Bachi da seta

a Trieste, dele grandi industrie el negozietto soto casa: de una volta e de oggi
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
granzo

Bachi da seta

Messaggio da granzo »

Nel 1758 i gaveva cominciado a coltivar gelsi per l'alevamento dei bachi da seta. Infati esisteva la via dei Bachi (ogi via Polonio e via Brunner) e la via dei Gelsi (ogi via Nordio). L'alevamento dei bachi iera incentivado da premi in denaro istituidi da Maria Teresa.
Insieme ai coltivatori de gelsi e ai alevatori de bachi, nasseva tanti posti, ciamadi fornei, dove veniva tratada la seda: i bozoli veniva dipanadi. 'Sti fornei vigniva sistemadi nei cortili dele case e questo creava qualche problema con l'igiene e con la possibilita` de incendi. In cita` vecia esisti ancora la via dei Fornelli.
I filati de seda vigniva mandadi in Austria, in Germania e in Lombardia


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Questa non la savevo !


refolo

bachi da seta

Messaggio da refolo »

Mi savevo, che trovero' le cartoline scritte a mia mamma dalle amiche friulane de Pordenon.......e anche Triestine in trasferta.
Altro, che tessudi mandadi in Germania ecc. la piu' grande fabbrica iera in Friul.

le operaie, le tegniva le man insanguinade dentro le scarselle delle traverse, a quei tempi non esisteva nianche i cerotti.
Me xe vegnu' in mente quando che mia mamma, visto el film intitola'

""Le Radici"" la guardava sti poveri negri che racoglieva el coton,.....la ga' dito quasi pianzendo....lori xe sc'hiavi? ma le furlane xe pezo, nessun ga' voia de far quel mestier. Che stando, alla storia (credo ch esisti nell'archivio storico de Pordenone) la fabbrica iera riaperta subito dopo la prima guerra Mondial.

E se go' capi ben da un'amica ancora viva, el capo e paron xe un Cinese.



Maria aka Refolo


Torna a “Industrie e comerci”