the celtic world

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

the celtic world

Messaggio da refolo »

Fatte una passadina sotto : www. celticworld.it
guardite la storia dall'Abruzzo-Friuli-Carnia- e compania bella e dopo forsi te capira' un pocheto.

Mi non me pretendo de saver tutto, ma per mie ragioni personali-famigliari son andada profondamente a studiar ste robe interessanti.

Go scritto tanto tempo fa' delle bomboniere Friulane fatte de scorza de panocie, mi finche' non son andada in America, e visto chei Pellllirosse fa' ste stauine come i Furlani? me pareva de sognarme. (importa' dai Puritani Scozzesi).
In Virginia?.........mamma mia xe una roba de lassarghe el fia'.

Morale? vien fora tutto dai Celtic- insegna'-lassado-tramandado come che vol ciamar, el Halloween xe una sacra importante, fa parte della raccolta del grano. I Celtici comincia dall'Abruzzo fin ai piedi del Tirolo.

Mi me ricordo bastanza de ste sagre, ballade e riti che forsi a qualched'un ghe da' fastidio, ma xe la pura verita' e non te scampi, perche tutto xe scritto nella storia.

Maria aka Refolo


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: the celtic world

Messaggio da Bilbo »

refolo ha scritto:Fatte una passadina sotto : www. celticworld.it
guardite la storia dall'Abruzzo-Friuli-Carnia- e compania bella e dopo forsi te capira' un pocheto.
ma con chi te parli? no se capisi, e se te parli con tuti saria de scriver in modo diverso (e so che te sa farlo) :wink:
Mi non me pretendo de saver tutto, ma per mie ragioni personali-famigliari son andada profondamente a studiar ste robe interessanti.
va ben te se ga informà, ma perchè te scrivi come se te fusi sempre soto esame? una roba un poco più tranquila, senza toni acusatori o difensivi saria anche più facile de leger e de aprezar....


Bye '73 de Roby.-
refolo

dalla preistoria alla trieste romana

Messaggio da refolo »

Se non sbaglio Kyeldor domandava una question?
se xe vero chei celtici xe esistidi?

Go' risposto per rima.....I XE! E QUANTI CHE NON TE SE POL IMMAGINAR!!!!!!! basta scavar e ingrumar patate.

Maria aka refolo


Kyeldor
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 156
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 14:37

Messaggio da Kyeldor »

Mah...mai messo in dubbio l'esistenza dei Celti.


Quello che avevo chiesto a Babatriestina era cosa le facesse ritenere certa la presenza dei Celti nelle nostre zone; magari aveva qualche buon libro di riferimento.

Inoltre, recenti studi hanno ridimensionato il peso che le popolazioni celtiche hanno avuto sulla storia di questi luoghi, ipotizzando che Veneti, Istri e altre popolazioni fossero di matrice più autoctona di quelle celtiche.

Anche se i libri di Dante Cannarella, ricchi di riferimenti ai celti delle nostre zone, restano i miei preferiti da ragazzino.. :roll: :-D


Some day you will find me,
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
refolo

de la preistoria a la Trieste romana

Messaggio da refolo »

Quando go' fatto ricerche sul casato de mio mari', me xe vegnu' fora'un particolar, sul fatto dei Celtic, non metto in dubbio chei se ga' intruffola' da per tutto come la solita storia ...versione Anglo-Sassone.

nel archivio (go' letto tutta la storia) de Firenze del fu' Presidente American
John Fitzerald-Kennedy el iera vegnu' in Italia invita' da un colo grosso del Comun a ciorse l'attestato de cittadinanza Fiorentina.

Lui discendeva dai Ghibellini...lassemo la storia materialmente scritta dai Welfen casato Ducale- (Baviera) Waiblingen castello Svevo in lotta per la corona Imperiale....questo lo savevo alla prima media superiore, ma la
sostanza sta' che qualched'un del suo casato xe emigra' in Irlanda.

E la' xe subentra el suo cognome cambia' con Fitzerald aka Ghiberlini, se omettemo tutto, semo come le bestie del Zoo. La morale sta' che in una maniera nell'altra la discendenza val. Che la sia Imperiale o basada su
una famiglia de contadini, questo xe individuale. nessun pol dir BOO! prima delle ricerche.

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Kyeldor ha scritto: Quello che avevo chiesto a Babatriestina era cosa le facesse ritenere certa la presenza dei Celti nelle nostre zone; magari aveva qualche buon libro di riferimento.

Inoltre, recenti studi hanno ridimensionato il peso che le popolazioni celtiche hanno avuto sulla storia di questi luoghi, ipotizzando che Veneti, Istri e altre popolazioni fossero di matrice più autoctona di quelle celtiche.

Anche se i libri di Dante Cannarella, ricchi di riferimenti ai celti delle nostre zone, restano i miei preferiti da ragazzino.. :roll: :-D
ho per le mani un libro di Cannarella, 1989, su Trieste.. fino al 1382, e riprende i Celti, e dice che fra le varie ipotesi, qualcuno, ma non tutti, dicono che i Carni potessero essere una variante di Celti.
Io confesso che, al di là ti tutti i libri letti ( chessò: Fuchs Trieste le origini, Cavalli, Senizza, Rutteri...) avevo fatto la semplice concatenazione: Tergeste: Gallia Cisalpina-> Gallia--> Galli qui Celti appellantur... non ricordo se lo dice Tacito , o Plinio, o Livio.. se avesi il Cannarella adesso sottomano ve lo direi.
E anche la storia de Veneti, Vendi.. etc ne dà una spiegazione, perchè mi intriga molto, sapere che c'erano Veneti in Veneto, in Bretagna, in Vandea ( Vendi..), e persino in Polonia...


Kyeldor
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 156
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 14:37

Messaggio da Kyeldor »

e infatti è qui che volevo arrivare :-D :-D :-D



Veneti o Vendi, popolazione particolare, di origine indoeuropea che sarebbe stata stanziale in queste zone prima dei Celti. Mio padre ebbe l'occasione di seguire una conferenza in merito (purtroppo non ho altri riferimenti :? ) tenuta da un esperto (professore universitario, se non sbaglio austriaco) dove ritraeva il ruolo dei Celti molto più marginale, dando rilevanza ai Vendi o Veneti, presenti a suo avviso in Carniola, Slovenia, coste giuliane ecc.....syugli atlanti storici, con "Veneti" i Romani indicavano popolazioni anche lontanissime dalle nostre zone, e sotto Tiberio c'era una continua lotta nel Mediterraneo contro la pirateria dei Veneti, dal basso Adriatico verso le coste della Grecia....

..forse la storia delle nostre terre ha bisogno di una "messa a punto" :-D :wink:


Some day you will find me,
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Un mio commento probabilmente irrilevante...Qualche anno fa ho conosciuto un irlandese di comprovata origine gaelica/celtica che aveva avuto una breve vacanza in una zona montana del Friuli-VG. Questo signore mi diceva che curiosamente aveva trovato nel paesetto (carnico?) dove avveva soggiornato per un paio di settimane una famiglia locale che aveva un cognome molto simile al suo. Inoltre, aveva pure notato una certa affinitá con i tipi fisici degli abitanti della localitá. Mi ricordo vagamente che aveva accennato ad un vero e proprio enclave celta, dove anche il dialetto ladino differiva sostanzialmente dal friulano.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Kyeldor ha scritto:e infatti è qui che volevo arrivare :-D :-D :-D

Veneti o Vendi, popolazione particolare, di origine indoeuropea che sarebbe stata stanziale in queste zone prima dei Celti. M
..forse la storia delle nostre terre ha bisogno di una "messa a punto" :-D :wink:
adesso questi Veneti o Vendi sono molto alla moda, e vengono tirati in ballo anche dagli Sloveni, in quanto alcuni professori ( o ricercatori?) sloveni sostengono che gli Sloveni sono i discendenti di tali Veneti-Vendi e di essere quindi fra i primi abitanti dell'Europa.
Secondo il testo del Cannarella ( Tergeste.. 1989) però questi Veneti/Vendi non erano autoctoni di qua, ma ci sono arrivati da altre zone, sembrerebbe che fossero di origine più o meno baltica, e che poi alcune delle loro branche fossero state assorbite da popolazioni slave arrivate da quelle parti successivamente.
Io più ne leggo e meno ne capisco, e mi chiedo come si fa a capire chi era una popolazione: loro non hanno lasciato testi scritti, di razza no se ne parla più, come si distinguevano? in base al linguaggio? in base a descrizioni di altri popoli che ne parlano? vedi i Veneti in Bretagna che compaiono nel De bello Gallico di Cesare?
e poi c'è chi identifica Veneti e Vendi, e chi invece li distingue come due popolazioni distinte. Mah?? :shock:

per i pirati veneti, potrebbero essere pirati illirici.. c'è da dire che i termini a volte confondono le idee più che chiarirle


Kyeldor
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 156
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 14:37

Messaggio da Kyeldor »

In effetti il ruolo di questo popolo non sembra chiaro, un pò come i "Popoli del mare" di scolastica memoria, ma mai ben identificati come civiltà. Personalmente ritengo che le considerazioni slovene sui "Vendi" sembrano piuttosto eccessive, se non pretestuose. Che successivamente i Veneti o Vendi si siano "diluiti" nell'ambito delle migrazioni slave verso il Centro-Nord Europa può anche essere, ma il ruolo delle popolazioni Slave è più tardo del periodo che stiamo considerando.


Some day you will find me,
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

de sto tema gavevimo za parlado su triestemia e rofizal el lo ga riportado anca cua de noi ... per mi no se pol tratar cusi` superficialmente el tema de le migrazioni in epoca pre-storica come che fa chi che alegramente dixi robe tipo "sicome che de cua xe pasadi sia el popolo "A" che 'l popolo "B" alora i do i iera el steso popolo" ... la gente ga le gambe ... tocasi de saver in che periodo che i iera in te 'l steso logo ... e sicome se fa riferimento a tempi che no ne ga tramandado nisuna cronaca no penso che se posi dir gnente de sicuro e che chi che inveze se dixi sicuro de cualcosa 'l imbroia savendo de imbroiar

per una mia opinion spiegada un poco piu` in longo ve rimando a 'l mio intervento riportado in t'un post de Rofizal

Franco


Ursus Canadiensis

Re: de la preistoria a la Trieste romana

Messaggio da Ursus Canadiensis »

refolo ha scritto:Quando go' fatto ricerche sul casato de mio mari', me xe vegnu' fora'un particolar, sul fatto dei Celtic, non metto in dubbio chei se ga' intruffola' da per tutto come la solita storia ...versione Anglo-Sassone.

nel archivio (go' letto tutta la storia) de Firenze del fu' Presidente American
John Fitzerald-Kennedy el iera vegnu' in Italia invita' da un colo grosso del Comun a ciorse l'attestato de cittadinanza Fiorentina.

Lui discendeva dai Ghibellini...lassemo la storia materialmente scritta dai Welfen casato Ducale- (Baviera) Waiblingen castello Svevo in lotta per la corona Imperiale....questo lo savevo alla prima media superiore, ma la
sostanza sta' che qualched'un del suo casato xe emigra' in Irlanda.

E la' xe subentra el suo cognome cambia' con Fitzerald aka Ghiberlini, se omettemo tutto, semo come le bestie del Zoo. La morale sta' che in una maniera nell'altra la discendenza val. Che la sia Imperiale o basada su
una famiglia de contadini, questo xe individuale. nessun pol dir BOO! prima delle ricerche.

Maria aka Refolo
La storia de Celtici a Trieste e in Istria no la xe un sogno dei Anglosasoni. Enciclopedie storiche de tuti i paesi del mondo, inclusa le italiane le riporta. Xe probabile che un zerto povereto, il cui nome no riporteremo, per evitar problemi, gavesi zercà de crear la pura raza romana, de dove che xe oriunda quela gloriosa italiana, ma el jera un tantin s'ciapo in termini de fati storici.

Un picolo spunto (anche quel reperibile più o meno da tute le enciclopedie dele dinastie europee).

La dinastia Welf, (Guelfi o Guelphi) una dele case reali più anziane del’Europa trova le sue origini intornp al’800, in Bavaria e in una parte del’odierna Schwaben (Svevia?) L’oroginale casa Welf xe conosuda come El Casato Vecio perchè quela casa regnante la jera estinta verso el 1055 col’ultimo regente Welf III (Guelfo III)

Nel 1070, el nipote de Welf III, Welf IV che jera imparentà con la familia Este, diventya el Duca de Baviera e asumi el nome de Welf I e con lui comincia La Nova Casa dei Welf (Guelfi). I suoi sucesori xe i suoi fioi, seguidi dopo da Heinrich der Stoltze (Enrico el Fiero) che jera anche el Duca dela Sachsen (Sassonia?) e, dal Heinrich der Löwe (Enrico il Leone) ultimo dei regenti in trono.

La dinastia la diventa la rivale numero uno dei Hohenstaufer che jera i imperadori e i re in Italia e Europa centrale dopo che Heinrich der Stolze (Enrico el Fiero) xe sta meso in pension permanente da Federico Barbarosa intorno el 1180.

Infati, Waiblingen, menzionado cusì, per caso dal Refolo, citadina originalmente fondada dai Carolingi verso el 10mo secolo (che per la cronaca no xe in Bavaria ma a sud de Stuttgart, tra el Rems e Neckar, i dintorni mii mia per un’oto ani, tra l’altro) fazeva parte dela casa dei Hohenstaufer — arcinemici dei Welf (Guelfi), quindi qualsiasi Guelfo no poderia mai far parte de lori. Tra l’una e l’altra fama de Waiblingen, i disi che el Barbarosa sia nato la nel 1125 vedi sito: Friedrich I. Barbarossa .
La dinastia dei Welf la mantien i teritori de Sachsen che po i jera elevadi al statuto de Ducato de Braunschweig- Lüneburg. La stesa dinastia in seguito la se dividi in parechie diferenti casade europee, tra le quali i Guelfi de Hannover che i con l’asension de George I al trono dela Gran Bretagna se insedia la e i diventa i Re Britanici. El loro regno in Inghiltera finisi nel 1837. Xe un’altro sito che podè visitar per quei de voi che se ghe rivè for a col Gnoco.

http://www.s-line.de/homepages/ebener/S.htm#Staufer

Dunque dir che l’ utopico casato Kennedy, sia un originalmente misiado coi Guelfi e perfine dei Guelfi de de Waiblingen comporta un picio detalio che no squara propio ben von la storia dele dinastie europee.

Queste casade nobili le ga alberi genealogici ben precisi. I ghe menziona perfin el nome dei cani e gati che i gaveva, per cusì dir, e pretender che un certo Kennedy dela New England sia un de lori xe totalmente improbabile, gnanche come come una barzeleta.

Come digo la vicenda de quei che per caso un giorno i scopri de eser de provenienza "sangue Blu," xe solo roba de romanzi, giornalini, film e dei mati che i ne ciol pel fioco con tanto de pseudo-ricerche e blasoni disegnadi in Cina. La verità xe che le case regnanti e tute le familie partecipanti le xe ben traciade e rendi la storia del "umile" nobile completamente :out of question".

Orso


Ursus Canadiensis

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Go dimenticà che Friedrich I. Barbarossa . menzionado nel post precedente xe un link, anche quel.

Orso


refolo

celtic world

Messaggio da refolo »

ERUDITO!

ma tutto dopo el 2002, co gavevo scritto mi, nelle mie ricerche? i tui post su' Trieste-mia ? te me ga' ridu', adesso fatte un'esame de coscienza.
Se te neghi dovessimo dimenticar de tutti quei signorotti cioe' ultramilionari discendente de Casade nominade? tiremo via tutte le storie, non servi libri, biblioteche, musei ecc? Cava via le statue, i quadri ecc.


NOI TACA statene zitto! per carita', che mi non vado sul google, go' giornai che parla. Se vedi che te spizza perche' fin'ora non te trovi niente sotto Kociancic......

Maria aka refolo


Ursus Canadiensis

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Soto Kocijančič go trovado 72 pagine piene de links sui siti e soto Cociani, no so gnanche quante. Ma come che go dito, no me fazo idee grandi; ghe semo più de noi col steso cognome e sue variazioni che farmigole soto le scale dela stala de galine.

Zanier ga una novantina de pagine.

Anche i Zanieri i jera sai importanti una volta. Jera un mestier sai utile de far el zanier. I fazeva zane, cesti, cune per i fioi ... te ga voja ti. E quanto a stemi de familia, forsi un faseto de venchi e una carafeta de vin ligài su un scudeto de legno, sora la porta dela casa del vilagio dove che i se guadagnava de viver, venco dopo venco, e zana dopo zana.

Gavemo una roba in comune mi e ti, Maria. Mio nono Vanek, nato a Kocjančič, sora el Risan, visudo a Mugia, A bertochi e morto a Trieste, fiero soldà dela fanteria dela Defonta, jer un zanier de mestier.

Semo tuti la del moto, solo che certi de noi i xe fieri del nostro pasà e dei antenati anche se i jera povereti "plebei"; altri inveze i sogna de eser stadi gente importante... e i paga anche boni soldi perchè qualchedun ghe mandi la storiela del'orso e la prova che i jera importanti, soto forma de un blason (made in China).

E tiramm'a campà, come che disi i Svedesi!

Orso


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ciò muli, gavevimo cominciado coi Celti dele nostre parti e semo finidi ai Guelfi e Ghibellini!! :-D :-D :-D


Ursus Canadiensis

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Ah, Baba! Chi ga dito che la storia la se mai ferma ? :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6:

Orso


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tornando ai misteriosi Veneti ( o Vendi), volevo rilegger cossa che diseva Cesare nel De bello Gallico. ben bon, no solo, come che me ricordavo, lu ( o Labieno el suo luogotenente) ga combattudo con sti Veneti in Bretagna, ma addirittura el xe stado nella loro capitale, che se ciamava, in latin.... Venetia!!! :shock: :-D :-D cioè ghe iera una città che se ciamava Venezia ben prima che la nostra Venezia vegni suso. Ovviamente no xe la nostra Venezia, e le note del libro ricorda che xe la cittadina bretone de Vannes ( una cocola cittadina, la go vista tanti anni fa, ancora col aspetto medieval). Cussì, per confonder ancora de più le idee coi nomi... :-D
e per finir, come la magnemo? sti Veneti qua, che iera in Bretagna, iera Celti o no, tanto per tornar al punto de partenza?


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:T[...]sti Veneti qua, che iera in Bretagna, iera Celti o no, tanto per tornar al punto de partenza?
ben ... se i iera veneti no i iera celti, no te par? ;-)

a propoxito de i veneti bretoni mio nono (papa` de mama) che 'iera de familia de venezia el contava che in familia sua se tramandava el ricordo che c'o xe rivadi i napoleonici ghe iera soldai francexi che i gaveva 'l steso cognome de mio nono ...

no so gnente altro e cusi` no poso dir ne' de 'l perche` ne' de 'l per come che iera sta gente co' 'l steso cognome in do loghi cusi` distanti pero` de sicuro no i saveva gnente i uni de i altri prima de incontrarse ... se dopo sia dovudo a migrazioni recenti, a un caxo o a migrazioni antiche no savesi ... e no steme dir che i cognomi i xe una roba nova: cuel so anca mi, ma xe vero che i cognomi i deriva de altre carateristiche e pol darse che do grupi de persone de 'l steso popolo (e cuindi stese abitudini e cultura) i tiri fora in maniera autonoma i stesi cognomi anca senza saver

e tanto per ciarir mio nono no 'l se ciamava "rosi", "verdi", "fio de toni" o compagnia bela ;-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:
babatriestina ha scritto:T[...]sti Veneti qua, che iera in Bretagna, iera Celti o no, tanto per tornar al punto de partenza?
ben ... se i iera veneti no i iera celti, no te par? ;-)
No xe dito, Cesare li ciama Veneti, ma Cesare no dopra de solito la parola Celti, che mi go visto finora più che altro in version grega Keltoi e me par doprada come sinonimo (almeno ai tempi dei Romani) de Galli. E se Cesare metti Veneti in Gallia, per lu i Veneti xe una sottodivision dei Galli.
In Cesare par che ghe sia dei Celtai che paressi un popolo particolar dela Gallia. E in grego ghe xe i Keltoì i celti e i Kèltai, i secondi in Gallia. e po inveze in latin xe ssai i Celtiberi, che però xe in Spagna.
( e per complicar le robe xe anca i Wendi, che podessi esser i proto-veneti a cui se rifà i Sloveni, e che dovessi vegnir dela Lusazia che xe de qualche parte verso el baltico)


Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”