Canal Grande a Maria Teresa

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Leggo di un'iniziativa per intitolare il canal grande a Maria Teresa

http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... 1.14365637

Non sono riuscito a trovare il posto, nel forum, dove mi par di ricordare che si sottolineava "l'ingratitudine" della città nei confronti di questa imperatrice alla quale non venne dedicato nulla (a parte il nome di un quartiere).

Riporto qua la notizia perché, in questo modo, se qualcuno vuole commentare lo spazio c'è, pronto.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

veramente e c'è nel forum la foto al Canale c'è un lapide plurilingue dedicata a Maria Teresa. A cui i triestini non innalzarono statue perchè a differenza di altri imperatori non visitò la città confermando antichi privilegi.
Se poi andiamo a Vienna, mi sembra che le statue a Maria Teresa siano ottocentesche e non settecentesche . Insomma onori postumi anche là..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Che sia de zontarghe al "canal grande " anche el nome de Maria Teresa me trova concorde. Po' le vie o i loghi se li ciama come che se gà inteso dir dai propri genitori. Per mi el molo audace resterà sempre San Carlo , a piazza unità ghe digo grande , e largo riborgo per mi xe piazza malta. El ponte novo in canal " passaggio Joice" , lo ciamo curto. E el canal probabilmente lo ciamerò sempre canal. El viale 20 settembre resterà sempre aquedoto. La toponomastica ufficiale la cambia come i omini e le bandiere. MI torneria a ciamar el porto novo come soto la defonta e cioè Francesco Giuseppe. (el xe sta costruido ne la sua epoca e con la sua aprovazion). L' isteso val per el LLoyd che iera austriaco , austrungarico, triestino, ; resterà sempre el LLoyd , no lo ciamo sicuro Italia Marittima.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

anche mi tendo a dir corso Garibaldi e piazza santa Caterina...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sum culex »

E no dimentichemose de via Solitario divendada (chissà perchè) via Foschiatti.
E cussì xè anche diverse altre.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Se sia ufficiale non so, ma oggi al Canal Grande hanno scoperto una targa in onore di Maria Teresa, di cui oggi ricorre il terzo centenario della nascita. Illuminata sovrana, che contribuì alla prosperità triestina.
Si parla di una possibile statua in suo onore, al termine del Canale o abbattendo sala Tripcovich ( proposta del Sindaco)
Previste conferenze e spero una mostra...

quante Teresine e Resi c'erano un tempo a Trieste!
e poi c'era la nota...

Teresaaa
va a far la spesaaaa
se no te vol andaar
Vate butar in mar!


( versione per educande)

nb si vede che Adler non ha voglia dis crivere, s eno oggi non sarebbe passato sotto silenzio

Ah sì: altre iniziative:
Un walzer per l'Imperatrice era giorni fa ( soloc he mi pare che il walzer iniziò ad essere in voga dopo la sua morte) e stasera ortensie " giallo Maria Teresa" per uno spettacolo di operetta. Io le ortensie le ho sempre viste rosa o azzurre o lilla.. ma giallo aria Teresa ?? e anche l'operetta mi sembra un tantino anacronistica... ma ai triestini piace


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ..... quante Teresine e Resi c'erano un tempo a Trieste!
e poi c'era la nota...

Teresaaa
va a far la spesaaaa
se no te vol andaar
Vate butar in mar!


( versione per educande) .....
In una versione per non educande Teresa fa rima con "par una flica e mesa".


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Maria Teresa ga fato tanto per l'impero e la xe pasada alla storia credo anche e sopratutto perchè la iera una donna, una prima donna che comandava i omini. Ma credo anche che in prospettiva de oggi el più grande imperator asburgico sia stà anche per Trieste Giuseppe secondo. Grande perchè el iera un illuminista e el gà cooregnado insieme a sua mare. El ga serà i ordini religiosi e confisca i beni tirandoghe via l'istruzion de la gioventù e el la ga resa obligatoria e estesa a tutti i fioi. ( pensemo che l'Italia lo ga fatto 100 anni dopo). El iera un assolutista cioè el se occupava de tutto el benessere del popolo, ma nissuna ingerenza doveva aver el popolo. El ga cambiado con tantissime riforme in tutti i settori lo stato medievale che el gaveva ereditado. El suo codice de procedura civile e penale xe arivado sino ai nostri giorni. El primo ospedal moderno a Vienna el giosefinum, e a Trieste el nostro maggiore. Da principio el credi che l'agricoltura sia l'asse portante dell'economia ,ma poi el passa al mercantilismo e grazie al suo ministro delle finanze el conte Zinzendorf ( che el xe sta governator de Trieste per 10 anni) el regolarizza la contabilità dell'impero. Xe poi el proseguimento del catasto. Nella espansion de l'Austria nol ga avudo fortuna , e xe anche vero che ai sui inizi de carriera el voleva sbarazzarse de Trieste, ma po girando per le nostre contrade el ga da el via libera al sviluppo de Trieste a scapito de quel de Fiume. Una utile lettura https://it.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_ ... rgo-Lorena


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Un grande omo che ga avudo el coraggio de scriver su la sua tomba con grande ironia : "Qui giace Giuseppe II, colui che fallì qualsiasi cosa che intraprese".


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

per mi ineveze xe stada Maria Teresa assai più grande de suo fio Giuseppe II. Le prime riforme la le ga fatte ela, credo anche quela del istruzion obligatoria E se li ga fato el Josefinum, a Viena xe el Theresianum. Per el ospedal a Trieste: Maria Teresa gha previsto el ospedal Giuseppe II o ga convertido in caserma. El Maggiore xe roba del Otocento, quindi no lo ga fato nissun dei due. Giuseppe II xe stado un omo de tanta bona volontà ma el ga fato riforme " del alto" imposte e no l xe stade sempre acetade. Se el serar i conventi sia stato un gran ben, no savessi: qua xe certo che al de là dei frati mendicanti amatissimi del popolin come i francescani e i cappuccini ( che xe tuti tornai nel Otocento) xe andade distrutte le biblioteche de enorme valor. Per parlar relativamente a Trieste.
No xe che i la ga notada solo perchè la iera dona... fra l'altro in quel periodo iera anche prima Elisabetta e po Caterina II in Russia, do tremende babe! pensa solo al idea e la cura dei ordini per el borgo teresiano, le case no tropo alte che no cavi el sol, la corte interne che doveva servir per un orto privato.. pochi ga legiferado con cussì bon senso: Giuseppe II proponeva inveze le bare usa e getta o riciclabili... po oviamente entrambi iera fioi del loro tempo e no podemo spetarse democrazia :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Alora : tale madre tale figlio :cheezy_298: Idee bislacche e bone , do motori de la storia dell'europa. Gavemo el borgo teresiano, ma anche el borgo Giuseppino e Trieste se ga espanso verso Sant'Andrea.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: El primo ospedal moderno a Vienna el giosefinum, e a Trieste el nostro maggiore.
Il 14 giugno 1761 Maria Teresa d'Austria decretò la costruzione di un nuovo ospedale a Trieste, che venne rapidamente costruito nello spazio dell'attuale piazza, ed operò tra il 1764 al 1790 (secondo alcune fonti tra 1766 e 1785) anno in cui venne convertito da Giuseppe II in caserma.

per dir chi che fazeva ospedai e chi caserme.

E no dimentichemo che dopo che Federico II de Prussia la ga aggredida subito cavandoghe la Slesia ( che al Austria ala fin fine no ghe xe mai più tornada) e ghe ga fato sempre guerra , la prima roba che ga fato Giuseppe II che lo amirava xe stado pase con lu...

e po tornando al Trieste, lu ga provdo una riforma cole sue solite più bone intenzioni uniformar la lingua e quindi tuto uficialmente in tedesco: co e rivada qua la riforma, quei dela Borsa e Camera de Comercio ghe ga scrto una risposta che xe riportada su tuti i libri disendo che lori el tedesco no lo sa e che i afari qua i li ga sempe fati in talian. Qualcossa de simile el ga fato in Lombardia, acentrando a Vienna quel che Maria Teresa gaveva fato a Milan, e scontentandoli ( come sempre)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

El 700 xe sta un secolo turbolento come mai per l'Austria anche dal punto de vista militare con più arretramenti che conquiste e forsi trasformar el ospedal in caserma iera più urgente nel 1785 (l'annunciato sconquasso de la Francia e l'espansionismo de la Prussia e de la Russia e l'insicurezza de un vicino mai domo come l'ottoman). Anche Giuseppe II ga dovesto far fronte a spese ingentissime, anche militari per cui l'icameramento dei beni ecclesiasrici xe sta un passo dovuto. Trieste gaveva allora più de 20.000 abitanti e i posti letto nel sostituto edificio vescovile iera de 400. Cresendo i abitanti dopo la guerra napoleonica 33000, urgi un novo ospedal che sarà el maggiore aperto e funzionante nel 1841 quando che Trieste xe za rivada a quota 78000 abitanti. L'idea de aver una lingua unitaria xe una scelta obligatoria per tuti i stati, ma anche Giuseppe II ga dovesto far come tuti, cioè ridimensionar el suo progetto iniziale . Alora co te parli co l'amministrazione centrale te parli in tedesco. ( co te parli co l'amministrazione italiana no te pol parlar in dialetto, par che i furlani almeno a livello locale riverà a farlo).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:Alora co te parli co l'amministrazione centrale te parli in tedesco. ( co te parli co l'amministrazione italiana no te pol parlar in dialetto, par che i furlani almeno a livello locale riverà a farlo).
te vedi, el caso del aministrazion italiana xe el discorso dei Stati nazionali, come Francia, Germania. Za in Belgio no xe cussì... e el impero asburgico de Giuseppe II no iera un stato nazional e nol ga mai voludo ( nè podudo) deventarlo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Il filmato integrale della lezione di Mieli su Maria Teresa di cui ho sentito parlare bene.

http://cdn.flv.kataweb.it/repubblicatv/ ... -mieli.mp4


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Io penso che sarebbe un maggior onore a Maria Teresa restaurare le due fontane del suo acquedotto, quella di piazza Ponterosso e quella di Piazza Unità, che sono mutilate e senza acqua


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

eco qua la targa. Sul Ponterosso, e no i ga gnanca ben netado. E xe roba no uficial

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Nona Picia »

Diria misereto...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Speremo che noi neti anche le piere de quel toco de muro dove che xe la targa, perchè xe facile che noi la vedi :cheezy_298: e po la xe tacada o col silicon o co l'eposidico :cheezy_298: I la podesi scambiar per una affissione abusiva perchè ghe manca el bollo :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:I la podesi scambiar per una affissione abusiva perchè ghe manca el bollo :cheezy_298:
in realtà credo proprio che la sia abusiva per adesso. La ga messa un gruppo de privati.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Atualita` triestine”