Cos'è la Mitteleuropa

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Friedrich Naumann Mitteleuropa ( xe lu che ga inventado el termine)
ma el testo più completo xe in tedesco
http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Naumann
Grazie Baba!!! Xe un'ora che cerco disperatamente fonti un poco più corete! Come sempre el tuo aiuto xe prezioso! :-D (magari no nela direzion da ti desiderada :wink: )

Proprio sul sito tedesco de Wikipedia go finalmente trovado una cartina coreta de l'Europa Centrale o Mitteleuropa che dir si voglia (vedi alegato).

Me par che ogni ulteriore comento sia superfluo! :twisted:
Allegati
La vera Mitteleuropa (da Wikipedia tedesco)
La vera Mitteleuropa (da Wikipedia tedesco)


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Su Wikipedia inglese i ga preso sta cartina, i la ga modificada come ghe conviniva e poi i la ga postada! :evil:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Go aportado qualche picola (sai picola) corezion a Wikipedia italian e inglese, speremo che no i le canceli. (ghe xe proprio una guera su sti argomenti)


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

te pol solo che scieglier, quel che te fa comodo te ciol, e quel che no te piasi te scarti come ignorante... ecco un altra
dalla medesima pagina
Immagine

e ghe xe questo passo, tradusi o fatte tradur
Geschichte des Begriffs Mitteleuropa [Bearbeiten]

Der Begriff Mitteleuropa war zunächst ein politischer Begriff, der jedoch unterschiedlichen Zielsetzungen gedient hat. Er kam in der Mitte des 19. Jh. auf, als Constantin Frantz eine Föderation „Mitteleuropa“ aus Deutschland, Polen und Donauslawen vorschlug, um ein Gegengewicht zu den Großmächten Russland und Frankreich zu schaffen. Ähnliche Ideen waren auch in der Nationalliberalen Partei verbreitet, so bei Friedrich List und Heinrich von Gagern, die ein deutsch-österreichisch geführtes Mitteleuropa von Hamburg bis Triest propagierten.

opur de un'altra pagina wiki:
Immagine
con questo comento che me par appropriato
Central Europe is the region lying between the areas of Eastern and Western Europe. In addition, Northern, Southern and Southeastern Europe mean different regions, but in some way they may or overlap into Central Europe. The term has come back into fashion since the end of the Cold War, which had divided Europe politically into East and West, with the Iron Curtain splitting "Central Europe" in half. The understanding of the concept of Central Europe varies considerably from nation to nation, and also has from time to time.
Mi sottoscrivo l'ultima frase.
Mi diffido un poco de certe definizioni de Mitteleuropa, per una question storica, che trovo in un passo de una bozza de Wiki
Germany and Austria-Hungary's claims to the lands of "Mitteleuropa" in World War I and success in attaining them in 1918, would lay the foundation of the concept of Lebensraum (living space) by the Nazi regime years later.
e anche per questo articolo, che me lassa una fiadin diffidente nei confronti de un zerto revival mitteleuropeo contemporaneo:
http://www.springerlink.com/content/p33x464j54556706/

da cui riporto questo passo
Abstract The analysis in this article addresses the resurfacing of Mitteleuropain the populist discourse or, more precisely, the use of Mitteleuropa-ideas in the political strategies of the Austrian FPÖ (Austria's right-wing `Freedom Party'). The plans of the future European assessment spread by the European right-wing populism have an ambiguous character, which partly reproduces the ambiguity of the traditional definitions of Mitteleuropa in the debate at the beginning of the twentieth century. The article shows that the FPÖ's use of the concept of Mitteleuropa must be analysed with regard to the problem of the Austrian identity, because the ambiguous status of an ‘Austrian identity between Mitteleuropa and German re-union’ is the most important condition underpinning the emergence of the FPÖ. Secondly, the choice of a particular idea of Mitteleuropa - the Mitteleuropa defined by principles of exclusion, by a strong German culture and identity (Kulturnation), and strict reference to a Volksgemeinschaft with a territory and a culture that are juxtaposed to a cosmopolitan and liberal idea of Mitteleuropa- reveals the FPÖ's historical legacy and its opposition towards democracy and the representative institutions.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No saria de tacarse su questo thread?
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?t=1643
Cos'è la Mitteleuropa
inveze che in musica leggera? :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Caso mai dividi in due el topic, dove se parla de musica e dove no e poi taca questa ultima parte.

Comunque vedo che no te se arendi mai! Prima te me proponi una cartina che comprendi el Trentino ma no el FVG, poi una che comprendi la Toscana!! e un'altra che se riferisi a una proposta. Quela che go preso mi no xe la più comoda, ma xe scrito soto "Mitteleuropa zu Beginn des 21. Jh.". No stemo andar ai tempi de Hitler (per fortuna sparido da più de mezzo secolo) o ancora più indrio e nianche a posibili, ma non ancora reali, ipotesi future.
Quanto al testo che te citi, mi legio anche "Mitteleuropa von Hamburg bis Triest propagierten" che poi saria "la Mitteleuropa da Amburgo a Trieste".

Se poi te me prendi fonti anglosassoni, che magari (no go ben capido ma cusì me par) critica la Mitteleuropa, come la metemo col Commowealth? adiritura erede del colonialismo.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

La realtà xe che connubi culturali come Mitteleuropa, Alpe Adria, ecc. in Italia fa paura, perché mostra el falimento de una politica de anulamento dele tradizioni locali. Ma almeno FVG e Alto Adige ga un misto de culture e tradizioni miste molto profonde, che no se pol sradicar cusì facilmente (per fortuna). E xe proprio questo multiculturalismo che divien el motivo base de una ricerca de una fratelanza centroeuropea, non dominada da culture più forti, anche se l'inclusion dela Germania sposta un poco l'ago dela bilancia (e per quel mi no son molto favorevole a considerarla dentro, ma non son mi che decido :wink: ). Gavemo un saco de lingue: tedesco, italian, ungherese, sloveno, croato, slovacco (no so se esisti anche el boemo), romeno, furlan, ladino e anche molti dialeti come el nostro. L'origine dele popolazioni xe ancora più variegada, lo savemo ben, e no xe una novità de questi ultimi anni come pol suceder per altre parti dela penisola. Anche le religioni xe numerose e ben presenti nel teritorio. Xe una ricchezza de cui dovesimo andar fieri e no cercar de distrugerla come fa i nazionalisti.

Quindi ala fine no stemo confonder quel che podeva eser el tentativo de espansion nazista con una libera asociazion de stati o parte de stati che se identifica in questa vision aperta del mondo. Xe due oposti e se uno non distingui la diferenza faria meio a netarse i ociai :wink: (no xe una batuda per ti, Baba, ma per qualche nostro politico).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

alora, cerco de ciarir la mia posizion: mi, dopo letture varie, me go convinto che la definizion de Mitteleuropa xe una definizion ambigua, che ognidun la presenta a modo suo , confini inclusi, e xe questo che volevo provar, no che approvo l'una o l'altra definizion. :-D
E dela mia formazion logico-matematica, son certa che se no se se metti dacordo sule definizioni, no se pol far un ragionamento perchè se pol parlar de robe diferenti, apparentemente col stesso nome.
La confusion xe nata za cola genesi del termine ( che storicamente dovessi esser el libro Mitteleuropa del 1915) e me par che chi che ga usado el stesso termine in contesti diversi no ga sempre fatto ingenuamente, ma lo ga fatto per piegar le definizioni za note ai propri scopi politici o culturali. Per questo mi diffido del termine e evito de doprarlo, perchè per mi l'ambiguità no xe cavabile e suggerisso de usar altri termini come regioni geografiche centroeuropee, regioni di cultura tradizionalmente tedesca, regioni che hanno fatto parte dell'impero austroungarico a seconda del contesto.
ti inveze te ga scelto una de queste definizioni ( regioni che hanno fatto parte dell'impero austroungarico, paressi ) e te la ciapi come unica giusta definizion de Mitteleuropa e te definissi sbagliade tutte le altre. Purtroppo, in questa maniera avallando el zoghetto de chi che applica a una delle definizioni le proprietà che inveze ghe competeva alle altre.

Vedo adesso la tua risposta, e me par de vederghe un'altra definizion: regioni europee multilingui. Ma in tal caso, no vedo perchè fermarse al solo ex impero austroungarico e no considerar per esempio i catalani o i svizzeri e perchè no valloni e fiamminghi?
nb el boemo no xe una lingua, ma xe el ceco: eco, mi trovo inveze che sta frammentazion in microregioni storiche e linguistiche staghi dando facilmente logo a piccoli e spesso intolleranti nazionalismi locali, pericolosi nè più ne meno de quei nazionali e per questo ghe ne diffido


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Go letto attentamente quanto sora, e me sento un poco deluso perche me par che l'idea de Mittleuropa par de divider la gente invece de unificarla.
A mi me pareva che l'idea de l'Unione Europea iera assai migliore.
In riguardo ai grandi Compositori menzionai i se de fama mondial, e i xe tuti ben conosudi universalmente, perfino nela lontana Australia per quel che i xe, sia Tedeschi, Austriachi, Unghereresi, Bohemi ecc...
Ciao Coce :-) By the way, we have straied a long way from "Musica Leggera"


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:mi trovo inveze che sta frammentazion in microregioni storiche e linguistiche staghi dando facilmente logo a piccoli e spesso intolleranti nazionalismi locali, pericolosi nè più ne meno de quei nazionali e per questo ghe ne diffido
Su questo purtropo son d'acordo. Za dispute in cui al posto del "ci sono anch'io" se senti dir "ti no te ghe son", no xe molto bele. Lo scopo saria quel de unir, no de divider. E l'idea de unir popoli e culture speso tanto diverse me affascina. Sempre nel rispeto dela propria, oviamente. Lo vedo come un segno de amicizia, fratelanza. Se podesi starghe dentro tuti saria ancora più bel, ma bisogna andar cauti, come se fa per l'Europa. Certe culture e tradizioni ga molte robe simili, altre ghe ne ga in contrasto. Sopratuto un punto fondamentale dovesi eser quel de amar e rispetar le culture e tradizioni altrui e no impor mai la propria, come se ga speso dito. Se manca questo, va tuto a rodoli.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: Post subject

Messaggio da rofizal »

Coce ha scritto:me par che l'idea de Mittleuropa par de divider la gente invece de unificarla
No poso parlar per i altri paesi dove non vivo, ma credo che in Italia la xe sentida anche come desiderio de salvar cultura e tradizioni proprie contro nazionalismi non sentidi. Adeso i confini xe aperti e l'idea de stati diversi tendi un poco a disolverse, almeno un pocheto. El desiderio dela gente, o de una parte dele persone, pol eser quel de no volerli proprio più quei confini, nianche in termini astrati. Cusì el pensar a una grande comunità con i paesi confinanti pol eser un desiderio positivo, basta con i odi e le rivalità, speso creadi dai governi.

Che poi tuto questo veni sfrutado anche politicamente, come ad esempio per unir de più i stati de l'est ex URSS, questo xe un altro discorso, ma no nasi dala gente ma dai politici.

L'Europa unida xe una roba belissima, ma pel momento la xe molto in man ai politici. Se varda i interesi economici in primo logo e poi tuto el resto. I sentimenti dela gente no interesa più de tanto. Almeno questa xe la mia sensazion.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mi preferisso l'Europa unida, più ampia, senza le ambiguità e le limitazioni dela Miteleuropa. Che po la sia doprada come strumento economico, ben, anche le Germania ga cominciado con un Zollverein... e anche Alpe Adria gaveva cominciado economicamente, se no me sbaglio.
Purtroppo me preoccupa propio che la nozion de Europa staghi affondando in municipalismi nazionali o regionali e in regolamenti burocratici. E in realtà la ghe stava fazendo paura fin ai USA. La gente rugna contro el Euro perchè se sfoga per i fallimenti economici locali, mentre el xe una dele monete più forti del mondo. E inveze mi sperassi in una unificazion in meo anche dele regole economiche a livello europeo, che podessi migliorar arretratezze e pastoie legali, e in questo ghe metto anche l'Italia, che de un'Europa moderna gavessi molto de imparar.. come che l'Europa podessi esser un volano de miglioramento economico per tutti i novi stati dell'Est che ghe xe approdai e che inveze xe spesso snobbai dei cittadini soprattutto dell'ex Europa occidental. E per questo me riferisso a tutta l'Europa, no solo alla parte più o meno central che se fregia del titolo de Miteleuropa.

MOD go taiado e spostado qua, che me pareva el topic più giusto, via dela musica leggera.. /MOD


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:MOD go taiado e spostado qua, che me pareva el topic più giusto, via dela musica leggera.. /MOD
Te ga fato ben! Grazie! :-D


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

legio che ieri anche la Cancelliera tedesca Angela Merkel ga dito che ghe piasi Trieste, cussì Mitteleuropea - conta el Piccolo. :-D :-D :-D
Chissà cosa che xe la Miteleuropa per ela.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

I podeva portarla a magnar de Pepi ;--D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:I podeva portarla a magnar de Pepi ;--D
e inveze el menu iera tricolor :-D :twisted:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

no podo imaginar come 'iera un menu tricolor', peró me pias sempre le vosse beghe! :lol: :shock: :lol:


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Elisa ha scritto:no podo imaginar come 'iera un menu tricolor', :
Allora, dal Piccolo di oggi: l'addobbo floreale della sala era nei colori della bandiera tedesca ( rose gialle, rosse e black baccarat), e il menu tricolore era:
Antipasto: insalata caprese con Sauvignon Vieris vie di Romans anno 2006
Primo: Pennette ai quattro formaggi, al pomodoro e basilico e al pesto ( senza aglio, chiesto dal Premier- sono le streghe o i vampiri che si allontanano con l'aglio? pensierino venutomi ora in mente) con Merlot Keber 2006
Secondo: Tagliata di chianina con rucola e giardinetto di verdure con Ramandolo La Roncaia 2006
Dessert: plateau de fromages, gelato fiordilatte, pistacchio e fragola, biscottini. caffè e grappa Nonino.

Per gli accompagnatori il menu era diverso:
lonza marinata con radicchio di Treviso e noci, insalata di polipo con rape rosse, baccalà mantecato con ventagli di polenta, cestino di polenta con fonduta, fagottini con verza, zucca e finferli, gnocchetti di zucca con ricotta e risotto ai porcini, formaggi, frutta, bavarese in salsa di lamponi torta di mele, torta di zucca e Sacher.

Il menu era organizzato a catering dalla signora Anna Rosa Floreani, di Porcia, quindi friulano e questo spiega i vini


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8735
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Pasta al pomodoro, pasta ai 4 formaggi e pasta al pesto, così almeno l'hanno raccontata per televisione.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Pasta al pomodoro, pasta ai 4 formaggi e pasta al pesto, così almeno l'hanno raccontata per televisione.
vedi la differenza fra un effimero commento televisivo, e la consultazione con calma della carta stampata :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”