Tuti mati pel balòn!

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Blues Briso
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 205
Iscritto il: sab 8 gen 2022, 19:31

Tuti mati pel balòn!

Messaggio da Blues Briso »

No savevo dove chieder...
Go scoverto pena l'ano passà che fino al XIX primo XX secolo, in Italia, el zogo del balòn, no iera quel de ogi (che in efeti el xe inglese), ma se zogava de solito in un posto ciamado sferisterio, co' le man, co' un braciàl o un guanto de legno: iera un poco un misciòt tra el tennis e la pelota basca:


Bon, la mia domanda xe: a Trieste se ga notizia de una roba compagna, o xe totalmente aliena ale nostre parti?


Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Tuti mati pel balòn!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

A Firenze iera anhe el calcio fiorentino, che però me par che ghe somigli de più al rugby. No conoso le regole, ma solo che i se le dà de santa ragion.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Blues Briso
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 205
Iscritto il: sab 8 gen 2022, 19:31

Re: Tuti mati pel balòn!

Messaggio da Blues Briso »

Sì, savevo, i lo zoga ancora a giugno, i fa un torneo tra i 4 quartieri storici. I se imbiava de bruto, senza nanche vardar la bala. Par che derivi dal herpastum, una specie de alenamento che fazeva i legionari romani.


Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”