Bisogna dir, el thread averto pol portar ale solite discussioni e al intervento dei soliti, che ripeterà sempre le proprie opinioni ( alquanto in disaccordo) e no convinzerà i altri.
Ocio a controllarve!!
Mi intervegno solo per puntualizzar qualche fatto sule vostre affermazioni:
el AD 1382, Trieste, no gavendo mai volù cosa gaver de far con Venezia, se ga aleado con l’Austria. L’aleanza jera volontaria sia dal’una che dal’altra parte, perquanto no vol dir che l’union jera tuta rose fiori, anzi i primi deceni la jera sai dificile.
se andè a legger el mio thread "Quante dedizioni?" vederè che el periodo iera molto difficile, no che Trieste no volega gaver a che far con Venezia, ma Venezia no accettava l'indipendenza de Trieste e la gavessi voluda gaver sotto el suo leon: ghe xe stade diverse "spontanee" dedizioni, in seguito a guerre, a Venezia, ai Asburgo ( no al Austria, che no esisteva allora, e no me ricordo gnanca se in quel momento el Asburgo de turno iera imperator), al patriarca de Aquileia.. ala fin i ga scelto el mal minor, sul "volontario", visto el mismas.. i ga capido solo che de soli no i podeva restar indipendenti.
e
Dopo, le robe se ga calmado, specialmente una volta che sia l’Austria che i Triestine i se gaveva acorto del’imporftanza che el porto de Trieste gavesi podudo gaver.
el dopo, ricordo che ghe ga voludo boni tre secoli per che i se inacorzi del porto de Trieste, e solo perchè cole guerre del settecento el Impero asburgico gaveva perso i porti dei Paesi Bassi
No se devi dimenticar che xe i Hapsburg che i ga fato costruir el castel San Giusto (me par verso i 1480, ma mi e le date no ‘ndemo mai dacordo, xe quando che i ga cominciado e i lo ga finido un 150 ani dopo). E no se devi ganche dimenticar che la cità xe quel che la xe, un giojel de architetura grazie al’Austria.
el Castel xe stado cominciado dei Veneziani, e no iera nè peri uni nè per i altri una decorazion, ma un simbolo de padronanza. Per l'architettura neoclassica ( che mi trovo bellissima) e quella successiva (che mi trovo orendamente pesante) no la xe stada fatta tanto de l'Austria quanto dei Triestini ( i novi), che, certo, xe vegnui qua grazie alla benevolenza de l'Austria e al intelligenza mai abbastanza lodada de Maria Teresa.
Perquanto riguarda l'etnicità de Trieste, i Sloveni i fa parte dela società triestina ne più ne meno che i Italiani o i Austriaci, per no parlar dei Ebrei. Sti quatro grupi etnici xe indivisibili nela cità
Ridurla a 4 gruppi etnici xe un ninin riduttivo: per comincial, no solo i Sloveni, ma un grupo consistente de Croati e Serbi ( detti "Illirici" allora) ga fatto una grossa parte nel commercio e nell'economia del Sette-Ottocento. E no te pol gnanca trascurar i Greghi, la comunità grega, che xe tuttora attiva in città, ga dado nel Settecento e Ottocento moltissimo alla città. El problema e i radighi, a mio modesto parer, xe stadi più linguistici che etnici, almeno fin che no xe vegnudi suso i diversi nazionalismi.
torna un pocheto indrio, durante la popolarita' della so' nominata regina Austro-Francese Maria Antonietta e dopo te capira' el perche' i Francesi ga' fatto presa a Trieste......
I debiti xe stadi pagadi dai Americani, con la guerra del famoso La Faiette
qua inveze semo fora strada: Maria Antonietta con Trieste no ga avudo gnente de far ( e se la gavessi scoltado de più sua mama saria stado meo, ma xe altri problemi, altre storie e, povera, la ga pagado essai caro de persona) I Francesi no ga fatto ssai presa a Trieste ( vedi el mio post sui Francesi a Trieste) perchè i ga soprattutto ciolto bori e bori e cola storia del blocco continental i ga danneggiado el porto. L'unica roba, i ga portado un poco de aria nova, de ciacole de democrazia, de libertà, de Liberté, égalité, fraternité, che in pratica no i ga ssai applicado ma che ga fatto cambiar el aria un poco dappertutto in Europa.
Per Lafayette e la Francia, che comunque anche qua no ga de far con Trieste, xe de dir che quela volta no iera i Americani che pagava, anzi: la Francia ga sostegnudo anche economicamente le colonie americane in rivolta con l'Inghilterra con l'idea de farghe rogne al tradizional nemico, e proprio le spese militari per sostegnir l'America ga contribuido a quel buso nel tesoro francese ( deficit) che xe stado una dele cause della rivoluzion francese