Tassare le banche

argomenti de attualità  ( ciacole de salotin: Signora mia, la ga sentido che?)
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Tassare le banche

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Stiamo vedendo che il governo cerca di tassare (ce la farà?) gli extra profitti delle banche.

Vedo che c'è una levata di scudi anche all'interno del governo.

Vorrei chiarire che non provo, come molti, grande simpatia per le banche, comunque mi rendo anche conto che le banche non sono enti di beneficenza e che devono tutelare anche gli interessi dei soci e di chi vi ha depositato soldi.

Ho già detto altrove che ho una certa simpatia per la Banca Etica: https://www.bancaetica.it/. Segnalo quest'analisi del provvedimento del governo fatta dalla presidente di Banca Etica (è friulana, ci fidiamo? Speriamo di si) intervistata da Repubblica. Se sia un'analisi corretta o meno non ve lo so dire, comunque penso sia interessante sentire anche questa campana, probabilmente minoritaria sia rispetto al governo che alle grandi banche..

https://www.repubblica.it/solidarieta/d ... 410661525/


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

Qualsiasi libro di storia, economia, politica, prima o dopo tratta il problema dei governi che vogliono ottenere soldi e crcano di farlo attraverso le tasse e chi e come tassare. Mi sembra di aver letto da ragazzina- ma non ho trovato poi riscontri- che re Mausolo prima fece una legge che imponeva a tutti gli uomini di farsi crescere la barba, e poi tassò le barbe.

Per cui non mi sorprende la proposta. Rimane l'aspetto psicologico relativo alle banche. le banche operano principalmente in due modi: ricevono soldi e prestano soldi. Questi soldi vengono remunerati in modo diverso, se presti soldi alle banche ( e se non glieli presti loro non ne avrebbero per darli a prestito) te li rimunerano assai poco, quasi ti dicono di ringraziarli perché ti prendono i soldi ( un tempo gli gnomi delle banche svizzere si facevano pagare per tenerti un conto corrente, raccontavano), se te li prestano chiedono interessi più alti. Purtroppo ci sono più persone indebitate ( mutui, per dire) che risparmiatori che mettono da parte, ed entrambi sono poco soddisfatti dei tassi. per cui le banche non soni amate e tassarle viene percepito come una sorta di aggiustamento sociale alla Robin Hood che rubava ai ricchi.

Però francamente ho cercato di capire cosa siano gli extraprofitti, quando un profitto viene definito extra... a me sa tanto di un concetto non lontano dal plusvalore marxista.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Tassare le banche

Messaggio da Piereto »

"Qualsiasi libro di storia, economia, politica, prima o dopo tratta il problema dei governi che vogliono ottenere soldi e crcano di farlo attraverso le tasse e chi e come tassare." Cusì ga dito BT.
Xe grazie a le tasse che se mantien lo stato sociale e se vanza se riva a entrar nel capitale privato per darghe una man e se migliora la logistica per eser piu competitivi e guadagnar novi mercati o mantinirli. Ma se sempre più nazioni fa la stessa roba i guadagni cala anche se aumenta la popolazion, che parti povera, e per raggiunger el benessere se da fondo a le risorse naturali. Le prime a risentirne xe le banche che le xe private, specialmente quele che xe da più tempo sul mercato e ga creado una borghesia ricca e benestante.. Con la UE no gavemo più una banca nazionale di stato per cui non podemo stampar soldi e ricoremo all'indebitamento sperando de rivar a tornarghe indrio i bori. Sicome che tuti i paesi xe oramai indebitadi i grandi banchieri comincia a guadagnar poco e alora se devi darghe un scoson al sistema. La distruzione porta alla ricostruzione, e per distruger bisogna inventarse dele giustificazioni per farlo. . Cusì xe anche la new economy green , che distruggi i metodi produttivi europei in nome del clima, e peraltro za ridotti per andarghe drio alla precedente economia globalista col corollario dell'inclusione, della accoglienza, e della fratellanza e dotrine woke gender etc. Le banche in europa no ga capitali per la spesa per i cambiamenti , ma esisti ben i capitali deilla piccola borghesia, depositadi in banca. Come far a "convogliarli" sulla greeneconomy ? e quindi semo ritornadi su la prima enunciazion de BT. Ma no se parla più de tase bensi de espropri e ghe riveremo col denaro digitalizado.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: mer 10 apr 2024, 20:01 "Qualsiasi libro di storia, economia, politica, prima o dopo tratta il problema dei governi che vogliono ottenere soldi e cercano di farlo attraverso le tasse e chi e come tassare." Cusì ga dito BT.
Ma no se parla più de tase bensi de espropri e ghe riveremo col denaro digitalizado.
una volta, fin circa 100 anni fa, el denaro iera ligado a qualcossa de solido, el oro: la convertibilità dele banconote in oro almeno teoricamente esisteva . Sule nostre banconote iera scrito " pagabili a vista al portatore" che in teoria voleva dir che se te andavi ala banca centrale sempr e in teoria te gavessi podudo domandar oro al posto dela carta. Naturalmente savendo che no saria mai rivai tuti insieme a domandar oro al posto del a carta i stampava sempre un poco de più... priam iera le monede de oro, che esisti tutora e tanti disi 2 co xe cvrisi, comprar oro" che le banconote xe carta straza e el oro no che po se lo pol trasportar facilmente co se scampa. Primo esempio, Rivoluzion francese, i assegnati de carta , che valeva sempre de meno. Po gavemo visto dopo la prima guera le banconote de milioni emiliardi in germania e anche in Austria papà mio iera, con lire italiane, ogni giorno el le cambiava e ogni girno i ghe dva più moneda austriaca per le sue lire.. Perchè una volta svincolada del obligo del a convertibilità, fra cartamoneta e soldi digitali cambia poco: te ga le banconote, ma se le val sempre meno xe un modo de tassar senza che la gente s einacorzi. Nel Medioevo i re imbroioni fazeva quasi istesso: i limava le monede, che contegniva sempr e meno oro...
sorvolo sula incapacità dela nostra zecca de procurar almeno monedine e banconote, chi che ga la mia età se ricorderà
1 le monedine de 1 e 2 lire sparide : la legenda disi che le xe finide a far el anima d e botoni
2quando ormai le monede de 5 10 e 20 lire valeva poco quele de 50 e 100 i le ga fate mini mini per sparagnar sul metalo, ma poco le iera , per le 50 lire se scambiava getoni telefonici e per altro i te dava in negozio el resto in caramele. No parlemo dei resti " ma no la ga giusto? ma la provi a zercar in borseta? no no go de darghe el resto"
3 le 500 lire de argento, simbolo de un'Italia che pensava de gaver la moneda ancorada a un metallo prezioso xe stade presto tesaurizzate e girava quele strazete d e mini assegni de 500 lire.

Le sinistre come sempre disi che xe tuta colpa dei ricchi e quindi proponi patrimoniali oviamente su quel che xe in banca, perchè no i pol ingrumar casa per casa quel che la gente tien soto el materasso ( magari forsi ai tempi dela rivoluzion russa i gaverà anche fato). I ladri de case ringrazia, co legemo " sono spariti orologi e denaro in contanti" per somme che mi no tignissi mai a casa.
Nb mi co pago col bancomat in tanti supermercati pago quel che devo, se pago in contanti spesso me trovo a pagar un poco d e più perché no i dà resti pici...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Tassare le banche

Messaggio da Piereto »

I ne abitua sempre de più a doprar le tessere, anche la pension te riva sul conto corrente e co la paura dei scippi no te la ritiri in carta moneda. Cusi el fisco sa quanti bori che te ga, ghe sfuggi ancora le casete de sicureza. Ma metemo che vegni una svalutazion, xe facile che vegni un problema telematico, per cui no te pol acceder al conto. Se te ga denaro contante te pol andar inveze dal primo cambiavalute che verzi che magari xe una banca, ma noi te pol dir de no se te speti. Za ogi noi stampa più i 500 euro e i disi che farà la stesa fine i 200. Co le transazioni in contanti no te pol superar una certa cifra e la tendenza xe de sbasarla sempre de più. I disi che xe a causa de la inflazion, mah......


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

bruta roba per chi che lavora in nero ah? ;--D
che po la pension che te rivi in contanti, che le vecete tien in libreto, o acreditai sul conto, el stato sa comunque sempre quanto ( poco) te ga dado e te la dà comunque za decurtada dele tasse. Cussì chi che no scondi paga le tasse ( alte) anche per recuperar de quei che inveze scondi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

in general comunque quel che disi Piereto sul problema telematico xe più ampio che i soldi in teserin o de carta: semo tuti ligai ala corente eletrica: ve ricordè el famoso blackout de NèvYork co 9 mesi dopo xe nati tanti fioi perché no i gaveva altro de far? manca corente: se distuda el computer. ben bon xe el celular. ma co el xe scarigado schluss anca per lu. Resta el telefono fisso...salta lavatrice e lavastoviglie, anche el scalda acqua per quanto a gas ga una compnente eletrica. restemo al fredo e al caldo. Impizemo el fogoler, quel podemo, coi fulminanti "spetimeun poco" , ma frigo e freezer salta.. spesa ogni giorno. Ma xe de più, legevo propio sti giorni su de un libro: i satelliti che vedemo la tv se regolemo per le trafico... par ch euna volta per esperimento qualchedun ga blocado un de sti satelliti: el caos per quei che dipendeva per i spostamenti, per el cellular " no ga campo" e per tuto quel che se fa adesso per celular
Mi devo dir che me impressiona de più tuto quel che i ga spostado su celular: operazioni delicate ( banca, tasse...) i te domanda quasi sempre una conferma con un codice su celular anche se te fa de pc.. e se qualchedun disturba? intercetta? distuda?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

Viaggi e bori: esperienze personali che ve voio contar:
1 1976 restrizioni monetarie, corso de inglese a Londra, permesse poche lire e solo un assegno, nominativo, in sterline ( poche anche quele) incassabile solo de persona in una specifica banca dela City: meza giornata per andarlo a incassar. 2023 Londra domando Ciogo sterline? risposta no, tuto con carta de credito, vero anche el sonador ambulante gaveva el pos per oferte con carta.. solo posto ch e ocoreva monedine, el cesso publico de Trafalgar Square! ma le mie monedine de 5 ani prima no iera valide, cussì go fato come quela davanti de mi: me go sbassado e son pasata cufolada soto la sbara. necessità!!
2 1980 sempre viagio e restrizioni: Bali Indonesia. impossibile gaver de Trieste moneda indonesiana e anche i dolari in contanti i te li dava col contagocce ( ben go visto un milanese con mazzette de 100 dolari, ma no so come!) : i me ga dado dei traveler's cheque un per go convertido ma el grosso i me ga scipado con tuto el portafoglio a una gran cerimonia de cremazion. :evil: . Me go rangiado col resto. i me ga rimborsado el cheque rubado, ma solo dopo tornada a Trieste
3 due anni fa compro qualcossa qua con bancomat in un negozio un comesso me disi la me daghi qua la carta e el la ga messa lu nel letor: due ore dopo me riva sul celular " blocado acqusito de 399 euro".. po un altro cussì; blocado tuto andada in banca; se vedi che i me gaveva clonado el bancomat!!! cancelado e ciolto un novo, No go perso se no le spese del novo.
4 due anni fa a Parigi go trovado el " ladro gentiluomo": su un metro affollado ( gare S lazare) un muleto no me fa passar e atira el mio ocio sul tabelon con no so che spiegazion: al momento de partir el salta zo e el me ributa el portafoglio, che el doveva gaverme sfilado del marsupio : mancava le banconote de circa 200 euro, ma documenti e carte de credito al loro posto: go continuado el viagio senza problemi pagando con carta

Quindi i ladri preferissi i contanti e cole carte no i combina gnente. a voi le conclusioni!! e anche ve go ricordado come che ierimo ridotti con le nostre lirette svalutade: ah, i fioluzzi in viaggi esotici domandava monedine, ma le 50 o 100 lire metalliche i le smacava per tera, perché per lori no valeva gnente


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Tassare le banche

Messaggio da Piereto »

El problema no xe tanto nel dover far i cambi con diverse monede, ma poichè pasemo da un contesto globalista in cui predomina el dolaro ,e el euro ghe va drio, andemo a un sistema economico e quindi finanziario policentrico. Quindi guere a parte, come poderemo cambiar euri in rubli o in iuan o altra moneda dei brics che xe le nove realtà economiche del pianeta. E sopratuto quanto poderà valer l'euro con una europa che ghe manca risorse primarie, con fonti energetiche scarse e che ghe cori drio a strampalati programi new green deal,cioè con tuta roba che bisogna comprar e no se produci, e che ogni tanto pensa de far cassa coi risparmi dei privasti cittadini ? Eco i prosimi mesi sarà sai interessanti , e credo sia meio tinirse informadi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

No xe el problema dela secadura de far cambi ma che a ogni cambio i te magna qualcossa e se te torni ala moneda de partenza te ciapi de meno. Cussì o te " nasi" quel che te ocorerà, o te perdi nel cambio, o te tien monede foreste a casa che te se le meti sul capel e spesso co te torni i te disi che le xe scadude.
Mi me ga colpido la prima volta che son andada in Svizera che i gaveva apena introdotto el euro e go trovado subito in stazion la scritta " acetemo pagamenti in euro" - che in lire no iera sicuro!!! go dito se i gnomi svizeri lo ciol el va ben. inveze alora gavevo notato che i americani iera assai preocupai che el euro ghe fazessi concorenza al dolaro, altro che andarghe drio!

Podemo cambiar euri in qualsiasi moneda de un cambiavalute, se ocori. E te paghi el servizio, ovvio. Te lo fa qua, te costa de meno, te lo fa de lori,per dir pena rivai in aeroporto, te costa un ninin de più.
Te ga progeti de comprar rubli e andar a viver in Russia? o in Cina? ( e dir che co iero mi in Russia e i Cina, iera i anni 80 un altro mondo, se te volevi qualcossa che no fussi de miseria- meno magnar fora- te dovevi pagar in dolari nei negozi per stranieri!).
Mi scometo che xe ancora qualchedun che volessi pagar in dinari o in kune ;--D :lol:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Tassare le banche

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: mer 24 apr 2024, 17:55 Mi scometo che xe ancora qualchedun che volessi pagar in dinari o in kune
L'euro è senza dubbio molto comodo, soprattutto per una città di confine in quanto ti consente di azzerare i problemi del cambio di valuta, di confrontare i prezzi di qua e di là del confine senza dover far uso di una calcolatrice, però non è tutto oro quello che luccica: se provi a chiedere in Slovenia o in Croazia (e anche in Italia), l'adozione dell'euro ha comportato, suo malgrado, aumenti, anche pesanti, nei prezzi penalizzando soprattutto i redditi fissi. Per cui in Croazia c'è senza dubbio chi rimpiange le kune ed in Slovenia chi rmpiange i talleri.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

Ci sono stati dei furbastri che al momento dell'introduzione dell'euro, qua e immagino altrove, hanno voluto fare i furbi ( nel senso deteriore) proponendo prezzi in cui se qualcosa costava tot mila lire provavano a venderla a altrettanti tot euro: ricordo in particolare una rivista di giardinaggio che si chiamava e si chiama tuttora " il mio giardino" e che saltuariamente compravo. quando provò questo scherzetto ( del tipo costava 3000 lire e il mese dopo 3 euro) non l'ho mai comprata. ma quanti si son fatti i soldini speculando sulla distrazione. ma la colpa non è della moneta. D'altronde ricordo che l'inflazione a due cifre ( lottai per avere il 10% di remunerazione sul mio libretto di risparmio alla CRT) faceva crescere i prezzi in lire al 15-20% annuo, ma i redditi fissi non li seguivano; e qua era più grave perché l’inflazione era ottenuta semplicemente stampando più cartamoneta, quindi responsabilità non di un piccolo venditore che ci provava, ma dello Stato. Avevamo ed abbiamo ancora dei politici che conquistano voti ( e quindi poi posti ben remunerati) facendo leva sul malcontento popolare.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Tassare le banche

Messaggio da Piereto »

Gaveimo e gavemo come italia sempre meno materie prime per far andar avanti la industria. Anche el continente europeo ocidental xe ne le stese condizioni, e in più sia l'industria che el benessere dei citadini ga bisogno de grandi quantità de energia. El cambio e el valor de le monede xe un giogo tra importazioni e esportazioni e i stipendi e salari dipendi dai ricavi de le vendite dei privati e de lo stato. Se lo stato no ga bori el devi chieder un prestito e la garanzia la xe dada dal bilanciamento del dare e del avere. Chi impresta soldi ga fiducia che el stato pagherà. I omini politici prometi mari e monti e sopratutto noi disi come che I farà a venire fora de una crisi, e questa xe la causa dell'
astensionismo. Xe equilibri sai precari e se ne inacorzemo quando capita una disgrazia come un teremoto, una aluvion o ogi una guera. Pasa ani prima che ritorni la normalità e se ricostruisi. E nel frattempo el debito cresi. Ma se ne pol consolar tuto el mondo xe in debito .


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

te se ricordi co el stato no gaveva bori e stampava BOT a rendite alte indebitandose nei confronti dei cittadini che comprava? rendimenti alti.. i "tangobond" argentini, prometteva rendimenti alti ma no i ga avudo bori per pagarli: fallimento e chi ga avù a vù Come che diseva el viz sui prestiti statali: in cinese se ciama " Skei Fuc" e in arabo " Chi Abu Abu".


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tassare le banche

Messaggio da babatriestina »

Ve li ricordè?
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Tassare le banche

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Certo, credo che le banche gabi fato soldi a capei con tuti i miniasegni che xe stai butai via e mai più riscossi.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Atualità non triestine”