L'acqua

Gavemo scritto cussì per no impressionar i non triestini, ma i triestini "va al bagno"
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

L'acqua

Messaggio da babatriestina »

Notizia di questi giorni, davanti alle Rive hanno trovato "pantigane" morte in mare. Succede ogni tanto con le grandi piogge... Ma sulla qualità dell'acqua di mare e sull'inquinamento.. si sa che ci sono zone balneabili e zone che non lo sono . Vorrei ricordare comunque che soprattutto la questione dell'inquinamento da batteri colifecali ( insomm,a dalle fogne) era usuale decenni fa.
Vi metto una vecchia vignetta della Cittadella , della serie "mare nostrunzium"
Immagine
Chi ha un po' di anni si ricorderà l'attesa in primavera, non solo si aspettava verso maggio che l'acqua si riscaldasse arrivando ai 16-18-21 gradi o più che ciascuno riteneva accettabili col primo bagno, ma anche che l'Ufficio d'igiene desse il via libera ai bagni. Un prelievo: no, non è balneabile, un altro..e poi alla fine il permesso! non ho mai capito cosa facevano per renderla balneabile da un prelievo all'altro.
poi a un certo punto il tutto finì: non ho capito se perchè alzarono la soglia della balneabilità o perchè nuovi depuratori scaricassero al largo l'acqua delle fogne ripulita ( ma come si fa a ripulire l'acqua? mettendo battericidi?)
certo che adesso l'acqua sembra migliore ( ricordo un anno, anni '70, credo luglio 1974, in Sacchetta un'acqua che sembrava un minestrone di verdura). E le alghe? l'eutrofizzazione? non ne parla più nessuno..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: L'acqua

Messaggio da Piereto »

Probabilmente el depurator de servola funziona sai meio de una volta e tutta la fogna cittadina confluisi in quel posto, ma el profumo che vien fora mi scherzosamente lo ciamo eau de servola :cheezy_298: (che no xe quela de Colonia). Poi da quei lontani anni 70 i gà fato el scolmador che va sai lontan de le rive e scariga l'aqua depurada, e la corrente del golfo che vien su da l'istria porta sta aqua verso monfalcon, ma nel fratempo la se gà misià con l'aqua de mar. Qualche volta capita che co l'alta marea e col vento dai quadranti meridionali arivi a riva un poca de spuza. Ricordo un vecio documentario in cui i inquadrava l'aqua maron prima de la cura e dopo se vedeva un tecnico del depurador che el cioleva un bicier e el beveva l'acua fora del depurador. (no so se sto tecnico cavia sia ancora vivo) :cheezy_298: . I fanghi che se deposita nel depurador i vien raccolti e credo che i dovesi esser messi in commercio come fertilizzante. Go ancora in tel naso el profumo de quando che qualche volta andando in montania i scariga la memele diluida con l'aqua sui campi. Altro che aria pura de montagna. Resta el problema de le alghe che ciapa tropo nutrimento da i scoli de le campagne e che se miscela co l'aqua de mar che se scalda tropo. Sto ano no me par che el fenomeno sia suceso. Anche le meduse xe in aumento per via dei nutrimenti e de nisun pese che le magni. Trieste xe forsi in sto caso fortunada a no aver un aumento de popolazion, perchè si no la m....andasi fora dal depurador. :cheezy_298:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: L'acqua

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Qua trovè come che funziona la depurazion (gnente disinfetanti)

http://www.provincia.bz.it/agenzia-ambi ... azione.asp


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “I stabilimenti balneari”