Dell'avarizia

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8745
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Dell'avarizia

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ieri parlavo cl marì de mia cognada su l'origine dela parola spinazza.

SPINAZZA=avaro
El Doria proponi tre etimologie, ma la più probabile me par che sia da "seràr la spina", taiar i viveri e quindi eser spinazza.

Sinonimo:

CAÌA (con l'accento sulla i e pronuncià come iato e no ditongo come che sarìa con Caia, la moglie de Caio) e dall'etimologia più complessa.

Visto che son qua, demo anche un segno de autoironia viste le mie origini: me par che anche ISTRIAN begni doprà con sto significato, ma me par un poco più blando dei primi due (o me iludo?), diria piutosto "atento al soldo".


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mi "spinazza" lo gavevo sentido anche nel senso de far economia anche de movimenti, no solo de soldi.
Sempre el opposto dele "man sbuse".
Mi go anche ascendenti furlani, e quindi posso dir "furlan, magna m***** e salva el pan" a cui i rispondeva "triestìn, mezzo ladro e mezzo assassin" perchè in occasion del istituzion del Porto franco i gaveva accettado anche gente che gavessi avudo un passato non propio pulito, un poco come la Legion straniera francese.
In genere, chi veniva da una società contadina, sapeva quando costa guadagnarsi il denaro col sudore della fronte e quanto valga la pena di conservare e riutilizzare ciò che si possiede, eliminando ogni spreco: atteggiamenti ora passati in disuso nella società dei consumi ( ma non è detta l'ultima parola..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El nostro dialeto”