In gennaio le piante se sveia

I fiori che se tien in casa o in giardin, roba coltivada, no selvadiga insoma
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

In gennaio le piante se sveia

Messaggio da babatriestina »

Anche se fora xe freddo o piova, le piante senti l'allungarse dele giornate e appena che le pol, le cressi o addirittura fiorissi.
metto qua e non in la flora, perchè pur essendo a Trieste, no se tratta per gnente de flora locale
In casa, le prime fioriture:
la clivia miniata
Immagine
l'azalea, che podessi resister fora, ma che po portado dentro i giorni de gelo e la ga cominciado a fiorir
Immagine
el limon, che podessi resister fora, ma la bora ghe straza tutte le foie e dopo in primavera el fa una fadiga enorme a ripartir, per questo lo ritiro in veranda
Immagine
Finora i limonzini no me ga durado, statvolta go provado con un concime per agrumi, vedemo se lo fortifico!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ancora el limon
Immagine
e andemo fora: la pratolina
( xe una foto diferente de l'altra)
Immagine
el cheimonanthus xe in piena fioritura, e in più el fiosissi anche.. de cinciallegre che vien a magnar le balette de semi e grasso
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

i fiorellini gialli del jasminum nudiflorum, el fa solo qualche fior adesso, perchè el sol xe basso e no ariva in terrazza, de febbraio sarà tutto una cascata gialla
Immagine
altre piantine meti su gemme de fior, le bergenie, la sarcocca.. non vedo ancora però spuntar i bucaneve

alcune de queste piante primaverili, el limon, el cheimonanthus e la sarcocca ga fioriture profumatissime.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da babatriestina »

primo gennaio, in fiore in casa l'Amarillis ( Hippeastrum vittata)

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da Elisa »

Che allegria, una piccola propria serra in casa! :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da babatriestina »

fine gennaio, finora senza gelo: non son piante di serra acquistate e forzate, ma le mie perenni sul terrazzo:
una timida pervinca un po' fuori stagione
Immagine
i grappoli rosa delle Bergenie si preparano, se viene i gelo, riprenderanno più tardi!
Immagine
altre danno solo più colore alle foglie, per adesso, le euforbie
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da babatriestina »

altre foglie decorative si mantengono tutto l'anno
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4758
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da Ciancele »

Flora de qua o flora de là, flora xe flora. Mi go un giardin e de inverno gavemo do fiori: un noi lo ciamemo Schneeglöckchen e voi bucaneve (galanthis hiralie), l’altro noi lo ciamemo Winterling (eranthis hyemalie) e voi probabilmente piè di gallo. El nome no lo go mai sentì. Mi conosevo solo el pie de porco. Sia quel de magnar sia quel altro. Co’ la puglia ga ciapà un de note col pie de porco, el ga dito: Mio nono me ga dito che per far soldi devo verzer un negozio. Dopo riva el cruco. Scusè, volevo dir el croco (Krokus, pl. Krokusse). A veder ‘sti prà pieni de crochi in diversi colori xe bel, dai. Più tardi riva i anemoni, che voi gavè anca a Barcola. Vedi post. E più tardi ancora xe in fior i mugheti, ma xe za magio, el mese dei mussi. In Francia ghe ne xe tanti. Mi son sta proprio in magio e xe una meraviglia. Me vien sempre de fifi (da piangere) parchè no son bon de mostrarve fotografie. Ala fine de marzo/inizio de april nel Palatinato xe i mandorli in fior e in magio/giugno le sariese. Vizin Friedberg, la citadina dove che ga fato naja Elvis Presley, xe qualche migliaio de alberi e sora Kassel xe parla de più de zento mila alberi. Tuti in fior. Friedberg xe a 40 chilometri de Francoforte e ghe vado ogni ano diverse volte, specialmente a cior sariese, quele nere, a Kassel son sta una volta sola parchè xe dozento in là e dozento indrio. Insoma 4 o 5 ore de machina tra andata e ritorno. Vizin de noi xe anca un paese che vivi de rose. Ogni ano xe la sfilata e xe batù de gente. Ma anca i pomi in fior xe bei. Za che parlemo de pomi, co’ no farà tanta zima me tocarà a taiar i alberi. Alberi potabili.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8745
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto:Alberi potabili.
Invece de taiarli ... bevili, se i xe potabili (te sa quela de carabinier?)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4758
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: In gennaio le piante se sveia

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Ciancele ha scritto:Alberi potabili.
Invece de taiarli ... bevili, se i xe potabili (te sa quela de carabinier?)
Mi son sta educado già in età pubere al Centro sperimentale del witz. Te te imagini che conoso tute le barzelete vece. La magior parte le devo tignir par mi. No le poso contar. Me le conto nei mii soliloqui e rido come un m...ato.


Torna a “Flora de casa”