gnanca se un se la disi de se stesso.. :oops: :oops: :oops:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Rawa Ruska
ixolan
ixolan
Messaggi: 292
Iscritto il: gio 11 dic 2008, 18:55

Messaggio da Rawa Ruska »

Sembra di capire che ernesto 93 apprezza l'attuale situazione di degrado della zona Lanterna. O sbaglio?

Rawa Ruska


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Rawa Ruska ha scritto:Sembra di capire che ernesto 93 apprezza l'attuale situazione di degrado della zona Lanterna. O sbaglio?

Rawa Ruska
credo che l'ironia stia solo nel metodo proposto :-D
Riflettevo però, sotto la Defonta, uno che avesse proposto l'abbattimento, più o meno democratico , di una caserma, chissà come lo avrebbero trattato.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
ernesto93
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 185
Iscritto il: mer 2 dic 2009, 19:08

Messaggio da ernesto93 »

Rawa, varda che mi no scherzo, disevo per bòn. Xe pien de caserme dismesse in giro; i podessi tranquillamente andàr in una de quele.

E no voio nianche i strambolòti dei vari architetti, mi volerìa per bon liberàr intorno dela Lanterna, che xe el vero simbolo del porto de Trieste, come che saggiamente ga capido quei de la bìra. Anzi, te dirò che el faro dela Vitoria no me ga mai piasso tanto e che no lo vedo bèn in caso de teremoti, frane e aluvioni.... ma no stemo metter tropa carne al fogo :-)

Solo che no son tipo de lamentele alle "segnalazioni", per mi le robe va fate senza tante ciàcole. Gavemo un forum, femo qua, no te pàr? Raccolta de firme virtuale, se dopo nassi qualcossa se fa per bòn.

Baba, soto l'Austria iera libertà de parola, se podeva far de tuto meno che tirarghe a Franz, disertàr e tornarghe là co 1 sotomarìn, esser parlamentare, spiòn e dopo farghe guera contro. Pel resto i lassàva far de tuto, anche predicàr ne le scòle de cavarghe Trieste... te doverìa savèr sta roba :-)

Te vol 1 esempio? El capitano Nebesar de forte Luserna, el gaveva alzà bandiera bianca. I ghe ga fato 2 processi, in tuti e due assolto, che i diseva che no se pòl giudicàr 1 omo che no dormi de tre noti e che gà ciapà zinquemila bombe in testa. Domanda retorica: coss' te pensi che ghe fazeva i 'taliani quando uno dei suoi fazeva una roba compagna?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ernesto93 ha scritto: Baba, soto l'Austria iera libertà de parola, se podeva far de tuto meno che tirarghe a Franz, disertàr e tornarghe là co 1 sotomarìn, esser parlamentare, spiòn e dopo farghe guera contro. Pel resto i lassàva far de tuto, anche predicàr ne le scòle de cavarghe Trieste... te doverìa savèr sta roba :-)

Te vol 1 esempio? El capitano Nebesar de forte Luserna, el gaveva alzà bandiera bianca. Domanda retorica: coss' te pensi che ghe fazeva i 'taliani quando uno dei suoi fazeva una roba compagna?
Mi go apena letto in un libro francese de storia dei Paesi del Est Europa, del scandal che xe nato co nel 1892 el Partito Nazional Romeno ga presentado un Memorandum al Imperator Franz Josef sula Transilvania: processo e condanne al carcere perchè i se gaveva rivolto al Imperator de Austria e no al Re de Ungheria.. ( Histoire des pays de l'est H Bogdan 2008).
Istesso mi go idea che se qualchedun gavessi dito Butemo zo la Caserma Grande che la ne intriga in Via del Torrente no saria passado propio ben, comunque bastassi andar a leger i rapporti dela Polizia, i xe tuti salvai al Archivio de Stato..
No so chi che iera el capitano Nebesar e no so quando e in che frangente el ga alzado bandiera bianca, quindi no me posso pronunciar. Idem per i italiani, saria de distinguer quali, in tempo de pase o in tempo de guerra..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

ernesto93 ha scritto: Baba, soto l'Austria iera libertà de parola, se podeva far de tuto meno che tirarghe a Franz, disertàr e tornarghe là co 1 sotomarìn, esser parlamentare, spiòn e dopo farghe guera contro. Pel resto i lassàva far de tuto, anche predicàr ne le scòle de cavarghe Trieste... te doverìa savèr sta roba :-)

Te vol 1 esempio? El capitano Nebesar de forte Luserna, el gaveva alzà bandiera bianca. I ghe ga fato 2 processi, in tuti e due assolto, che i diseva che no se pòl giudicàr 1 omo che no dormi de tre noti e che gà ciapà zinquemila bombe in testa. Domanda retorica: coss' te pensi che ghe fazeva i 'taliani quando uno dei suoi fazeva una roba compagna?
per fortuna nisun de noi ghe iera, el capitano Nebesar xe quel che comandava Porto Buso al'inizio dela guera?
alcuni italiani i gà scrito che nele trincee ciapade agli austriaci i trovava i mitraglieri ligadi al trepiede de l'arma, per far che no scampi durante i bombardamenti.. ognun difendi la propria ragione.
el comandante Egon Lerch però i lo gà mandà a Cattaro per far ch'el stia lontan da la nipote de Franz Joseph, iera altri tempi, e altri modi de giudicar.
saluti


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

go rileto il mio intervento, e per carità no voio far polemiche, Carlo Salsa, in Trincee, raconta che un suo superior sparava nela schiena ai soldai che no coreva svelti verso le posizioni austriache..
se son andà OT me scuso e ofro un giro..
saluti


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ni ssun problema per el oT, gavevimo cominciado za prima... e po savemo che le robe le vien contade de un e de l'altro..
magari po tornemo ala Lanterna :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
ernesto93
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 185
Iscritto il: mer 2 dic 2009, 19:08

Messaggio da ernesto93 »

go sospeso un atimo el siopero, che sul teto xe fredo e i sindacati no xe ancora rivài.
el capitano Nebesar xe quel che comandava Porto Buso al'inizio dela guera?
no, xe quel de forte Luserna che xe a Luserna, che xe sul altopiano de Asiago, che xe i cimbri che parla ancora per gnoco. La storia la xe quà: http://www.lusern.it/site/docs/opuscoli ... po+ita.pdf
agli austriaci i trovava i mitraglieri ligadi al trepiede de l'arma
no posso escludèr perchè no so, ma se te mandi la fonte te me fà un favòr; mi no go mai sentì 'sta storia e nianche de storie simili. Tien presente che i 'taliani quela volta i ghe ne contava zento per un soldo; assai più de qualsiasi altro. Creativi, come.
el comandante Egon Lerch però i lo gà mandà a Cattaro per far ch'el stia lontan da la nipote de Franz Joseph
stavo proprio zercando informazioni su sto mato; per favòr, dove se trova sta storia? Te sa qualcossa altro de lui?
processo e condanne al carcere perchè i se gaveva rivolto al Imperator de Austria e no al Re de Ungheria..
podessi esser che se trattava dei ungheresi? Per quel che so mi, i iera tremendi co' le sue minoranze, e anche un poco coffe de cadena col suo nazionalismo, che me stago fazendo la teoria che l'ausgleich xe stà l'inizio dela fine del Impero.
se qualchedun gavessi dito Butemo zo la Caserma Grande
dir se podeva, se te se presentavi là col picòn, forsi che i te meteva in buso, mi calcolo.
Idem per i italiani, saria de distinguer quali, in tempo de pase o in tempo de guerra..
Siora Nina, se ve contavo del comandante Nebesàr che ga alzà bandiera bianca, ve parlo de la Prima Guera, no? Che se pòl anche alzèr bandiera bianca in tempo de pase, ma una roba compagna xe più de frenocomio che de corte marziàl. :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ernesto93 ha scritto:
processo e condanne al carcere perchè i se gaveva rivolto al Imperator de Austria e no al Re de Ungheria..
podessi esser che se trattava dei ungheresi? Per quel che so mi, i iera tremendi co' le sue minoranze, e anche un poco coffe de cadena col suo nazionalismo, che me stago fazendo la teoria che l'ausgleich xe stà l'inizio dela fine del Impero.
sì sì, xe stai i Ungheresi ovviamente, perchè vegnindo dela Transilvania implicava che i firmatari negassi l'appartenenza dela Transilvania al regno de Ungheria (stago imparando parecchio sula storia dela Transilvania in collegamento col Ungheria de recente), el processo ga fatto scandal, xe stade proteste internazionali fin de Clemenceau, po i ga risolto tuto un per de anni dopo con un'amnistia.
Concordo con ti per el Ausgleich: i ga risolto i problemi coi Ungheresi , ma per zerte robe xe stado pezo el tacon che el buso, perchè per tegnirseli in bone i ga alquanto sacrificado le altre nazionalità del Impero.
Zerto, iera un altro mondo...
e se stemo de novo allontanando dela Lanterna :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Rawa Ruska
ixolan
ixolan
Messaggi: 292
Iscritto il: gio 11 dic 2008, 18:55

Messaggio da Rawa Ruska »

Allora tutto bene, ernesto, la pensiamo allo stesso modo, anche sul faro...
Caserme
Abbattere caserme? L'Austria stava facendo costruire le caserme di via Rossetti (abbandonate a fine '18 in avanzato stato di lavorazione, tanto che già durante la GG vi si accantonarono delle truppe) proprio per liberare la zona della Caserma Grande antica e troppo centrale. Nel mio dalla Galizia all'Isonzo trovate una pianta dell'area con il tratteggio di come sarà dopo l'abbattimento. No ocori dir che iera pensà quasi come se deso.

Rawa Ruska


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

ciao, rispondo a Ernesto, la fonte su Egon Lerch, la go trovada su: Rapidi e Invisibili, storie di sommergibili. A cura di Alessandro Marzo Magno, ed. Il Saggiatore, la parte su Lerch la ga scritta Erwin F. Sieche, Storico della K.u.K. Marine.
Quela sui mitraglieri ligai devo guardar domani sui libri che go dove stavo con i miei, me par che sia su "Diario di un fante" di Luigi Gasparotto, e te pol dir che sia un interventista fin che te vol ma falso no credo, visto i trascorsi e i successivi suoi, però te digo con certeza doman de sera, scusime.
per el Forum, scusè ancora l'OT...
saluti


Avatar utente
ernesto93
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 185
Iscritto il: mer 2 dic 2009, 19:08

Messaggio da ernesto93 »

grazie per l'informaziòn su Egon. Per i mati ligài sulle mitraglie, verzo un altro post nella seziòn giusta.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: La Lanterna

Messaggio da AdlerTS »

quela in basso a destra par una saiba

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La Lanterna

Messaggio da babatriestina »

qualche altra vecchia cartolina della Lanterna

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La Lanterna

Messaggio da babatriestina »

Giornate FAI, Museo Commerciale, che comunque è sempre aperto alle visite:
c'è un bel modellino della Lanterna con un pannello sui vari fari fatti costruire negli stessi anni nell'Adriatico orientale
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La Lanterna

Messaggio da babatriestina »

Novità dii questi giorni! la lampada della Lanterna è tornata a Trieste dla museo di la Spezia. Non ho ben capito dove sia visibile..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La Lanterna

Messaggio da babatriestina »

La lanterna in immagini della collezione paladini. Foto modeste, perchè prese dalla proiezione, ma sempre utili per l'informazione che portano

Immagine

questa mostra l'ubicazione del vecchio Bagno militare
Immagine


Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La Lanterna

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine


Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: La Lanterna

Messaggio da Piereto »

Nella prima delle tre foto de oggi, se vedi come una bala bianca in sacheta tra i piroscafi. Va ti a saver cosa che podeva esser.


Torna a “El porto e le navi”