Mia Mama la ga semper lavora' la ga fato piu'de 20 ani in Jutificio triestino, la xe restada vedova con 2 fioi e mi iero el piu'grande de 14 ani. Ve go dito questo perche ve rende' conto come che iera le robe per noi durante la guera. Ierimo vestii de strazze, con le scarpe rotte, e no se trovava gnanche savon per lavarse, el magnar bisognava rangiarse el meo che se podeva.
Tornemo al Primo de Maggio1945. A qualche centinaio de metri dal sbocco de Via Dell' Istria, sul piazzal Valmaura a la man destra verso el Stadio, iera un ex deposito dela Sussistenza del' Esercito Italian , e xe la' che el presidio tedesco se ga anída'. I iera in svantaggio perche i iera in vallata , i Drusi occopava tute le case e campagne dele alture Servola, in poche ore i tedeschi xe stai soverchiai. El giorno dopo mi e mii due compagni " ierimo in 3 " gavemo salta' el muro de sto deposito in cerca de magnar o de vestir. El posto iera ocupado dei Drusi e co i ne ga visto i ga acenna' vegnì, vegnì aiutarne a far pulizia , iera muli-cavai morti del combattimento, nele barache sui tavoli iera piati de scatolame mezi magnai, bombe a man, divise de militari italiani ,tedeschi, scarpe ecc... Quando che gavemo fini' noi muli se gavemo impieni' un grande zaino per omo de vestiario , scarpe per portar a casa: come che andavimo verso el cancel d'uscita, piantonà de sentinele Drusi, iera uncaro de Drusi che andava fora, mi che me iero vesti' de militar con la bareta e tuto, col zaino in spalla meto un brazo sul caro e camino con lui, i mii due amici i iera un 10 passi indrio. Mi vado fora col caro, i mii amici co i riva sul porton i Drusi ghe ga ciolto tuto e i xe vegnui casa senza gnente. Cussi' xe fini' quel giorno. Ciao coce