Villa Giulia

le aree verdi triestine, de una volta e de adesso, come che le xe, come che le volessimo
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

El parco de Villa Giulia ( ma no esisti una Villa cussì ciamada), lo conossè? mi gha andavo ogni tanto a passeggiar, el xe tuto in salita e discesa, ma el xe bastanza selvadigo per esser un polmon de verde. Ogni tanto i se senti el dover de "riqualificarlo", che vol dir che nel fratempo i lo ga lassado andar arremengo, i neta un poco i sentieri, le scalette.. no xe un parco curado con fiori, xe un poco tipo el Boschetto, se incontra useletti e scoiattoli e po xe curiosa una zona de eriche: perchè de noi le eriche se le vedi poco. E el xe sempre più assediado dele case, che i continua a costruirghe intorno. Mi me domando, a Trieste semo sempre de meno, ma no i fa che costruir case!


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Re: Villa Giulia

Messaggio da Tirabaralla »

babatriestina ha scritto:El parco de Villa Giulia ( ma no esisti una Villa cussì ciamada)...
???
E perchè si chiama così? :)
Mi piacciono i misteri ;)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

Tirabaralla ha scritto:
babatriestina ha scritto:El parco de Villa Giulia ( ma no esisti una Villa cussì ciamada)...
???
E perchè si chiama così? :)
Mi piacciono i misteri ;)
qualchedun me gaveva spiegado una volta, ma no me ricordo più... ma Villa Giulia no fa notizia, se no quando che el sindaco de turno ( qualsiasi color, indifferente..) taia el nastro..
in fondo anche Opcina i la ciama Villa Opicina ma no ghe xe una villa che ghe gabi dado el nome...


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Ah...sì...ok...ma credo che in quel caso sia come il "ville" francese, no?
Prima o poi troveremo la spiegazion del mistero... :)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
refolo

el verde publico

Messaggio da refolo »

Beta!...

Villa Giulia se ciamava VILLA GIULIA sotto el tram de Opicina....tutte le copie fazeva l'amor la'. Che la se ciami adesso non so' ma co ierimo morosi, mi e mio mari' ierimo sempre la'.
Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ben bon, i me conferma che Villa Giulia xe stada destinada a parco nei Anni 30, doprando un terren inutilizzado, e quindi no ghe xe stada mai una Villa, ma xe Villa Giulia come che xe Villa Opicina... insoma , un modo de darghe un nome. Domenica scorsa iero a fra un breve giro, dopoanni che no ghe passavo, e go fato un per de foto: la xe caratteristica perchè xe una vegetazion diferente de quela carsica, pochi pini, molte querce, terren tipo arenaria, e diverse piante amanti del caldo, come in costiera: lecci, allori... flora mi no go mai vista quasi gnente, inveze go incontrado a volte scoiattoli, useleti.. visitatori anca pochi, anche perchè el xe tuto in riva, un poco come el Boschetto. I ingressi xe in alto un per de Conconello, dove che disi qua sora Refolo, uno xe propio dela trenovia, in basso i xe de sora via Cantù e in general i sta fazendo case tutto intorno, serandolo un poco:
i cartel de l'ingresso
Immagine
i viali ogni tanto vien netai e rimessa giarina
Immagine
i canai de scolo dele acque xe ancora i originai, penso, de arenaria, come zerte zone a pavè de arenaria
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco el sempreverde dei allori spontanei:
Immagine
nela zona bassa i ga recentemente piantado alberi novi, e ghe xe sotto el nome de chi che ga offerto la pianta
ogni tanto ghe xe qualche piazzal, con fontanella, panchina..
Immagine
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nella parte bassa xe un curioso piazzaletto, in una zona tutta a cipressi: un caso? ghe xe stado una volta un cimitero? come mai xe cipressi solo in quel punto?
Immagine

Immagine
antiche scalette de piera porta a zone verso via Baiardi
Immagine
se arriva in una zona piena de vegetazion a eriche, xe curioso, perchè nei terreni calcarei carsici le eriche se le vedi molto de raro:
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nela parte bassa ghe xe una vecia cava, in fondo dela qual ghe xe due pici stagni, curai dei gestori de stagni carsici
Immagine
e per finir, in basso ghe xe la sola struttura frequentemente utilizzada, un campetto de balon
Immagine


Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Re: Villa Giulia

Messaggio da Golfoblu »

babatriestina ha scritto:....... ma el xe bastanza selvadigo per esser un polmon de verde. Ogni tanto i se senti el dover de "riqualificarlo", che vol dir che nel fratempo i lo ga lassado andar arremengo, i neta un poco i sentieri, le scalette.. no xe un parco curado con fiori, xe un poco tipo el Boschetto, se incontra useletti e scoiattoli e po xe curiosa una zona de eriche: perchè de noi le eriche se le vedi poco..........
Sempre visto come un parco mezo selvadigo, apunto come el Boschetto. Forsi i lo lassa cussi, senza curarlo tanto per no spender o perchè no ghe interessa più che tanto. Certo saria bel se el gavessi zone con fiori e piante curade dall'aministrazion publica.


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
refolo

villa Giulia

Messaggio da refolo »

I primi basetti xe sciopai in Villa Giulia?

come te vol che me dimentico? e per altro, nel lontan 1952, un bussoloto de bomba, lo gavevo sotto la schena..........un futio de poliziotti, e MP's a guardar quel che xe stado constata' pericoloso?.

Mi innocente, minorenne, me son subi' le consequenze nelle ricerche militari. Ma tutto xe passa' innoservado. Dopotutto iero appena fidanzada,
e considerada senza precedenti.......

Maria aka Refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

L'amico Federico volevo sta fazendo una ricerca storica su sto parco ma no el trova sai material, soprattutto fotografico. se lo pol aiutar e zontar ancora qualcossa ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

faremo.. :-D


serenutis
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 68
Iscritto il: gio 27 set 2007, 15:28
Località: Verona

Messaggio da serenutis »

go pasà tuta la mia infanzia in Vila Giulia perché abitavimo nele ultime case de via monte san gabriele (mia mama vivi ancora là), per cui posso dir che lo conosso a memoria.
mio nono po' abitava in via baiardi vicin de la tratoria (ogi la xe serada) e spesso mi o mio fradel andavimo a portarghe el pranzo o la spesa da l'altra parte del bosco.

no se trova solo useleti ma ogni tanto anche cinghiai (più volte nei anni gavemo incontrà una cinghiala coi cucioli) e - sempre più speso oramai - cerbiatti, che se cala zò fin in giardin de noi a magnar i bulbi dei fiori e le gemme dei alberi de fruto.

xe meta sopratuto de gente che porta a pascolar i cani e sportivi che va a corer, oltre che quei che zoga a balòn in campo rosso.
ogigiorno no so se starìa ssai tranquila a lasar i miii fioi gironzolar tuto el giorno in bosco, ma all'epoca per noi iera normale, d'estate le mamme doveva sgolarse dal pergolo per farne tornar a casa per pranzo o per zena. bei tempi...


"I get up. I walk. I fall down. Meanwhile, I keep dancing." - Rabbi Hillel
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

Da un opuscolo dei tempi del Ventennio, ristampato, ho trovato i dati del parco:
La villa ex Krausenek era in gran parte adoperata ad uso di pubblico giardino. Il complesso dei terreni ex Rumer- in gran parte coperti dal bosco-e la tenuta ex Gairinger completano la villa ex Krausenek, perchè confinano direttamente con essa. la costruzione di alcune strade o viali interni, senza grandi o dispendiosi sbancamenti, o movimenti di terra, ha trasformato le tre ville in un grande Parco pubblico da emulare quello del Boschetto- Cacciatore. Difatti quest'ultimo ha l'estensione di circa 818.000 metri quadrati, il complesso delle tre tenute comunali accennate ne conta 603.000.

Il nuovo Parco ha per ora tre ingressi : dalla fermata di Scorcola dall'elettrovia di Poggioreale, dalla via Romagna, dalla via del Castagneto. in un secondo tempo ci sarà un quarto comodissimo ingresso dalla fermata di Cologna dell'elettrovia di Poggioreale.
I viali antichi della villa ex Krseusenek sono conservati, a questi se ne aggiungno alcuni per facilitare l'ingresso al Parco giochi dalla stazione di Scorcola e per condurre ai campi di gioco. Di questi, uno è stabilito nell'ultimo tratto di bosco sopra la campagna ex Cabiglio, dove v'è una cava naturale adattabile a campo di gioco. un altro sarà aperto a breve distanza dalla casa domenicale dove esiste un verdissimo prato.
C'è inoltre la possibilità di creare un bacino e una cascatella e di formare zone fiorite.

in omaggio ai Giuli, fondatori dell'Impero romano, al nuovo Parco cittadino, voluto dal Podestà, è stato dato il nome di Villa Giulia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

visto il bel tempo, ci ho fatto un giretto.E ho visto che dalle mie precedenti visite lo hanno un po' addomesticato con tabelle.. anche se non tutti i sentieri sono assai comodi
I dati confermano che le due prime tenute, Rumex e Gairinger vennero acquisite dal Comune nel 1913 e l a Krauseneck nel 1921, il parco venne aperto nel 1934 . Poi è stato in parte ridotto dalle dimensioni originali sia per la parte in cui gli Angloamericani se ne ritagliarono un pezzo in zona Cologna sia per l'assedio nella zona bassa costruendo le case in zona via monte san Gabriele..
Dove vedo un edificio ( privato, pubblico?) che dall'aspetto rimasto intatto potrebbe essere stato la villa padronale Krauseneck
Immagine

Immagine

la zona del Parco vista dal basso
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

l'ingresso col tornello
Immagine

i cartelli
Immagine

la vegetazione in basso abbastanza mediterranea, diversi allori
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

la " rotonda dei cipressi"
Immagine



cartelli indicatori
( persone incontrate, solo un paio col cane)
Immagine

la panchina è sempre là, solo compare un segnale di sentiero CAI
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

da qua il " sentiero panoramico che percorrevo una volta, prima volta ch elo vedo segnalato
Immagine
ma oggi rimango in basso e vado allo stagno
Una bella quercia
Immagine

eccomi verso la cava
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Villa Giulia

Messaggio da babatriestina »

il cartello vandalizzato
Immagine

il sentiero panoramico sopra con parapetto
Immagine

lo stagno
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El verde publico”