ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Go visto mio papà darghe el paiz, e me par de ricordarme la spuza. El risultato iera opaco. Dopo, sempre mio papà, ghe ga insegnà al mio maestro come che se preparava e dava la gomma lacca. E tuti noi, in classe, dopo ver taià le figure geometriche col traforo, a darge de gommalacca. Iera bastanza dificile e se te se fermavi col tampon un atimo, te brusavi el lustro. Però vigniva sai bel.

Chissà se oggi i laseria che i muleti de una quinta elementare passi ore a lustrar col alcol e la gommalacca?

Qualche anno gavevo zercà su internet come che se fazeva, per spolverarme i ricordi.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Ciancele »

Anca Belarus, la Rusia bianca, vol far guera ala Ucraina. Belarus xe più picia. Xe sempre i pici che fa monade. Anca mi, co' iero picio, fazevo i c… omodi miei e co' i me voleva dar la colpa disevo che iero picio. Anca mia mama me scusava disendo che … Insoma bisogna gaver paura dei pici. Tuti me ridi co' digo de star tenti de San Marino. Nela prima guera San Marino ga dichiarà guera a l'Austria e l'Austria ga perso la guera. Nela seconda guera San Marino no ga dichiarà guera a l'Inghiltera con la Germania e la Germania ga perso la guera. Sfido qualunque a dir che no xe vero.
'deso i vol butar bomba atomica. Mirko Dreck contava che rititomica je tuto hranda flocia, ma noi che je con Putin bel, nisun più infinocia. I voleva far paura a noi, ma noi ne je taku nazaj kako li japonesi che credi che suvo imperator vignù je zo di luna. Par cvel rititomica ga vu tanta fortuna. Speremo de gaver fortuna anca noi. Guanto duro nonostante la mia verde età par vedar come che 'ndarà a finir. Un me ga dito che el verde xe mufa. La sua, ara! Guantiamo duro tuti asieme.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Di solito xe Ciancele che verzi discorsi filosofici qua. Mi son meno vecio de lu, ma no son giovane e quindi posso scriver anche mi qua le mie elucubrazioni (elucubrazioni: scuseme la parola tipicamente triestina, xe triestin negron vero? :wink: ).

Alora, xe un poco de tempo che gira una publicità de un prodotto per cavei, Bioscalin, o forsi dovessimo dir, in italian, biogradino :-D . Protagonista de sti spot xe una bionda vistosa che se sbraccia a far el diretor de orchestra sventolando i cavei. Vardando sti spot go sempre pensà: "Varda che scoordinada sta mula, se vedi che no la xe un vero diretor de orchestra", Fin a l'altroieri che go scoperto, scrito in picio int'un canton a sinistra del schermo, che la xe un diretor de orchestra vero: Beatrice Venezi.

Alora son andà a vardar su youtube e go trovà qualcosa che la dirigi: stessi gesti eccessivi, stessa cavelada al vento. Go ripensà ai vari diretori de orchestra che go visto diriger (no solo omini, el primo concerto che son 'ndà, forsi nel '60 all'Auditorium, ve go dito che son veceto, iera diretto de una donna, Romano me par he la se ciamasi e anche l'ultimo, al castel de san Giusto una decina de anni fa, iera direto de una donna Cristina Semeraro). Diesevo che go ripensà ai vari diretori de orchestra, vestidi sempre de nero, quasi invisibili rispeto a l'orchestra che in quel momento xe quela che sona e xe la più importante, quasi sempre più sobri nei loro gesti, qualchedun anche senza bacheta, tanto i ordini i li gaveva za dai durante le prove. Mi no so gnanche quanto, in sede de concerto, i musicisti vardi el diretor, tanto, dopo le prove, i sa za come che i devi sonar. E no so gnanche se sta Beatrice Venezi la xe bravissima, brava, cusì cusì, o se se la vedi solo perché la ga bei cavei e bela presenza (go leto che la iera anche al festival de Sanremo che no vardo): no son in grado de giudicar.

Ma go pensà ala vita de ogni giorno. Quante volte ghe coremo drio a chi che se agita de più, che sventola brazi e cavelade, che fa la vose più grossa, e che per questo ne par bravo e importante, e ignoremo chi che parla sotovose, che xe bruto e che magari poderia darne boni consigli.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Piereto »

Se posso digo la mia. Un che se sbraza tanto disturba chi che sona.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Ciancele »

Ogi go fato barufa cola mutua, parchè no la me ga 'ncora tornà i soldi che go pagà tropo de contributi. In setembre ghe go mandà mie fature e go scrito sora la data che la fatura diventa esigibile e che se no i paga li mandarò in mora. (NB: No se trata de un sbalio de scritura, xe un termine tecnicus. In ragioneria se un el xe in mora el devi pagar interessi de diversi punti percentuali oltra el taso de interesi base. No ga gnente de far con tochi o col color dei cavei). Ghe mandarò anca una ingiunzion de pagamento e li citarò par "inatività“. Ghe go scrito che no xe colpa mia se son 'ncora qua. Se i vol che i se lamenti con Giove dela inatività dela parca. Giove ghe risponderà quel che lori i me rispondi a mi: Non gavemo personal. Manca gente qualificata. Quela volta iera poca gente al mondo e bastava una parca. Ogi con sete e più miliardi ghe vol un regimento de parche. La mia pratica vien mesa sempre in fondo. Po la crisi energetica, la guera in Ucraina, el Covid. Corona no perdona!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da babatriestina »

ma le Parche iera tre, anche se una iera quela che taiava el fil.
Mi inveze son contenta, qua xe - o iera- tuto un pianzotar che le bolette del gas saria andade ale stelle_ me xe rivada la mia. I me torna indrio 10 euro sula prossima boleta!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Ciancele »

Fioi, ogi xe el do de genaio. Za de do giorni semo nel 2023. Son ‘ncora intronà, parchè i ga scominzià a far s’cioche prima de mezanote e i xe ‘ndadi avanti fina ala una. Con quei soldi gavesi de bever fina a Pasqua. 2023. Se penso che con amici e nemici pensaimo se rivaremo a veder el 2000. 2023. Impignisi la boca. Gavemo visto el domila, ma mi vedo anca el 2023 e lori no. Mi e la putela (i musi sempre per primi) ierimo sentai in carega e spetaimo che soni mezanote. Ela con do biceri e mi co’ la botilia. Do minuti prima de mezanote gavemo verto la porta del terazin e, puntuale, ale 00.00 xe saltà el tapo. Gavemo brindà al 2023. Se pensemo che insieme fazemo 182 ani bisogna baterne una man sula spala. Posibilmente col bicer svodo par no spander. Aguro a tuti de gaver scominzià el 2023 cusì o ancora meio. El mio augurio? Che tra un ano semo ‘ncora tuti qua a scolar el bicer e a contarsela. Viva là e po bon, crepa la musa, resta el paron.
Bon ano.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Ciancele »

Ogi me xe vignù inamente la canzoneta “Una signora di trent’anni fa”. Trenta ani fa iero sposà e la signora xe quela che adeso se disi la vecia. Anca sesanta ani fa iero sposà, cola vecia. Ma mi no penso al 1919, anca parchè in quel ano xe ga sposà i mii veci e mi no iero ‘ncora nato, ma al 1943 e al 1944. E me xe vignù inamente el 29 lulio. Un mucio de gente xe nata el 29 lulio. Par esempio nel 1929. Do putele xe nate el steso giorno: 29 lulio 1929. A una ghe stavo drio nel 1943 e co’ l’altra me misiavo nel 1944. No steve preocupar, no semo ‘ndai oltra la prima fase de l’amore: mano in mano. La terza la xe nata qualche ano dopo. Altra gente che xe nata el 29 lulio no me vien inamente. La malatia dei veci xe el dismentigarse, forsi più el no ricordarse. Ma meio vecio che m... alà.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Elisa »

"Con arte e con inganno si vive mezzo anno, con ingegno e con arte si vive l' altra parte"

Proverbio che suggerisce un comportamento bipolare per sopravvivere e prosperare nella vita....!!!!???? Così da dimostrarsi da una parte virtuosi e talentosi e dall' altra ingegnarsela per manipulare l' inganno. Ovviamente tutto questo riguardante la salute vitale come la....economia vitale. Naturalmente dal profondo dell' habitat di ciascuno. Applauso almeno per chi ha sostituito -nella seconda parte- il termine "inganno" con quella parola INGEGNO" (imparata a scuola!) che supera la creatività del bravo creativo autore e ...che poden veder che la ghe taca propri ben a sti tempi...! :arf2_140:


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: ELUCUBRAZIONI DE UN POVARO VECIO VECETO

Messaggio da Ciancele »

Go leto in tun post la parola “reddito da cittadinanza”. De noi xe una parola nova: Bürgergeld. Forsi xe la traduzion. I sta pensando se dar el redito de citadinanza, la carità, un susidio o un sburton. Una volta iera la boba de l’istituto, la befana fasista, la refezion, l’asistenza invernal. Xe bruto ‘ndar in giro sensa un. Co’ iero picio i me diseva che se stago bon i me porta a veder i siori che magna gelato. Una volta, a marina, iera un mato fora che magnava gelato. Un putelin contava i cuciarini ch’el magnava. El mato ghe ga fato tanta pena che el ga lasà un cuciarin inte la copa e el mulo ga magnà. Xe pasadi squasi otantasie ani, ma go sempre davanti i oci ‘sto muleto.


Torna a “El salotin”