perchè ricordare?

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

perchè ricordare?

Messaggio da babatriestina »

Perchè ricordar robe vece?
ve riporterò un passo del libro "Origines" de Amin Maalouf, in traduzion simultanea dal francese al triestin, me ga cussì piasso che voio condividerlo con voi:
Zerti penserà: E alora? Cossa ocori che conossemo i nostri noni e bisnoni? Lassemo che i morti, come che se disi, sepelissi i morti e pensemo ala nostra vita!
Nissun bisogno per noi, xe vero, de conosser le nostre origini. Nissun bisogno gnanca per i nostri nipoti de saver come che iera la nostra vita. ognidun atraversa i ani che ghe xe dadi, e po el va a dormir nela sua tomba. Perchè pensar a quei che xe vignui prima de noi, visto che per noi no i xe gnente? Perchè pensar a quei che vegnerà dopo de noi visto che per lori noi no saremo gnente? Ma alora, se tuto devi finir dimenticado, perchè costruimo , e perchè i nostri antenati ga costruido? Perchè scrivemo e perchè lori ga scritto? Sì, in sto caso, perchè piantar alberi e far fioi? Perchè lottar per una causa, perchè parlar de progresso, de evoluzion, de umanità, de avenir? Se se privilegia el momento singolo se se lassa assediar de un oceano de morte. Viceversa, rianimando el tempo passado se slarga el spazio dela vita.
Cossa ve par?


refolo

perche' ricordare

Messaggio da refolo »

Ricordar , perche' semo umani, pemsar a quel che xe sucesso? perche'semo fioi de quei che ga' vissu' prima de noi! ricordar per lassarghe ai nostri fioi un'educazion basada dai nostri predecessori.

Mia fia e zenero' sara a Trieste al 14 luglio....sentir un Australian...discendente dal Galles-Canadian-Francese? me se verzi el cuor, suo papa' e mamma ghe ga' insegna' tutto, ma come tutti i giovani, dentro de un orecia fora dell'altra.

Adesso a 53 anni de vita, el se senti cussi' attacca' alla storia che non ve posso descriver, per de piu' el xe professor all'Universita' de una zona ciamada Footscray, piena de studenti
forestieri, che da quel che go' capi' i sa' piu' de lui e anche eventualmente
dei Australiani.

Storia resta storia, imparar dei altri ne alimenta el nostro intelleto.
Maria aka Refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: perchè ricordare?

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: rianimando el tempo passado se slarga el spazio dela vita
Lo go scoperto solo da pochi anni, ma xe vero.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Lo go sempre savudo...pappappero :P
A parte i scherzi...pel mio carattere "la memoria", "el ricordo" (de robe mie o de robe de altri, storiche o personali -dove xè el confin? chissà!-) xè sempre stati fondamentali, nossò perchè...xè proprio "costituzion", penso... no sempre sia positivo, ma vabè.
Se trovo dove che go leto de un filosofo che sosteneva che solo el pasado existi ve posto.


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
refolo

perche' ricordar?

Messaggio da refolo »

Ve porto un paragon;

Quando iero picia, mia nona me ga' insegna'; che co nassi un picio/a nianche farlo aposta i ghe somiglia piu' ai nonni chei a genitori.....
conferma'.

Una roba de non creder. Nella magnera chei parlava, insegnava, iera tutto basa' su quel chei gaveva passa'? per forza o per

amor, tutto iera ricorda' su storia passada.
una domanda; Quanti anni te ga' picia? mi rispondevo,
4 anni e 3 mesi!

Dopo col andar dei anni, nessun zontava i mesi!....dopo tanti anni, bisogna dimenticar perche' non se torna indrio.

Quindi i ricordi, basadi sui consigli sia dei nonni o genitori, xe pasadi alla storia, se vivi de ricordi.

senza, semo i dimenticai, cioe' un maniga de veciotti chei cerca d'esser ancora riconosciudi nel mondo de quei che non pol tornar indrio.

Maria aka Refolo


Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Messaggio da Larry »

8) 8) Noting all that above, can I put (as we say in England)my twopennyworth in? Eccovi:
There always comes a time in our lives when suddenly it becomes important to know where we come from. All those who contributed to our genetical map are in a certain sense still living inside ourselves, wherever their physical existence took place. Many personal questions can be answered with a bit of undigging in your family's past, in the history, behaviours, customs that your father and mother took along and left to you, and that you maybe unconsciously are transmitting to your children, along with color of hair and eyes.
There's a special thrill when you find something that seemed lost forever, and maybe would, if you had not cared: genealogy is the research of our roots, both genetical anc cultural. From the dusty, crumbling papers of documents people who belong to what you now are come out of the mist of time and look at you silently, affectionately, waiting for you to decipher their stories, rescue them from oblivion and pass their as yet forgotten names and stories on to the next generations.

I waited until this year, when I will celebrate 81 years on earth, to search for the ancestors of my father. You see, he died when I was eight years old, my mother never met his parents because they were born in Scotland and, in any case, were both dead when he married my mother so she could not tell us anything much about his family. I have now traced, on the web, (www.scotlandspeople.gov.uk), his family back to 1793. I now seem to have reached an impasse but am still searching. Yet what I have discovered only makes me more determined to find out more. It's a case of 'to each his own', I suppose, or in modern gergo, "whatever turns you on!!!" Cheers Larry (such a sentimental lamb).


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Messaggio da Larry »

8) 8) A P.S. to the above posting. Oggi, grazie ad un mio amico in Trieste, egli anche figlio di un ex-soldato del BETFOR e una mula, ho visitato un sito-web che e` molto interessante. Comprende anche links ad altri siti-web compreso anche genealogia italiana. Se qualcuno si interessa eccoti http://www.italyworldclub.com/friuli/tr ... t_province_
trieste.htm.
Ti da anche listini di alberghi e bed and breakfast in quasi tutta l'Italia nonche anche un po dell'istoria dell'Italia. E` veramente buono.
Zerchalo. Larry (sempre l'agnello che vol aiutare l'umanita` :x :x )


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Perche' ricordare?

Messaggio da Coce »

Pensando sul tema go concluso che la domanda xe superflua.
Noi come esseri umani no gavemo tanto controllo su la memoria, qualche volta se volesi dimenticar e no se pol. Un'altro aspetto xe che noi no podessimo funzionar efettivamente senza memoria, e el progresso del Homo Sapiens saria restado al livel del resto del regno animale, Per la nostra incapacita' de ricordar, e imparar le nostre esperienze, e cussi' tramandarle ai nostri sucessori. El passato xe l'unica roba che xe concreta, el presente dura poco, el xe sempre fluido, e el xe ristretto ai nostri sensi immediati, eventi sucedi continuamente che noi no savemo, e quando che vegnimo a conoscenza de certi eventi i xe za nel tempo passato. El futuro se pol solo pronosticar, e no xe mai sicuro.
Da questo mi concludo che gran parte dela nostra vita xe composta dal nostro passato , e i nostri ricordi, e da questo risulta le nostre azioni presenti. Ve saludo Coce, :wink: :wink:


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: perchè ricordare?

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto: rianimando el tempo passado se slarga el spazio dela vita
Lo go scoperto solo da pochi anni, ma xe vero.
L'altra settimana, per esempio, go recuperado la foto più vecia che se trovi a casa mia: i bisnonni dei miei nonni :-D Pur valendo niente per el mondo, per mi ga un'importanza enorme.


refolo

perche' ricordar?

Messaggio da refolo »

Te devi!
e anche esser orgoglioso.......""bisnonni dei tui nonni?""solo pensa , quanti soldi che i altri se fa' con ste ricerche? e quante volte anche nel ebay i domanda robe vecie, sia che cartoline, o persone vestide con costumi antichi?

Mi me piasi, in barba a chi disi che xe tempo perso.
E po' te diro' che stufa, sti scienziati a mostrar sempre sui giornai l'evoluzion delle ""APES"" senza darne una risposta concreta. Ghe xe sempre qualched'un che dubita sulla teoria de Charles R. Darwin.

Un disi che discendemo, l'altro disi de no'!.......per ben che se ste robe le gavessi studiade i nostri antenati i se gavessi messo le man in testa
disgustadi de ste storie.

Maria aka Refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Per curiosità ve mostro la foto

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

xe drio anca el nome del fotografo?


Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Messaggio da Larry »

:-D Adler, my friend, quel xe un magnifico ricordo del tuo passato. Dovresti farlo aggrandire da un bon fotografo e metterlo in un quadro ornato per posare sul muro della casa tua. E perfetto.
E vero, sai, ma alla nascita tutto il nostro passato e za dentro di noi, come si dice - DNA - e non c'e scappo. Ed e strano che fasendo le ricerche, che mi son messo un bon tre settimane quasi ogni dopopranzo un paio di ore in PC (delle volte anche di piu), ad ogni nuova scoperta ti viene sempre piu affetto da quel senso sentimentale. Adesso ho scoperto tutta una familia che non sapevo prima e voglio approfondire, non andando piu indietro (oramai jero arrivato a 1793) ma scoprendo dove sono andai finire i fioi dei fioi di quei parenti scoperti.
Ci vuole del tempo, ma chi sa se arrivero? Magari.
Larry


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Larry ha scritto::-D Adler, my friend, quel xe un magnifico ricordo del tuo passato. Dovresti farlo aggrandire da un bon fotografo e metterlo in un quadro ornato per posare sul muro della casa tua. E perfetto.
Guarda, per la verità go appena fato una roba simile con mia nonna. Go trovado una foto de ela a 6 anni con papà, mama e fradel (purtroppo tutti defunti). Go fatto un ingrandimento, una bela pulizia dei difetti e la go portada a stampar in color seppia su una tavoletta de legno da Vusio ( www.vusio.com ) . Ghe la go regalada per el compleanno. La iera entusiasta. :-D

Purtroppo questa qua xe molto rovinada e non se pol refarla tanto. Infatti non posso veder el retro perché per tignirla insieme la xe stada incollada su un cartoncin.


Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Messaggio da Larry »

:-) Adler, quella fotografia che hai postato qui nel forum, tu poi usar quella. Stamparla se ti ga un bon stampante su carta fotografica e fare in questo modo. Ma usando un programma sul PC ti pol anche farla diventar meglio prima di stamparla, magari anche facendola in sepia. Non crea grandi problemi. Microsoft ga un buon programma, basta fare il download e usarlo. A mi pareva che quella fotografia postata jera veramente bene. E siccome e vecchia questo falla diventare piu preziosa.
Larry


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Il presente e il futuro sarebbero vuoti,
se dalla nostra coscienza
sparisse il segno del passato.

Ciao ciao


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

A proposito de antenati: un par de giorni fa son andado all'Archivio de Stato per far ricerche sul servizio de leva dei miei avi: desideravo render pubblica la mia soddisfazion per aver trovado personal cortese, preciso, preparado che me ga aiutado a trovar i dati che cercavo in maniera semplice, veloce e per de più, gratuita.
Ogni tanto un ufficio che funziona fa piazer :-D


nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

antenati

Messaggio da nanaia »

Scusa la curiosità: la splendida foto de che anni xe? Per mi xe stupendo aver queste radici: se i ga salvado tanto all'indrio vol dir che i legami de cuor xe grandi! Che fortuna!
Nanaia


refolo

perche' ricordar

Messaggio da refolo »

Adler!!!!!!!!!!!!! che fortuna' che te son che te pol andar in archivio?
come se fa'? che mi ogni volta che domando qualche informazion i me rispondi "" NON ESISTENTE""se ti te cerchi dei tui antenati? mi qua' son ancora viva?

so' che le date de nascita prima del 1981 xe cancellade', solo in Ciesa
i aiuta, sempre se se sa' dove che xe stado fatto el battesimo?
Ma xe un mistero.

Maria aka refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Per Nanaia: la donna tutta a destra xe nona de mia nona, che xe dei anni 30. Quindi supponemo nata 1870-1880 ? Fussimo quindi ai primi del 900.
In realtà, go pochissime robe dei miei avi e forse xe proprio per questo che me stago dannando l'anima per ricostruir un albero genealogico degno de sto nome. Purtroppo 'sta foto xe un extra, non uno standard delle informazioni che possiedo.

Per Refolo: l'archivio de Stato xe qua a Trieste, in questo semo fortunadi. Per ti là in Australia capisso che xe più dura aver informazioni.


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “Mio nono me contava che ...”