Cittavecchia : via del Bastione

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da babatriestina »

Cittavecchia : via del Bastione
e pensare che un tempo era tutta percorribile in automobile, permettendo di passare da via Felice Venezian a via del Teatro romano (era senso unico)
Immagine

in fondo, il " giardinetto degli ailanti" zona abbandonata, privata


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mer 6 lug 2022, 17:44 Cittavecchia : via del Bastione
e pensare che un tempo era tutta percorribile in automobile, permettendo di passare da via Felice Venezian a via del Teatro romano (era senso unico)
Immagine

in fondo, il " giardinetto degli ailanti" zona abbandonata, privata
Baba mia, se ciapasi un soldo par ogni volta che la go fata a pie, saria rico. El canton de destra iera un negozieto de verdure, sul canton con via Felice Venezian un becher. A sinistra iera una botega magnativa andove che 'ndaimo a far la spesa, el paron, sior Aurelio, iera fasiston, ma bon. In mezo el famoso porton, sul canton con via Venezian le Baretine. In avanti zitavecia che se rivava in via Riborgo. Grazie.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da babatriestina »

Le Baretine esiste sempre là, e sul canton inveze ga serado la Bottega del nonno, libri e robe vece che me magnavo sempre un pochi de bori. Adesso la fazo a pie anche mi che la me xe sula strada per la Biblioteca civica che xe in via Madonna del Mare, sora del Carducci, in atesa che i la riporti in piazza Hortis


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Se me ricordo ben le Beretine, finida la guera, iera una mensa dela "postbellica" e mia mama e mio papà, pena sposai e in subafito, 'ndava a magnar là.

Mio papà gaveva l'incarico de spartir i buoni pasto a chi che ne gaveva dirito. Un giorno xe vignui su de Isola a trovarlo i mii noni e mio papà li ga portai a magnar là, no perché fusi bon o fin, ma perché iera la mensa dove che magnava lù, e, pur gavendo in scarsela un paco de buoni pasto e no navigando nell'oro, el ga pagà el pranzo de mii noni, fazendo incazar el gestor dela mensa quando questo ga savù che mio papà gaveva pagà. Mio papà iera fato cusì.

Son andà a magnar, credo nel 78, ale Beretine; me ga portà là un mio amico che me ga spiegà che iera un dei locai più fini de Trieste. Come che se semo sentai el ga comincià a dirme: "te vedi, quel xe el diretor dela ..., quel xe el presidente de..." A mi però, probabilmente perché iero prevenù dei mii ricordi de famiglia, el magnar no me ga piasso, e gnanche el local: me gaveva tuto de mensa.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da babatriestina »

Mi no son mai stada e nissun me ga parlado né in bene né in mal. In corte però ghe xe una bela fontanella che ve g anche postado de qualche parte in forum


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da Ciancele »

Mi conoso le Baretine come una betola andove che se andava a bever l'otavo in pie, al banco. Cosa che i ga fato dopo el 1953 no so. Diverse betole xe diventade ristoranti (esempio: La Mormorazion!). Le Baretine no ga postegi, gnanca par bici.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cittavecchia : via del Bastione

Messaggio da babatriestina »

un altro toco dela via, molte case che iera in giro xe crolade ala fin del secolo scorso
Immagine
menu e prezi dele Baretine
Immagine
e drio de un vetro sporchissimo la fontana in corte de quela casa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”