babatriestina ha scritto: dom 14 ago 2022, 12:06
però xe de dir una roba

raramente in viaggio, co magno pesce, i me meti le posade de pesce ( e anche amiche mie a Trieste no sa cossa che le sia)- mi no magno i ristoranti de lusso! e la magior parte dele volte, anche in ristoranti bastanza semplici, i ne ga cambiado le posade dal antipasto al secondo. no el " tenete le posate" che par ormai standard nei viaggi de gruppo in Italia!! ma se i cambia e lava i piatti, perché no i dovessi farlo cole posade? e perché mi dovessi magnar la carne o le pesse col piron sporco per dir de sugo de pomidoro?
e no se discuti, due biceri un per vin e un per acqua che de noi spesso e volentieri xe un solo come se se bevessi sempre bevanda
Anca mi magno in ristoranti da betola a discreti, de luso solo taliani e solo se go fliche. Un bicer de nero 16 euro. Ma in ristoranti ciamemoli boni i te cambia el piron. Qualche volta, quando che magno prima una metà e dopo l'altra, i me ga cambià piato, piron e cortel za dopo la prima metà. Ma no in tuti. In qualche ristorante i te porta el vin sfuso in bocaleti de un quarto. Là i te meti tre biceri: un pal nero, un pal bianco e un par l'aqua. Ma no in tuti. Mi no iero in Bretagna, solo in Normandia. E anca in Belgio. No stemo parlar de pedoci, parchè li so far mi meio.

Un fato xe che se te te senti a una tavola ben apareciada, xe un piazer più bel. Mi a Tour nel 1986. La sera, dopo le visite ai castei dela Loira, un bel tavolo con una tovaia de tre quintai, tanti biceri e tanti pironi e cortei e bon magnar e bever. No ocori eser prosaici par goder.