Germania. sul Reno

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
babatriestina
Senator
Senator

Germania. sul Reno

Messaggio da babatriestina »

nei giorni scorsi son andada in Olanda e Belgio, come sempre viaggi un poco ala svelta, ma meio che gnente, no gavemo ciolto aerei e andando in suso gavemo fato le tratto classico in batel del Reno de Ruedesheim a subito dopo la Lorelei
belissma giornata de notar i tanti vigneti in riva , i castei e el trafico fluvial. No per gnente i fiumi xe stadi storicamente le principali vie de comunicazion, sopratutto dove che no ghe iera più le strade romane , el reno xe navigabile in bona parte e ala fin finissi in una serie de bocche e canai che ga fato la prosperità de Fiandre e Paesi bassi, che podeva controlar e anche serar ( oltre che meter dazi) le vie fluviali. Fra l'altro anche Trieste ghe devi la prosperità portada del porto franco quando che i ghe ga cavado ai paesi asburgici la libera navigazion ale boche dela Schelda nei Paesi bassi asburgici.. e apena lora i se ga inacorto che i gaveva un porto in adriatico, verso el mediterraneo, meo che gnente rispetto ai traffici del nord.

Immagine

Immagine

( i ne contava che per migliorar i vini del reno i ga ciamado enologi esperti dele nostre zone)
Immagine

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
babatriestina
Senator
Senator

Re: Germania. sul Reno

Immagine

co se vedi queste v barche vol dir che el fiume xe " vivo" per i trafici
Immagine

Immagine

babatriestina
Senator
Senator

Immagine

Immagine

verso la Lorelei
Immagine

babatriestina
Senator
Senator

la Lorelei ( che po xe anche un'opera italiana de Catalani, poco nota ormai)

Immagine

Immagine

Immagine

babatriestina
Senator
Senator

Pranzo con vin del Reno, el meo vin del viaggio
Immagine

e curioso el ristorante doveva esser de proprietari sloveno- croati vista la famosa carta delle regioni slovene de metà ottocento che l'Austria no voleva lassar publicar perché oltre che Trieste e i teritori fin al Isonzo ghe dava al Slovenia anche parte de Carinzia e Stiria

Immagine

me son dita i xe sloveni, ma questo che xe el famoso brindisi de Preseren che xe adesso el testo del inno nazional sloven .. xe in una forma de antico sloven che ghe somiglia al croato ( go interpellado una esperta che ga fato el liceo sloven)!!

Immagine

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

Baba, mia, in questo viagio te me gavarà de sicuro pensà: Io marcio dove Ciancele già marciò. Me par che go za scrito che tanti ani fa mia cognada, a mezanote, la iera sentada sula Lorelei e la scoltava Wagner coi orecianti e la caseta. La ga dito che ghe go fato el più bel regalo del mondo. El Reno xe par noi 50 chilometri de machina e quel trato in piroscafo lo go fato ala riversa, andando in zo verso Rüdesheim e dopo cola ovovia al monumento dela patria: Germania Denkmal. Fina a Coblenza el Reno xe bel, dopo el se perdi, come che te ga scrito. No par far el Bastian contrario, ma mi son mato pai fiumi e me ricordo le gite sul Meno (Würzburg) e Neckar (Heidelberg). Un altro bel fiume, che me piasi tanto, xe el Rosandra. Anca là se bevi vin (Merlot) e mia fia ga bevù adiritura un sorbeto de Refosco. Anzi do, la me ga dito. Te aguro tante bele gite, cusì vedo tanti bei pupoli. Noi povari veci veceti, adeso vivemo de ricordi e co‘ vedemo ala television una gita, disemo: I was here.

Torna a “Triestini nel mondo”