sono piccolo ma crescero ha scritto: lun 28 gen 2019, 21:46 Una riflesion su una parola: TRAM
Voi disè tram o tran? Mi go provà a scoltarme e go notado che digo "El tran de Opcina", ma "El tram numero 4". Eforsi digo anche "Tachite al tram"
E voi? Go vardà in tel vocabolarieto e demo per bone tute e due la versioni.
Continuo in un thread a parte perché centra poco col vocabolario.babatriestina ha scritto: lun 28 gen 2019, 22:55 Mi digo tram Ti col mus e mi col tram ì 'ndemo sa Servola doman- tran fa meio rima con doman . Di fati mi de picia disevo Ti col mus e mi col can- fazeva meio rima e po pensavo al mus come bestia de compagnia e no come mezzo de trasporto
Go provà a scoltarme come che parlo. E quel che scrivo val per mi, no vol eser una regola general.
Anche mi digo "Ti col mus e mi col tram", nonostante la rima con can che vien dopo (ma el testo sul Canzoniere triestino de Starec xe tran). Mi me par che quando staco la parola con quela che vien dopo digo tram. Ma quando digo "tran de Opcina" "tran de" ma fa quasi una parola sola e el grupo NDE el me xe comunr quando parlo "ndemo", "ndove", ... Se provè xe solo un picio movimento dela lingua per pasar dala N ala D. Al contrario ghe xe un bel movimento de labri e lingua per pasar dala M ala D. Premeto che imparo solo deso che la M xe una consonante labiale e la N dentale. No go mai savù gnente de sta roba. Son andà a zercarla deso come che stago scrivendo.
Anzi quando digo "tran de Opcina" me par quasi de no dir nè la m nè la n, che le sbrisi quasi via, quasi come se disessi "trade Opcina" stacando legermente la a dala d