El Porto Franco

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.

Quando xe finido a Trieste el regime de Porto Franco?

El ghe xe ancora, nol xe mai finido
4
50%
Ala fin del Otocento
4
50%
nel 1918 al arivo del Italia
0
Nessun voto
Coi tratati de pase dela II guera mondial
0
Nessun voto
Coi acordi de Osimo
0
Nessun voto
No so, e no me interessa
0
Nessun voto
 
Voti totali: 8

Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

El Porto Franco

Messaggio da babatriestina »

Tutti sa ( o fa finta de saver :wink: ) che el Porto Franco xe stado concesso a Trieste ( e Fiume) de Carlo VI nel 1719, ma fin quando el ga durado?


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Go votado alla fine dell' Ottocento, ma la data precisa no la so. No go mai capido perché el porto franco i lo gaveva eliminado e go anca una certa confusion su quel che el termino implica. Se aplicava solamente a una parte interna del porto (tipo Punto Franco) o a tutta la cittá? E cossa voleva dir in termini fiscali? Che tute le merci importade e esportade le iera esenti de imposte?

Mi credo de capir che co la apertura de Canal de Suez e la inaugurazion de la ferovia meridional, la funzion esclusivamente comercial de Trieste la cambia dramaticamente: inveze de esser un cittá-mercato dove se vendi e se compra, Trieste diventa el portal dove obligatoriamente passava i prodotti importadi per tutto el Impero Austrungarico.

Ma come sto cambio ga afetado Trieste? In fati me par che el periodo de magior auge della zitá xe dopo l'eliminazion del Porto Franco, (anca se magari questo gaveva risultado in un aumento dei prezi dei prodoti de prima necessitá ai consumatori triestini).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Xe proprio quel che stago zercando de capir anca mi... :-D e go messo el post per veder se gavemo tuti poche idee ma ben confuse..
perchè de una parte i ne disi che Trieste xe nata e vivi del porto franco, de l'altra i disi che la xe cressuda con l'abolizion del porto franco, ma istesso zerte robe nosepol per via del portofranco de maria Teresa..
mi me par che i scrivi sta roba per insempiar la gente...


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Manifesto in modo s'ceto tuta la mia ignoranza, ma a mi me par che in te 'l porto ghe sia ancora un regime de franco IVA e dazi ... e difati ghe xe la finanza che controla le porte e no se pol andar dentro e fora (sopratuto fora) come che se vol.

Mi ani indrio lavoravo per una dita che fazeva manutenzioni e gavevimo clienti inporto novo ... cuel de 'l molo VII, per capirse ;-D (che se no cua c'o le varie epoche me dixe` che 'l novo el xe el bacino S. Carlo perche` el vecio iera el madrachio ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D)

Ma per tornar a 'l discorso, mi per andar dentro co' 'l auto gavevo un permeso special e dovevo tignir agiornada la lista de i ordegni che me portavo drio perche` ogni tanto la finanza la controlava e se iera iregolarita` se ris'ciava de finir dentro per contrabando.

Che dopo no i se la ciapasi con noi che andavimo a lavorar dentro xe anche un fato, pero` un per de volte i me ga controlado pezo che no a 'l confin co' la yugo ... cuindi mi diria che in parte cualcosa ga de eser restado.

De sicuro no xe piu` tuta la cita` ... ma in te i punti franchi vecio e novo el regime el ghe xe ancora. O almeno el iera fin a 'l 1990 circa.


Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:Manifesto in modo s'ceto tuta la mia ignoranza, ma a mi me par che in te 'l porto ghe sia ancora un regime de franco IVA e dazi ... e difati ghe xe la finanza che controla le porte e no se pol andar dentro e fora (sopratuto fora) come che se vol.
Ma questo no dovessi esser indipendentemente del porto o punto franco? perchè ogni porto xe a suo modo confin col mar? se mi vado fora de Italia per strada passo un confin ma se vado fora de Italia per mar, no passo un confin co vado fora dele aque teritoriali? e visto che no se pol meter el doganier al limite dele aque teritoriali i lo meti al ingresso del porto..
o messa in altro modo, se un porto no xe porto o punto franco, se pol andar e vegnir cussì senza che nissun te disi gnente? e ciaparse su cola propia barca, andar al estero , comprar quel che te vol e nissun te disi gnente?
mi pensavo che fussi una question de aliquote de tasse , ribassade per certe merci se le passa per certe zone...


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Varda ... de precixo no savesi, pero` de cuel che me par de ricordarme le merci in te la zona de 'l porto le se movi e le vien tratade (vendude e comprade) franco IVA. De 'l resto no xe miga finanza in ogni logo indove che se pol tacarse co' la barca ... e inveze in ogni logo indove che te pol rivar co' la barca te pol far contrabando.

In Sacheta o a poto S. Roco o a 'l bacin S. Giusto no ghe xe la finanza ... e anche la` xe barche che vien e va. Xe pacifico che no xe la stesa roba, perche` no xe porti comerciai, pero` se fusi solo che un problema de controlo de contrabando magari i metesi i finanzieri anche la`.

Per mi el punto franco xe proprio un logo atrezado indove che se ga un regime simile a l'extrateritorialita` ... pero` su sto punto ghe volesi una consulenza de cualchedun che mastiga ben 'l argomento :-)

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Quel che xe sicuro xe che nel 1891 Vienna cava a Trieste el privilegio de città franca limitandolo al punto franco del porto.
apunto, e i triestini al momento ga cominciado a rugnar che xe la fin dela bubana, per po scoprir che la cità cresseva ancora e el trafico del porto ( magari complici alcune situazioni internazionali -el mitico 1913 coincidi cola quasi chiusura per guerra de Salonicco) xe cressudo anca dopo.
Ma me piaseria aprofondir la storia. Perchè i lo tira in ballo tropo spesso.


Tu1

Messaggio da Tu1 »

Ahiahiahi..... :'-( :'-( :'-( ....no saver 'ste robe de Trieste... :'-( :'-( :wink: :wink:


dal sito dell'IIC di Genova, che go scelto perchè me par el più completo....

"I traffici del Porto di Trieste devono molto al Regime di Porto Franco, introdotto nel 1719 e tuttora valido per gran parte dell'area portuale (articolata in cinque punti franchi: punto Franco Vecchio, Punto Franco Nuovo, Punto Franco Scali Legnami, Punto Franco Oli Minerali ed Punto Franco Industriali) che, pertanto, è considerata fuori del territorio doganale dell'Unione Europea.


Di conseguenza gli operatori possono godere di condizioni operative finanziarie molto favorevoli:

Le merci provenienti via mare possono essere introdotte liberamente nel Porto Franco, indipendentemente dalla provenienza, destinazione o natura, senza essere soggette a dazio nell'ambito portuale;

Le merci possono restare in deposito, all'interno del porto, senza limiti di tempo e possono essere spedite verso destinazioni oltremare senza bisogno di dichiarazione doganale comunitaria;

Nei Punti Franchi commerciali esistono depositi permanenti di merci estere sulle quali possono essere liberamente eseguite operazioni commerciali come imballaggi, reimballaggi, etichettature e campionature;

Su queste merci sono possibili - previa autorizzazione amministrativa – anche trasformazioni industriali;

Per le merci importate nel mercato comunitario, attraverso il Porto Franco, i relativi dazi ed imposte doganali possono essere pagati con dilazione sino a sei mesi ad un tasso d'interesse ridotto;

Le merci che entrano nell'area portuale via terra dal territorio comunitario, vengono considerate come esportate all'atto dell'immissione e possono essere imbarcate in qualsiasi momento mentre, quelle provenienti dagli stati esteri, sono considerate merci in transito;

I trasporti su mezzi stradali pesanti, provenienti o diretti al porto di Trieste, che attraversano i valichi con Austria o Slovenia fruiscono di un regime di traffico diretto agevolato;

Anche il transito di merci su ferrovia gode di un sistema doganale semplificato. "


Eco, quando uno legi 'sa roba e dopo el pensa cossa xè ogi larga parte dei punti franchi, vien assai de pianzer, e vedi quanto in basso xè cascada questa zità :'-( :'-( :'-( .

Per la cronaca, a Trieste da gennaio 2006 non esisti più Trieste Centrale scalo merci, ovvero el terminal feroviario che insisteva sul punto franco vecio e el Porto Vecchio in generale. Allegria!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go leto, zerco de capir le conseguenze de questo e domando:
iera queste le condizioni anca del porto franco de tutta la città de Maria Teresa? e la finiva dove che iera i cosideti "dazi" ( mia mama ghe ciamava dazio un punto vizin Cedas..)?
al passaggio del porto franco de tuta la città al punto franco del porto quali iera ( 1891) i punti franchi?
come la xe stada recepida sta normativa nel primo trattato de pase dela prima guera mondial? Nel trattato de Versailles?
e me fermo qua, visto che semo nele sezion storica fin ala prima guerra.
( me par che comunque el discorso del protofranco ghe xe anche nei vari trattati dela fin dela seconda guerra..)

Magari nella sezion porto, me piaseria capir altre robe:
el colegamento fra questo e l'istituzion de l'Ente Porto, che vantaggi e svantaggi ghe fussi a aver altre attività , commerciali ma non necessariamente portuali, o altro nelle zone dei punti franchi, e se per far altre attività ocoressi cambiar la formulazion dela concession dei punti franchi.
Dimenticavo: in Italia e in Europa ( CEE) chi ga istituzioni simili, precise o diferenti?
no so se me son spiegada, forsi aprofondindo ariverò a por meo le domande.


Tu1

Messaggio da Tu1 »

el colegamento fra questo e l'istituzion de l'Ente Porto, che vantaggi e svantaggi ghe fussi a aver altre attività , commerciali ma non necessariamente portuali, o altro nelle zone dei punti franchi, e se per far altre attività ocoressi cambiar la formulazion dela concession dei punti franchi.
Dimenticavo: in Italia e in Europa ( CEE) chi ga istituzioni simili, precise o diferenti?


L'Ente Porto no c'entra, jera el precursor dell'Authority, e lo gaveva tuti i porti; no so miga come che funzia con le "altre atività" ma da come i ga piconà l'off shore la vedo dura l'estension dela franchigia per atività extra-portuali (tipo industriali) se non precisamente specificà nel Tratato de Londra del '48 (tipo che ne so: "franchigia prevista per le attività dei servizi"); no penso che i ne lassi cambiar la formulazion cussì facile, se no sarìa la fila; e no me par che in Europa esisti altre realtà de franchigia portuale; vero xè che l'Europa no pol farghe gnente ala nostra franchigia portuale, essendo de ambito ONU.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tuco ha scritto: no so miga come che funzia con le "altre atività" ma da come i ga piconà l'off shore la vedo dura l'estension dela franchigia per atività extra-portuali (tipo industriali) se non precisamente specificà nel Tratato de Londra del '48 (tipo che ne so: "franchigia prevista per le attività dei servizi"); no penso che i ne lassi cambiar la formulazion cussì facile, se no sarìa la fila; e no me par che in Europa esisti altre realtà de franchigia portuale; vero xè che l'Europa no pol farghe gnente ala nostra franchigia portuale, essendo de ambito ONU.
1-ma altre attività, podessi fisicamente gaver sede in zona portual franca, magari senza franchigia doganal o no?
2-gnente gnente gnanche ale città tedesche del Nord , o Rotterdam?
3- go postado un link a una relazion sula parte legal e la storia nela sezion sul porto in Trieste e il mare, perchè xe più situazion atual che storia

(Scuseme, mi fazzo a volte domande che a un esperto pol parer sempie, ma credo che a volte anche a partir de domande banali possi vegnir fora risposte interessanti)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Adesso ve riporto un passo, trovado su un sito storico, che conta una storia più o meno del'epoca che stemo parlando. Ve meterò un pochi de XXXX per cavar i nomi e vedemo se savè de chi che se parla. Per mi xe stada una sorpresa ( ametto anca qua la mia ignoranza) e me ga colpido perchè xe espressioni che me par de gaver za sentido de altre parti:

Queste leggi prevedevano la concessione di immunità, privilegi ed esenzioni ai mercanti, di qualsiasi provenienza, ma non solo. Le leggi garantivano anche e soprattutto libertà di culto e di professione religiosa e politica. Chiunque fosse stato ritenuto colpevole di qualsiasi reato (con alcune eccezioni, tra le quali l'assassinio e la falsa moneta) aveva garantita libertà di accesso alla Terra XXXXX . Di seguito l'incipit

"...A tutti voi, mercanti di qualsivoglia nazione, Levantini, Ponentini, Spagnoli, Portoghesi, Greci, Tedeschi, Italiani, Ebrei, Turchi, Mori, Armeni, Persiani ed altri [...] concediamo [...] reale, libero e amplissimo salvacondotto e libera facoltà e licenza che possiate venire, stare, trafficare, passare e abitare con le famiglie e, senza partire, tornare e negoziare nella città XXXXXXX ..."
Queste leggi daranno a XXXXXX, nel tempo, le caratteristiche di città cosmopolita, tollerante, multirazziale e multireligiosa. A chiunque sarà consentito professare il proprio culto e molte saranno le chiese e cimiteri costruite dagli appartenenti alle varie comunità religiose e straniere: ebrei, armeni, greci, olandesi.
Nel 18XX, la città perderà le franchigie doganali e cesserà di essere porto franco. Questa deliberazione provocherà un drastico calo nelle attività commerciali e nei traffici marittimi, ma la nascita e lo sviluppo del Cantiere Navale XXXXX , da lì ad un paio di decenni, farà cambiar volto alla città e vi farà affluire nuove risorse, trasformandola in un centro industriale.


De cossa se tratta? :-D :-D :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La Toscana ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:La Toscana ?
Esatto!!! bravo, 9 ( no 10 perchè manca el riferimento preciso)
Livorno, 1587, leggi livornine emanade dei Medici che prevedeva per Livorno una version simile del portofranco de Carlo VI
La Jo no se gaveva acorto? :wink: :-D


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Seguo anche questa discussione..ma per me è un po' "capsiosa"...non ci ero arrivata per nulla, anche perchè non ci sono espressioni tipiche nel testo, mi pare.
Cmq, Livorno è in effetti una città abbastanza segnata da vare etnie e tradizioni...certamente meno bella di Trieste, ma con un suo fascino particolare e schietto.

Non ci ero arrivata :P ;)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tirabaralla ha scritto:Seguo anche questa discussione..ma per me è un po' "capsiosa"...non ci ero arrivata per nulla, anche perchè non ci sono espressioni tipiche nel testo, mi pare.
Cmq, Livorno è in effetti una città abbastanza segnata da vare etnie e tradizioni...certamente meno bella di Trieste, ma con un suo fascino particolare e schietto.
Beh, da una Fiorentina non mi aspetto grandi espressioni di simpatia per i vicini Livornesi :wink: ( fra città toscane avete una bella eredità di rivalità).

La discussione , in generale, era per chiarire alcuni concetti di Porto e Punto franco, partendo dal punto di vista storico, anche per capire quali sono i problemi attuali collegati alle modifiche in Porto Vecchio.

A me è sembrato comunque curioso che le stesse espressioni, che vengono usate per la Trieste del Settecento, si ritrovino in una serie di leggi a favore di Livorno già un buon secolo prima.
Insomma, che Carlo VI si sia ispirato in parte all'esperienza livornese? :?:


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Nono! Mi sono espressa male:
La discussione la seguo, ma non essendo addentro a questo tipo di realtà (zone franche, porti) per me è un po' arzigogolata, tutto qui.
I Livornesi e Livorno mi piacciono entrambi, in generale...è gente di solito schietta, con un forte senso d'appartenenza ai propri luoghi, comunisti "alla vecchia maniera" e con una parlata eccezionale :)
(ed sia Livorno che Firenze hanno in odio Pisa, parlando di rivalità, s'intende ;))


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”