Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Kennst du das Land wo die Zitronen blün?
Conosci tu il paese dove fioriscono i limoni?

Cusì scrivi Goethe parlando de una terra particolare. Sul mio libro de scola iera tradotto "conosci tu il paese dove fioriscono i cedri?" e mio papà, che saveva tedesco, che ghe iera servì anche per salvarse durante la guera, me ga dito "Sta traduzion xe sbagliada Zitronen xe i limoni".

Comunque qual è il paese dove fioriscono i limoni? Goethe pensava all'Italia, alla Sicilia forsi. Ma el se sbagliava. Ogi son andà al supermercato e mia moglie me ga dito de ciorghe un per de limoni: sicome no savevo se sceglierli tra sudafricani e turchi, no go ciolto gnente.

Quindi qual è il paese dove fioriscono i limoni: Sudafrica o Turchia. :-D :wink:

A proposito, Ciancele, come se tradusi in in tedesco el cedro? No el cedro del Libano, el cedro agrume con cui se fa la cedrata? No go trovà gnente sul mio vocabolario.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: mer 17 ago 2022, 14:46 Kennst du das Land wo die Zitronen blün?
Conosci tu il paese dove fioriscono i limoni?

Cusì scrivi Goethe parlando de una terra particolare. Sul mio libro de scola iera tradotto "conosci tu il paese dove fioriscono i cedri?" e mio papà, che saveva tedesco, che ghe iera servì anche per salvarse durante la guera, me ga dito "Sta traduzion xe sbagliada Zitronen xe i limoni".

Comunque qual è il paese dove fioriscono i limoni? Goethe pensava all'Italia, alla Sicilia forsi. Ma el se sbagliava. Ogi son andà al supermercato e mia moglie me ga dito de ciorghe un per de limoni: sicome no savevo se sceglierli tra sudafricani e turchi, no go ciolto gnente.

Quindi qual è il paese dove fioriscono i limoni: Sudafrica o Turchia. :-D :wink:

A proposito, Ciancele, come se tradusi in in tedesco el cedro? No el cedro del Libano, el cedro agrume con cui se fa la cedrata? No go trovà gnente sul mio vocabolario.

E Ciancele rispondi: Goethe ga dito: Kennst Du das Land, wo die Zitronen blühn. Che saria dove che i fiorisi. I fiorisi dapertuto. Anca qua. De dove i vien? Là no sa gnanca Google. El cedro xe par gnoco die Zeder e par che el vegni del Libano o de quela parte. Qua xe magna scorza de limon, de naranza e de cedro candita. La trovo nei panetoni e la me piasi. A Ciosa (Chioggia) par che sia un centro sperimentale che fa scorza de anguria candita. O go leto sbalià?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: mer 17 ago 2022, 14:46 Kennst du das Land wo die Zitronen blühen?
Conosci tu il paese dove fioriscono i limoni?
nel Wilhelm Meister disi cussì Mignon che xe stata rapida de picia in Italia. Nel opera Mignon in francese deventa naranza " Connais -tu le pays- où fleurit l'oranger?" la traduzion italian perdi i agrumi " Non conosci il bel suol- che di porpora ha il ciel?"

i limoni fiorissi e frutifica anche a Boljunz. Solo el mio in vaso no me fa quasi limoni. lo tegno in casa, xe caldo, a primavera el fiorissi ma i limonzini casca. lo lasso fora e la bora lo rovina e gnente fiori e de conseguenza gnente limoni. Ghe volessi una cantina freda e luminosa che no gela, ma no go.

ma comunque dopro sugo de limon in botiglieta. che no me fa mufa come i limoni taiai a metà e lassai in frigo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: mer 17 ago 2022, 16:49
sono piccolo ma crescero ha scritto: mer 17 ago 2022, 14:46 Kennst du das Land wo die Zitronen blün?
Conosci tu il paese dove fioriscono i limoni?

....

E Ciancele rispondi: Goethe ga dito: Kennst Du das Land, wo die Zitronen blühn. Che saria dove che i fiorisi. I fiorisi dapertuto. Anca qua. De dove i vien? Là no sa gnanca Google. El cedro xe par gnoco die Zeder e par che el vegni del Libano o de quela parte. Qua xe magna scorza de limon, de naranza e de cedro candita. La trovo nei panetoni e la me piasi. A Ciosa (Chioggia) par che sia un centro sperimentale che fa scorza de anguria candita. O go leto sbalià?
Orpo, go sbaglià de scriver; me pareva tropo curto el blün. Speremo che Goethe me perdoni.

A proposito, da ignorante de tedesco, perché se scrivi Goethe e no Göthe?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

io poi lo scrivevo bluehen dal valzer di Strauss https://de.wikipedia.org/wiki/Wo_die_Zi ... l%C3%BChen Wo die Zitronen blühen in originale " Wo die Citronen blüh'n" e difatti trovo la coniugazion "
Indikativ Präsens
ich blühe
du blühst
er/sie/esblüht
wir blühen
ihr blüht
sie/Sie blühen
"

cussì lo trovo

Kennst du das Land, wo die Zitronen blühn,
Im dunkeln Laub die Goldorangen glühn,
Ein sanfter Wind vom blauen Himmel weht,
Die Myrte still und hoch der Lorbeer steht?
Kennst du es wohl? Dahin!
Dahin möcht’ ich mit dir,
O mein Geliebter, ziehn.

ma anche Kennst du das Land? wo die Citronen blühn,
per cui gavemo i Zitronen e i Citronen, pronuncia precisa

Mia nona parodiava ai tempi dell'Italia de piombo
Kennst du das Land wo die Banditen schießen? adesso me sa che per semplificar i scrivessi schiessen ( de no confonder con scheissen che vol dir altro :oops: )
( dove i banditi spara)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da Ciancele »

Forsi xe question de tastatura. Cola tastatura italiana la a, o e u cola dieresi se scrivi ae oe ue e, al posto dela s forte ß, se scrivi due esse.
Nel tedesco vecio se scriveva tanto le vocali cola dieresi come sopra. Anche thun (ogi: tun = fare) e Curth (ogi Kurt = nome proprio) se scriveva cola h e ogi no più. Goethe iera forsi tedesco vecio. No so. Inoltre, se la voca xe curta (come schiss) se scrivi con do esse, se la vocale xe longa (come schoß) se scrivi cola s forte ß.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

Oggi go vardado al mio supermercato ( una coop no tropo grande) i limoni. iera 4 possibilità de scelta: limoni bio italiani ( Sicilia), una seconda scansia de limoni italiani, un de sudafricani e un secondo de sudafricani che diseva che co no se trova limoni italiani per produzion scarsa, i scegli questi sudafricani. Turchi no iera.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

Limoni al Lidl ( più grande distribuzion qua no vedo) : un cesto del Sudafrica e due italiani


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da Ciancele »

Ve conto che tanti ani fa (1978?) a Pasqua semo stai a Sorento e gavemo visità casa sua un mulo pizaiolo. I ne ga acolto come amici e sua mama me ga anca basà. El ne ga fato veder el suo giardin coi limoni. La putela me conta 'ncora 'deso del parfumo dei limoni, pici come meloni. I ne ga regalà anca do limoni. Li sfregaimo e po se nasaimo le man. Una goduria. Qua gavemo limoni taliani, no so de dove, o Israele. Ma lavai e senza odor. Gnanca cativo. :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

iero a Sorento e go visto i limoni. E po go el mio, che ga fato un bel limon un anno fa e dopo gnente.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mer 17 ago 2022, 16:55
sono piccolo ma crescero ha scritto: mer 17 ago 2022, 14:46 Kennst du das Land wo die Zitronen blühen?
Conosci tu il paese dove fioriscono i limoni?
nel Wilhelm Meister disi cussì Mignon che xe stata rapida de picia in Italia. Nel opera Mignon in francese deventa naranza " Connais -tu le pays- où fleurit l'oranger?" la traduzion italian perdi i agrumi " Non conosci il bel suol- che di porpora ha il ciel?"

i limoni fiorissi e frutifica anche a Boljunz. Solo el mio in vaso no me fa quasi limoni. lo tegno in casa, xe caldo, a primavera el fiorissi ma i limonzini casca. lo lasso fora e la bora lo rovina e gnente fiori e de conseguenza gnente limoni. Ghe volessi una cantina freda e luminosa che no gela, ma no go.

ma comunque dopro sugo de limon in botiglieta. che no me fa mufa come i limoni taiai a metà e lassai in frigo.
Nei ultimi tempi bevemo apetirivi (o si tratta di una trasposizione di sillaba o sono dislessico!) e par quel ciogo limoni, par via dela scorza. Ieri go butà via do limoni che i iera in frigo. Ogi go crompà do limoni, spagnoi.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Oggi mia moglie xe andada in un supermercato un poco fora de man ma che ga carne bona. Sicome oltre che ala carne i vendi anche fruti, la vedi clementine ... ISLANDESI! Sì gavè leto giusto, islandesi, de l'Islanda, la tera dei ghiacci (e probabilmente dei geyser che ghe permeti de ver serre riscaldade a basso costo).

Per rider la ghe ne ga ciolte tre (a 4 euro al chilo). Ghe ne gavemo magnada una: dolcissima.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

ma no xe stagion de clementine. O i le coltiva soto tunnel o i le scalda coi geyser.
Adesso xe stagion de uva. E ancora un per de fighi, cari.
Po se volè roba de lontan, trovè tuto, dei peri argentini,ai limoni sudafricani, anche i kiwi veniva de non so che logo ( fra un per de mesi li gaveremo nostrani). E imagino che i porti tuto con a erei cargo, po se lamentemo che va benzina e gas.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Savemo benissimo che no xe stagion de clementine, e le gavemo ciolte più per curiosità che per altro ... Islanda! Mai gaveria pensà de veder naranze islandesi!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da Piereto »

Ogi i disi che el comercio mondiale ralentera' causa l'aumento dei prezzi dei combustibili, che no xè che la Terra no li produci più , ma che la politica vol cusi' e questo ben prima de sta guera che no xè solo tra do popoli slavi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Conosci il paese dove fioriscono i limoni?

Messaggio da babatriestina »

e gavè mai magnado i kiwiberries?
li go visti in vendita a eataly
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”