Banda in piazza

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Banda in piazza

Messaggio da babatriestina »

Ai tempi dell'Austria ci raccontano che c'era banda in piazza gazebo...
ma io ricordo ben dopo, direi fino agli anni 60, la banda in piazza Unità, la domenica credo, senza gazebo, suonava musiche classiche in trascrizioni per banda.
le ouverture verdiane, Nabucco, Forza del destino, e alcune wagneriane ( Tannhauser e forse anche Rienzi) erano alla portata di tutti.. credo che anche l'orchestra del Verdi avesse una sua sezione bandistica. Qua Piereto può aiutarmi. Che fine ha fatto?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Banda in piazza

Messaggio da Piereto »

I me conta che gaveimo almeno tre gazebo, uno in piazza Granda, uno in giardino publico e uno a Sant'Andrea. Molte partiture orchestrali de le opere prevedi l'uso de la banda fora scena. Ora el Verdi cioleva per l'ocasion sonadori, muleria, proveniente da bande cittadine, in primis quella dei salesiani. Uso che xe andado avanti anche ai giorni nostri. Certo Trieste gaveva una bona tradizion bandistica che fazeva capo ai ricreatori. Xe che l Austria gaveva la tradizion de le bande militari che fazeva capo ai regimenti del esercito e della marina. Nel 1919 dopo la defonta, alcuni sonadori ga fondado la civica orchestra a fiati Giuseppe Verdi , istituzion che sona anche ai giorni nostri, ma che no ga niente a che fare col teatro verdi, i cui elementi però vien utilizafi dal Verdi.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Banda in piazza

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

A villa Engelmann ghe xe el padiglion, penso per la banda, ma no credo che i lo gabi mai doprà.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Banda in piazza

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: dom 11 dic 2022, 16:53 A villa Engelmann ghe xe el padiglion, penso per la banda, ma no credo che i lo gabi mai doprà.
se xe quel che penso mi, xe roba moderna e iera pista de patinaggio Perché la villa no iera spazio pubblico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Banda in piazza

Messaggio da babatriestina »

Per anni le bande andava nei cortei e processioni, ogni anno contavo se ghe ne iera de più per el primo magio ( Bandiera rossa...) o per el Corpus Domini ( Noi vogliam Dio..) E una volta iera anche la banda ai funerai... me ricordo anche concerti de bande per le adunate dei Alpini.
ma quela de piazza me la ricordavo per el repertorio classico, no el solito Molighe le fil che's svoli ( che po xe una marcia militar austriaca)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Mio nono me contava che ...”