Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
babatriestina
Senator
Senator

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

strofinacci di casa
straza de piati
straza de polvere
straza de per tera

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
Eximio
Eximio

Messaggio da Piereto »

Ricordo che essti anche " eser fora de le straze" dove le straze pol eser i panolini, col significato de cominciar a aver una nova libertà.

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina ga scrito che tempo fa la iera in museo, cola mascherina, e che ghe se 'panava i ociai. Ai mii tempi se usava 'sai 'sta frase. El mulo ocialin iera 'ndà in graia cola schila a sbranarse (per i non autoctoni: Il ragazzo era andato in camporella con la fidanzatina e si scambiavano tenerezze) e po el contava: La me ga 'panà i ociai.
Altro modo de dir: ocialin, blaga e blagher, stentar e stintir. 'sto ultimo lo go sentì solo a l’imperfeto, mai a l’infinito. Gavè sentì anca voi?

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

Fioi, devo far una roba e go una voia saltime 'doso de farla. A casa mia se diseva cusì. Anca a casa de altri? Ma volens nolens (nota: so che no xe triestin) devo far. Se me vien un colpo go un problema de meno, ma vedemo prima soluzioni più semplici.

Blues Briso
ixolan
ixolan

Messaggio da Blues Briso »

Ciancele ha scritto: gio 27 feb 2025, 17:16 voia saltime 'doso
Sentida e usada spesisimo... però più nela variante "voja saltime indoso". Comunque se usa anche in italian (almeno ndo che abito mi), qua i zonta anche "...che me scanso."

Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
sono piccolo ma crescero
--

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

El modo de dir xe ben diffuso in tutta Italia:

"Voglia di lavorar saltami addosso, ma fammi lavorar meno che posso"
"Voglia di lavorar saltai addosso, lavora tu per me ch io non posso"

E naturalmente con molte versioni dialettali.

Ce l'ha persino Milano, la città dove, nell'immaginario collettivo, tutti si ammazzano di lavoro: vöia de laurà sàtum adòss.

Solo in friulano non riesco a trovarlo... ;-)

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
sono piccolo ma crescero
--

Invece no me par de trovar in italiano un equivalente al modo de dir

"Muro vecio fa panza"

che me vien in testa ... ogni volta che monto sula bilancia!

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Blues Briso
ixolan
ixolan

Messaggio da Blues Briso »

Ahahahah, questa no la sentivo de una vita... purtropo xe una dura verità

Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
babatriestina
Senator
Senator

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 28 feb 2025, 8:32 El modo de dir xe ben diffuso in tutta Italia:

"Voglia di lavorar saltami addosso, ma fammi lavorar meno che posso"
"Voglia di lavorar saltai addosso, lavora tu per me ch io non posso"

E naturalmente con molte versioni dialettali.

Ce l'ha persino Milano, la città dove, nell'immaginario collettivo, tutti si ammazzano di lavoro: vöia de laurà sàtum adòss.

Solo in friulano non riesco a trovarlo... ;-)
a casa mia iera apunto
Voia de lavorar saltime adosso- lavora ti per mi che mi no posso

SEmo in stagion

Ciacole no fa fritole

( pensavo ieri frizendo fritole)
( e po penso che gaverò za ricordado ala fiera de san Nicolò: Sempre calda la fritola de siora Gigia" ma mama me ga dito che iera meo no ripeter/ se parlava de sostituti de altri termini)

babatriestina
Senator
Senator

e per le riunioni conviviali
Chi magna solo crepa solo

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ven 28 feb 2025, 9:50 e per le riunioni conviviali
e chi magna in compania el diavolo se lo porta via. :clapping_213:

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 28 feb 2025, 8:35 Invece no me par de trovar in italiano un equivalente al modo de dir

"Muro vecio fa panza"

che me vien in testa ... ogni volta che monto sula bilancia!
Balanza fa rima con panza. Mi go fato slargar al masimo tute le braghe. Adeso anche le tirache non tira più e devo crompar un toco o de stofa par zontar de drio. Co' se ga una zerta età se cala e xe dificile trovar gente vecia come mi con panza. Mi muso, man e pie solo pele. Ma la panza no, la panza no .... Insoma un atleta ga altra figura. ;--D

sono piccolo ma crescero
--

Sentida tnte volte. Che significato te ghe daria? Che bisogna condivider quel che se ga? O xe un significato tropo "buonistico"?

sono piccolo ma crescero
--

Ciancele ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:03 Co' se ga una zerta età se cala e xe dificile trovar gente vecia come mi con panza.
No sarà miga che chi che ga la panza mori prima? :-D :wink:

Piereto
Eximio
Eximio

Messaggio da Piereto »

Forsi go guardado mal , gavemo patatrac ma no gavemo patasgnac.

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:07
Ciancele ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:03 Co' se ga una zerta età se cala e xe dificile trovar gente vecia come mi con panza.
No sarà miga che chi che ga la panza mori prima? :-D :wink:
No, parchè altrimenti mi dovaria esser za morto, e za diverse volte. Xe che dopo una zerta età, disemo dopo otanta, te magni de meno e te cali. Mi za de qualche mese a 'sta parte magno solo do volte al giorno. Te la conosi? Magnaremo una volta al giorno e la sera faremo el pal. Solo el bever no go calà: 3 o 4 volte al giorno. :cheezy_298:

babatriestina
Senator
Senator

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:05
Sentida tnte volte. Che significato te ghe daria? Che bisogna condivider quel che se ga? O xe un significato tropo "buonistico"?
io l'ho sempre interpretato che chi non ha condiviso pasti ( e vita) con gli altri si ritroverà solo nei momenti cruciali

Adesso mi è venuta in mente " Arlechin se confessa ridendo" nel senso che a volte ciarlando si rivelano fatti o dettagli che si farebbe meglio a tacere

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ven 28 feb 2025, 11:45
sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:05
io l'ho sempre interpretato che chi non ha condiviso pasti ( e vita) con gli altri si ritroverà solo nei momenti cruciali

Adesso mi è venuta in mente " Arlechin se confessa ridendo" nel senso che a volte ciarlando si rivelano fatti o dettagli che si farebbe meglio a tacere.
Penso che no sia la vita. Se disi anca, pal steso motivo: Chi bevi solo crepa solo. Quela de Arlechin xe vecia.

sono piccolo ma crescero
--

Piereto ha scritto: ven 28 feb 2025, 10:41 Forsi go guardado mal , gavemo patatrac ma no gavemo patasgnac.
No e no lo go mai sentido. E no saveria cosa meter come significato, quindi se volè che lo meto nel vocabolario me dovè dircosa che el vol dir.

babatriestina
Senator
Senator

un'espressione che usava l a nostra vecchia cuoca, nata nell'ottocento,e che parlava un dialetto triestino che risentiva un po delle sue origini austroslovene: per dire ironicamente che qualcosa era eccezionale ( dl tipo finalmente ti sei deciso a..) diceva " Scriveremo su napa " cioè scriveremo sulla cappa del camino

Torna a “El nostro dialeto”